Illustratie van:

Ford 4600 - motor+hydroliek olie

Goedendag,

Ik had een vraagje over mijn ford 4600.
sinds een tijdje lekt hij olie bij de koppeling en ook hydrauliekolie bij de hefcilinder. Van beide word binnekort de koppakking vervangen. Om nu zeker te zijn dat ik het kleine stukje naar de schuur kan halen zonder de motor naar de klote te jagen wou ik voor de tijd nog even wat olie erin gooien. Weet iemand wat hier in moet ? en kan het kloppen nu het hydrauliekpeil laag ligt dat de stuurbekrachtiging er ook mee op houd?
(ps ik zou binnenkort wat foto,s plaatsen van de 4600)

Ik hoor het graag

Groet, Daniel

Deel dit topic

Reacties

Kareltje
Veel verschil zit er niet in die oliesoorten, de ene is alleen wat dikker als de ander en heeft iets meer smerende werking. De motor draai je niet aan gort als er nog genoeg motorolie in zit. Je kan wel de koppeling naar de klote helpe.
Maar je kan voor de hydroliek speciale olie kopen, gewoon naar vragen bij een dealer.
Het kan best dat de stuurbekrachtiging weg valt als er weinig olie in zit. De stuurbekrachtiging maakt ook deel uit van het olie circuit.
Valtra-Fordpower
De stuurinrichting heeft een eigen pomp! 😉
fendtinterfan
Jah maar niet een eigen olie tank vfp 😉
old man jose
Als een ford stuurbekrachtiger heeft is dit een apart systeem daarin moet atf olie
Valtra-Fordpower
De stuurpomp heeft ook eigen buffervat en moet idd ATF olie in! 😉
fendtinterfan
Oke weer wat geleerd 😃 leer hier meer als op school 😃 😃
Valtra-Fordpower
😉
Fordvssn
De trekker lekt onder de versnellingsbak koppelingsolie, in de achterbrug geeft het peil kurkdroog aan, vooraan zit hij nog vol. zijn dit 2 apparte olie systemen? klopt het dat het dan naar alle waarschijnlijkheid de keerring is die versleten is? ik kan evt. ook morgen foto,s maken mocht dit duidelijker zijn.

MVg, Daniel
Valtra-Fordpower
Koppelings olie :? Dat heeft de trekker helemaal niet... 😉
De hefinrichting en het hydraulisch circuit zijn idd gescheiden. Waar peil jij het vooraan dan?
Fordvssn
Ja bij de transmissie van de trekker lekt hij dus van het geheel. Ik pijl links vooraan dicht bij de hydrauliekpomp
Valtra-Fordpower
Dat is je motor olie. 😉
Fordvssn
Ok maar dat is toch hetzelfde als wat lekt onder de trekker bij de koppeling? en dit pijl ik achter helemaal leeg. of is voor van je motor appart en van je achterbrug + koppeling appart? en wat moet er achterin voor olie?

Groet, Daniel
Valtra-Fordpower
Wat je peilt aan de achterkant, links is de hydrauliek olie voor externe vraag. Ik betwijfel het dat dit bij de koppeling kan lekken... Ik zou eerst een foto willen zien, dan weet ik wat meer... 😉
John k
ATF? de stuurbekrachtiging van mijn 4600 doet het prima op gewone hydrauliek olie
Fordvssn
Heeft iemand een werkplaatsboek van een ford liggen?
TheoenMarian
De stuurpomp lekt olie naar het Carter, wat kan ik hier aan doen?
Fordje4600
@Fordvssn ik heb er een van de Ford 4600 maar staat niet in welke olie je erin moet doen
Valtra-Fordpower
@TheoenMarian Weet je dat zeker?

Maar even een revisie setje halen bij de dealer, daar zit ook 2 keerringen bij die bij het aandrijf asje moeten, eentje voor de motor olie en van de ATF zijde.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
20