Massey Ferguson 575 - MF575 slaat af bij ploegen

Helaas, daar ben ik weer.
Gisteren had mijn vader problemen bij het ploegen. De tractor was afgeslagen en niet meer te starten. Toen hij een tijd later probeerde startte hij zonder problemen.
Toen een half uur stationair laten lopen, niets aan de hand, toen weer aan het ploegen en na een baan stopte de tractor er weer mee 😞. Niet te starten meer. Slechts na een half uurtje startte hij (gelukkig) weer, toen maar de ploeg omhoog en naar huis gereden.

Zit er een soort sensor op voor overtemperatuur of oliedruk ofzo, wat problemen kan geven?
En zo ja, kan deze sensor gebypasst worden? Brandstoftoevoer prima, en ook de accu is nog prima, dus moeten we wat verder zoeken.
Tonnl

Reacties

echte844
Dit klinkt erg als een brandstof tekort. Dus aanzuigzeef in de brandstof tank, zeefje in de opvoerpomp, brandstof filter. ergens zal het wel zitten.
+1
Wimsumar
Beste TonNL:

Quote:
Helaas, ben ik weer

Zelfde probleem, zelfde oplossing(en) als in je vorige topic.

tractorfan.nl/topic/101555/
stephan-inter
@Wimsumar
Duidelijk geval toen niks aan gedaan.
Ff de leiding schoongeblazen en hij liep.
Mooi doen we niks meer aan.
Zoals de meeste boeren.
Wimsumar
Beste Stephan- Inter:

Quote Reactie van @stephan-inter:
Ff de leiding schoongeblazen en hij liep.

Niet zo cynisch A.U.B.. De vorige keer lag het aan wat anders.
+1
stephan-inter
@Wimsumar
Ja aan het zeefje.

Nu krijgt hij weer brandstof te kort.
Filter druppelt vol en hij loopt weer even.
Klinkt mij als precies het zelfde probleem
Fendt926Driver
Hoort zich inderdaad aan als een probleem van geen diesel aanvoer. Tip controleer of de dieseltank dop nog wel lucht in laat.
de trekker verbruikt diesel en dat wordt langzaam minder en de trekker slaat af. Door een vacuum gezogen tank of te weinig doorstroming van de diesel. Na even gewacht te hebben heft het vacuum of de langzame doorstroming zich op en kun je weer even rijden tot het zoch weer voordoet.
mocht je de dop willen uitsluiten en 1 of 2 banen ploegen zonder dop op de tank zorg dan wel dat er niet anders vuil in kan komen door er bijvoorbeeld een panty overheen te trekken
radium45
@Fendt926Driver In wat streken van het land zijn die voldoende voor handen...
jammermaarhelaas
Half uur stationair laten lopen gaat goed omdat er daarbij weinig dieselaanvoer nodig is. Ga je ploegen dan vraagt de inspuitpomp veel meer dieselolie. Die komt niet zo snel bij de inspuitpomp omdat er een gaasje, filter en of leiding verstopt zit. En/of de opvoerpomp is niet meer goed.
Het verhaal van vacuüm trekken van de tank is niet erg waarschijnlijk, maar t proberen waard.
Landini 6500
Monteer maar een nieuw opvoerpompje ( oude kan van binnen versleten zijn ,klepjes e. d. )
Tonnl
Dank allen voor jullie reactie. Ik was druk met andere zaken maar kijk nu weer even.

Vorige keer hebben we opvoerpompje gereviseerd met nieuw membraam, zeefje en klepjes en het fijn-brandstof-filter vervangen. Ja beste Stefan-inter, dus wat meer dan alleen de leiding doorgeblazen, ook al vind ik het fijn dat je reageert ik vind je reacties wel wat kort-door-de-bocht.

Het verschil met de vorige keer is dat het ineens is, van 100% vermogen naar niks. Vorige keer merkte we dat je meer en meer gas nodig had. Vandaar dachten we nu aan wat anders...

Wat het deze keer is weet ik nog niet... Als het opgelost is laat ik het wel weten, maar we worden dus behoorlijk in de brandstoftoevoer hoek gestuurd. Echter, straks een brandstofleiding los gemaakt en er komt flink wat brandstof door als je met het opvoerpompje pompt...
+1
old man jose
@Tonnl
Dat er veel diesel komt wil nog niet zeggen da er na het opvoerpompje geen verstopping kan zitten kijk ook even naar de bout die de brandstofpomp ingaat daar kan dus ook nog vuil zitten, ook kan er een aan zuigleiding lek zijn waardoor er lucht word aangezogen en dus ook weer lucht in het systeem veroorzaakt.
Het beste is om van 2 kanten je systeem te controleren, zeker als het gaat om een roterende pomp.
Wimsumar
Beste Old man Jose:

Quote Reactie van @old man jose:
kijk ook even naar de bout die de brandstofpomp ingaat daar kan dus ook nog vuil zitten,

Topicvraagsteller kan beter even kijken naar de leiding die de brandstofpomp in gaat. 😉
Daar kan een zeefje (met vuil) in zitten.

Zie pdf blz nr 6, tekening 5 onderdeelnr 2 "Nylon filter".

P.S.: Ga hierbij uiterst schoon te werk. Alle vuil wat op deze plek in het systeem komt wordt niet meer uitgefilterd en kan zware schade aanrichten!

annatefka.com/perkins/cav-pomp.pdf/
old man jose
@Wimsumar
Zit de zeef nou in de BANJO of zit de zeef in de leiding ""weisneus""??????
Wimsumar
Beste Old man Jose:

Quote Reactie van @old man jose:
BANJO

Even weis doen voor goede orde: Onderstaand een BANJO(boutslangbevestiging).


Vervolgens, hieronder een afbeelding van de wartelschroef waarmee de brandstoftoevoerleiding aan de brandstofpompinlaatpoort bevestigd zit. Onder deze wartelschroef zit een filtertje (of heeft een filtertje gezeten. Ze worden wel eens verwijderd). Voor nadere informatie/afbeelding van de inlaatpoort, zie de Annatefkalink in mijn voorgaande reactie.

+4
Tonnl
Hallo allemaal. Helaas was ik vergeten hier een reactie te plaatsen om de discussie af te sluiten. (zelf heb ik geen tractor dus ben er niet dagelijks mee bezig)
Jullie zaten inderdaad allemaal op het goede spoor. Inderdaad was het weer vuil in de filters.
Alleen vreemd dat de vorige keer enkel het vermogen afnam en nu de tractor resoluut afsloeg.
Hoe dan ook, het gereviseerde opvoerpompje weer schoongemaakt (zat helemaal vol) en een nieuw brandstoffilter bood uitkomst. Toen een heel geviool om het systeem te ontluchten.
Die wartelschroef zit zo vast dat we hem niet los kregen en we waren bang om een en ander te beschadigen aan de brandstofverdeler (of hoe dat onderdeel ook heet, hogedrukpomp?).
Mijn pa heeft toen nog 5 Ha kunnen ploegen en zaaiklaar maken en inmiddels is de mais gezaaid.

Dank voor jullie hulp! Voor degenen die cynisch reageren: gelieve begrip (en een beetje geduld) te hebben voor mensen die slechts sporadisch te maken hebben met dieseltechniek en dus nog veel moeten leren. Met name dit leren is voor mij de reden om dit bericht te plaatsen, er zullen vast in de toekomst mensen zijn die hetzelfde ondervinden. (of ben ik nou zoveel dommer dan de rest...)

Voor de overigen, nogmaals dank!
+1
echte844
Mooi om te weten dat het probleem opgelost is. Dat het wat langer duurt is geen probleem. Zelfs die gene die elke dag met de techniek bezig zijn zien weleens een onozelheid over het hoofd. Ben blij dat je iets aan onze reactie's gehad hebt daar is dit voor.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 575 en hebben de trefwoorden ploegen , ploeg , massey ferguson , ferguson , ja , tractor , accu , oliedruk , massey , starten , sensor , problemen , was , huis en Aan het ploegen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!