Illustratie van:

Ford 8340 - Accu leeg,elektro storing,bots weg rijden

Hallo ,Deze ford 8340 sle heeft een elektro probleem .na 3dagen is de accu geheel leeg getrokken ,ondanks dat alles uit staat.dynamo laadt 14,4 volt.de verlichting incl werklampen kan ik gewoon de hele dag gebruiken.ook de aftakas kan ik gewoon gebruiken.als ik de accupool er snachts af haal kan ik gewoon smorgens starten maar moet dan eerst calibreren,dit verklaart volgens mij het bots opkomen van de koppelling.af en toe knapt de zekering van kam .de gehele draad boom al is nagelopen maar geen rare dingen tegen gekomen.wie kan mij verder helpen?
groet jan

Deel dit topic

Reacties

MartinZaandam
Accupool los maken en er een prik-tester tussen plaatsen (zo.n lampje met snoer en krokodillenbek). Als er dan een "gebruiker" is, gaat je lampje in je tester ook branden. Dan één voor één je zekeringen eruit halen (of alles eruit en één voor één terug plaatsen) Als je dat allemaal gedaan hebt, weet je welke zekering (of meer) een permanente gebruiker is. Als laatste ga je de betreffende zekering groep met een ampere-meter meten, om te kijken hoeveel stroom hij trekt en dan even uitrekenen of hij je accu daarmee leeg trekt. Er zullen altijd gebruikers zijn, klokje, meters, alarm, maar die gebruiken zo weinig dat er niets aan de hand is
nhmonteur
Hallo jan,
Het calibreren komt omdat je de accu eraf haalt. Want daardoor raakt de computer zijn geheugen kwijt
Is de accu zelf nog wel goed? En als je de accuklem weer monteerd, vonkt het dan heel erg? Zo ja, dan blijft er een gebruiker aan staan. Zo niet dan zal ik toch eens je accu eens goed laten nameten.
Voor het defect gaan van de zekering KAM, kijk eens naar de bedrading van je dumpknop op de voor/achteruit hendel. Hier wil nog wel eens een draad doorscheuren en zo af en toe sluiting maken.
jan kroeze
@MartinZaandam accu waren nieuw 2x optima.de lek test heb ik gedaan met een lampje tussen batterij plus en aansluiting plus klem ,daarna alle zekering een voor een uitgetrokken maar geen verbruiker tegen gekomen.... de kabel van de dumpknop zal ik extra controleren..
MartinZaandam
@jan kroeze meet je dan wel goed, want als je na accu-losmaken moet kalibreren zit er een "constante" draad op en die zal altijd stroom gebruiken, niet veel, maar hij verbruikt (anders zou je ook zonder accu kunnen in de nacht), Dan nu iets anders; is er de laatste weken iets nieuws op de tractor gebouwd of is er iets gerepareerd? Het kan ook zo zijn, dat er ergens een aarde draad is door geschuurd/gesleten die nu een lekstroom geeft.
stephan-inter
Wordt je dynamo warm/heet? Heb ik 1 keer gehad. Lekte hij stroom door waardoor ik ook elke keer leeg stond. Na paar weken de oorzaak gevonden

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8340 en hebben de trefwoorden ford , accu , aftakas , 8340 , werklampen , storing , starten , verlichting en getrokken geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0