Heren moeten wij niet eerder/vaker de verstuivers laten testen en/of vernieuwen????
Onderstaand een aantal gegevens.
urenstand 12200+ (sinds kort doet urenteller het niet meer en de toerenteller doet het nog wel, ook al zoiets)
Soort diesel is niet verandert en de andere trekkers bij ons roken ook niet.
De belasting is hetzelfde als voorheen (2 vrachten van gem 8,5ton van hetzelfde voer)
Trekker start hele winter prima en geen abnormaal olieverbruik en luchtfilter is schoon.
Dieselverbruik meten heeft geen zin want we hebben toch geen vergelijkings cijfers.
Toch met de trekker maar even naar onze LMB geweest; ja hoor de verstuivertest was duidelijk; dingen waren helemaal gaar, waren nog de originele.
Andere dag trekker weer opgehaald, jonge, jonge wat een wereld van verschil .
Hij is veel feller en 'hangt' veel beter aan het gas en zonder rook.
Kan de voermengwagen ook weer merkbaar makkelijker de baas.
Heren TF-fans, wachten wij niet vaak veel te lang met het testen en/of vernieuwen van de verstuivers????
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden winter , rook , trekker , roken , tractor , hetzelfde , toerenteller , testen , voermengwagen , gas , belasting , diesel , trekkers , meten , luchtfilter , urenteller en verstuivers geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
moeten we niet vaker een andere kopen
moeten we niet vaker olie wisselen
moet je niet vaker de vrouw inruilen
wat is de bedoeling van dit topic. Dat we allemaal braaf iedere 7000 uur de verstuivers laten testen?
En de olie pompen dan?
En de brandstofpomp?
En de motorolie smeer pomp?
Kom nou we zijn geen kleuterklas
Je geeft namelijk aan dat het je de laatste tijd opviel dat de trekker meer zwart rookte. Daarvoor was het kennelijk niet iets om zorgen over te maken.
In de handleiding van mijn trekkers (FENDT) staat in de storingstabel dat als de motor abnormaal rookt de verstuivers op druk en verstuifbeeld gecontroleerd moeten worden.
Boeren die het onderhoud volledig aan de dealer overlaten zullen er zelf niet bij stil staan. De uitvoerende monteur zal bij de testrit (of waterremtest) op abnormale rook letten en zo nodig de verstuivers testen.
Boeren die zelf veel onderhoud doen zullen wellicht bij geringste 'overmatige' rook al de verstuivers (laten) testen.
Bij boeren die zelf weinig/niets aan onderhoud doen en ook op kosten van dealeronderhoud willen besparen/bezuinigen ( Ene CASEIH-1056XLA eigenaar ) grijpen (technisch gezien) iets te laat in. Merkwaardige echter hierbij is dat de trekker geen (koude)startprobleem vertoonde, iets waarbij op dit forum steevast het advies de verstuivers te controleren gemeld wordt.
Ik hoop 1 ding voor je dat je nu met de nieuwe verstuivers niet van de regen in de drup komt. De brandstofpomp op de trekker is namelijk ook niet bepaald nieuw meer en deze zal nu met de nieuwe verstuivers ook weer vol aan het werk moeten (hoge druk leveren) tenzij de monteur de nieuwe verstuivers op iets lager druk heeft afgesteld dan eigenlijk het advies is.
Echter hoe vaak en in welke mate is mede afhankelijk van vervuilingsgraad van de dieselolie (ik denk hierbij met name aan het tijdig vervangen van het brandstoffilter, wie dit te kostbaar vind komt zichzelf vanzelf een keer tegen met een tractor die niet meer op toeren blijft).
Topicvraag of het vaker moet? Bij de een wel, bij de ander niet, zoals @Wimsumar al heeft uitgelegd.