Illustratie van:

John Deere 7530 Premium - John deere 7530 storing 1188.00

Goeie morge allemaal

Ik heb een vraaggie we hebben een 7530 en daarbij hebben we bovenstaande storing en daarmee geeft die aan dat de berekende waarde tussen meerdere sensoren niet op de waardes komen maar het zou wezen dat de inlaat temperatuur te hoog is en als die laag in zijn toeren zit dan pakt de trekker niet echt lekker op en rookt zo zwart als een ketter dus zou zeggen hij krijgt gewoon te kort lucht hij komt uiteindelijk wel maar duurt even heeft het +/- half jaar terug nog beter gedaan de egr is uitgeprogrammerd omdat deze storing gaf en dacht toen dat die miss niet goed sloot dus heb daar een metalen blikje tussen gezet de turbo geeft wel genoeg druk en turbo slang is goed nou heb ik het idee dat de intercooler lek is hebben er meerdere mensen ervaring mee??

Antwoorden zoals ga naar dealer heeft geen zin want zijn verschillende keren geweest en je hoort ze niet meer ook als je erop vraagd

Groeten boer(stef)

Deel dit topic

Reacties

6530JD
Hoeveel uren heeft ie? De injectors zijn nog goed?
boer
@6530JD trekker heeft plus minus 7000 uur injectors zijn zover ik weet nooit gedaan maar daarvan moet je toch niet storing in het beeld krijgen van inlaattemp. Te hoog
mdoornekamp
De intercooler koelt met water toch? Dan zie je snel genoeg dat ie lek is
+1
boer
@mdoornekamp intercooler is gewoon alleen lucht zover ik weer bedoel je niet de egrcooler en de egr koeler is 1,5 jr terug lek gegaan en vervange
+2
Siete
Echt niet lullig bedoeld, maar zou eerst eens beginnen met punten plaatsen in je zinnen. Op deze manier heb je kans dat de meeste serieuze reageerders meteen afhaken....

Mvg,

Siete
+2
boer
@Siete het gaat toch niet om de cursus nederlandsetaal maar om een probleem wat opgelost moet worden maar het klopt hoor punten en komma's zijn niet me sterkste punt
+2
Siete
@boer O nee zeer zeker niet. Je zult me ook niet horen over spelfouten ofzo. Ben geen leraar. 😉 Maar als je n tekst eerst moet ontcijferen om te snappen wat er staat, zal dat jou zeker niet helpen om je probleem opgelost te krijgen.
Om op je probleem terug te komen, volgens mij moet je dat toch in de egr hoek zoeken. Interkoeler werkt wel met koelwater. Als die lek is zie je dat wel aan de rook. Hebben er meerdere malen een lek gehad.

Mvg,

Siete
boer
@Siete de egr is software matig uitgeschreven en met een blikje er tussen afgedopt dus dat zou geen storing moeten geven
Siete
@boer Nee dat had ik idd gelezen. Alleen doet het hele verhaal wat jij schetst me daar verder wel aan denken.. Nou ben ik geen monteur natuurlijk, maar ga van eigen ervaringen uit.
Intercooler zou je volgens mij moeten kunnen zien zoals @mdoornekamp zegt.
Versleten injectoren hebben we ook wel ns mee gemaakt, dan rookte hij fiks meer en stationair liep hij voor geen meter maar verder ging dat ook nog wel.
Misschien kan @RobinBos je helpen?

Mvg,

Siete
stephan-inter
@Siete
de meeste intercooler werken niet met water.
Puur op lucht.
+1
deeremeneer
Waar heb je de EGR weg laten schrijven? Jouw storing wijst namelijk toch op een EGR probleem. Een weg geprogrammeerde EGR moet wel werken. Ik heb ook bij een 7530 dit laten doen maar er toen wel een nieuwe klep in gezet omdat hij bij starten of uitzetten een keer open en dicht gaat. wat was de oorspronkelijke storing? waar heb je dat blikje ingezet?
boer
@deeremeneer de egr hebben we uit laten programmeren omdat deze storing gaf op andere 30's dus zo doende hebben we het bij deze ook laten doen
deeremeneer
Hoe weet je dat de turbo druk goed is? Gemeten? De rubber ring tussen de intercooler en het inlaatspruitstuk wil ook nog wel eens lekken.
Fendttrisixfan
@deeremeneer
Meestal hoor je dat wel dat het daar blaast of fluit
boer
@deeremeneer ja die is gemeten en de turbo zit nog niet op het maximale bereik kan nog een 1/5 meer geven maar word terug geregeld omdat die op het druk zit wat die moet gevenhet, blikje zit op de retour van de egr koeler op de inlaat dat was op het aanraden van die hebben uitgeschreven😉
deeremeneer
@boer En wanneer is het probleem ontstaan? Na deze wijzigingen?
boer
Nee egr is ongeveer 1,5 jr geleden uitgeschreven en de storing is er nou een klein half jaartje en en blikje er tussen heb ik er een week of 2/3 geleden tussen gezet je blijft prakkezeren wat het kan zijn
Hurli356
@boer echt, we zijn hier niet bij Nederlands maar gebruik van punten om zinnen te maken is echt nodig. Je maakt er echt hele warrige verhalen van zo zonder leestekens. Ik geef @Siete daarin helemaal gelijk.
930triplemaaier
Is de temp sensor niet kapot? die willen nog wel eens kapot gaan bij de 30 serie
Arie_MF
@boer te weinig klepspeling kan de oorzaak zijn van een te hoge inlaattemperatuur, ik heb deze storing al eens gehad, was wel bij een ander merk en machine. Heeft deze motor ook een omgevingstemperatuursensor als referentiepunt voor de andere temperatuursensoren?
GdenOtter
@boer Ik weet dat t eigenlijk nix is maar haal je luchtfilter er eens uit en ga dan eens rijden.
Ik ken deze code wel en komt heel vaak uit op een vervuild luchtfilter.

Dit zie je best vaak bij trekkers die best fors in de pk's staan

Ze hebben natuurlijk wel wat lucht nodig😉
GdenOtter
Code 1188.00 zal moeten zijn 1180.00
Dit wil zeggen gecalculeerde turbine inlaat temperatuur te hoog. Dit meet hij niet direct maar is een berekende waarde.

Het heeft zelfs niets met de egr te maken.
Als de trekker moet werken en er moet veel lucht in dan moet er te hard gewerkt worden door de turbo om lucht te halen.
Daarom zeg ik het luchtfilter eruit gooien en een nieuwe erin zetten
boer
@GdenOtter ik ga het morgen is proberen lijkt me vrij sterk trekker heb vrij kort geleden een grote beurt gehad maar het is vaak wel als je met de 22 tons grondkar rijd en de bult op bij optrekken dat het in beeld komt
GdenOtter
@boer probeer maar eens ik hoor t graag als het heeft geholpen
boer
@GdenOtter heb net gekeken maar het luchtfilter's is een kleine maand geleden en ongeveer 100 uur terug dus lijkt me sterk dat het daar in zit
+1
GdenOtter
@boer dat kan toch wel. Hij kan in een dag tijd al zo vies zijn dat je zulke storingen krijgt.

Haal m er maar eens uit en ga dan nog maar eens rijden
boer
@GdenOtter alleen de grote of de grote en de kleine??
GdenOtter
@boer alleen de grote moet genoeg zijn
GROENEDEERE
Te hoge inlaat temperatuur.
Dat moet toch bij je egr vandaan komen. En dat waarschijnlijk in combinatie met een verstopt luchtfilter wat t zwarte rook veroorzaakt
Hoe is je bedrijfstemperatuur nu? Waarschijnlijk ligt deze ook hoger
boer
@GROENEDEERE de bedrijfstemperetuur ligt vrij fors het is zo een e premium dus en slaat vrij laat aan zit vaak zat 97/98 graden maar daar is niets verder niet aan te veranderen
Siete
@boer Dat moet wel anders kunnen. Van de drie 7530's zijn er ondertussen nog twee op het bedrijf, maar er is geen een vd twee die zo hoog in de temperaturen loopt. Het kan geen kwaad, maar dat het niet anders kan geloof ik niet.
Van de twee 6210R trekkers op het bedrijf is de temperatuur van diezelfde waar ik mee rijd ook altijd 6 tot 8 graden hoger bij hetzelfde werk. Omdat het ook hier geen kwaad kan, en we zeker weten dat er nergens een achterliggende storing dan wel mankement zit, doen we daar niks aan, maar het kan wel....

Mvg,

Siete
boer
@Siete naa hier de plaatselijke jd dealer kan daar niets mee ik vind het ook vrij fors het is alleen die 7530e-premium die dat doet een andere 75 en 7430 gewone premium blijven gewoon 84/85 graden terwijl die toch lekker gechipt zijn die 74 geeft 225 op de aftakas en de 75 een 240 op de aftakas
Bafra
Turbo vervangen, bekend probleem
+1
deeremeneer
@Bafra driekwart van de turbo's die vervangen worden zijn niet kapot. Storing turbo en ze worden klakkeloos vervangen.
Fendttrisixfan
@deeremeneer
Meeste zijn idd nie kapot maar werken niet meet goed omdat de actuator voor de regeling van de variabele schoepen gaat vastzitten, met nieuw wiel voor schoepen te verstellen gaat het wel even goed maar niet zolang als een nieuwe turbo
Bafra
@deeremeneer Probleem zit meestal in de verstelling van de turbo. Slakkenhuis met verstelling vervangen is meestal al voldoende. Code 1180.00 komt erin als de berekende temperaturen niet goed zijn. Dit komt meestal door dat de flow in de EGR niet goed is. Je kunt dit zien voor de waterrem onder vollast en dan de EGR temp uitlezen, bij goede turbo is dat meestal rond de 180-200 graden. Bij slechte turbo, verstelling staat dan op 90% ipv rond de 60%. De EGR temperatuur blijft dan meestal rond de 110-120 graden hangen omdat de flow te laag is. Hierdoor komt code 1180.00 erin
+1
AVA
Lekke koppen, turbo's die t begeven, vario's die het bij 6000 uur af laten weten, egr kleppen die gaan lekken,ik D8 altijd dat het een topserie was, maar schijnt dus bar tegen te vallen! Blijven wel dikke beulen om te zien.
930triplemaaier
@AVA autopwr was bij de 6x20 serie wel een probleem
bij de 30 serie zal er ook wel eens 1 geweest zijn maar niet in verhouding met de 20 serie
bij de 30 serie waren de temperatuur sensoren van de egr wel een probleem en de koppakking.
mdoornekamp
@930triplemaaier misschien is de R serie wel beter dan de 30😆
930triplemaaier
@mdoornekamp de r had weer last van "verkeerde tandwielen"
mdoornekamp
@930triplemaaier de eerste R serie was niet helemaal perfect. De ad blue series waren al beter. Mijn 2017 versie met isobus heeft nog geen misse slag gemaakt
930triplemaaier
@mdoornekamp en zo gaat het maar door. Eerst beginnen ze helemaal opnieuw met de nodige kinderziektes en zodra die eruit zijn beginnen ze weer opnieuw met de nodige kinderziektes. En zo houden de ontwikkelaars zichzelf bezig
JD 6430 The Best
@mdoornekamp welke dingen doel je dan op? Onze R bevalt heel goed, nog geen problemen of storingen gehad.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best vooral bij de grote types, slecht trekken, electrische storingen en onverklaarbare trillingen in het frame/bak

Maar mooi dat ie jullie goed bevalt.
Siete
@mdoornekamp Die ervaring hebben wij wel. Al heb ik het idee dat het vooral de 7530 en dan vast ook de 7430) zijn die de meeste problemen geven. De 6830 op t bedrijf is eigenlijk helemaal nooit wat mee. De beide 6210R en hebben vaak van die kleine irritante electrische storingen. Ja en die (1e) Turbo is een zwaķke plek.
De 6145R is er nog maar een kleine jaar dus daar kunnen we nog weinig van zeggen. Wel een hele fijne trekker ook om mee te werken.
+3
AVA
Geen merk is perfect
+1
930triplemaaier
@AVA idd elk merk heeft wel wat. En het is ook maar net waar je als gebruiker de nadruk op legt
jdmonteur
Wat geven alle temperatuur sensoren van de motor aan, als de trekker koud is. Hebben ze de turbo druk gemeten bij vol last Voor de waterrem. Is het koelsysteem goed ontlucht.
+1
boer
Sorry voor de late reactie allemaal maar we hebben uiteindelijk op eigen idee toch de turbo vervangen met tegenzin van de dealer hun hebben hem wel even ingeleerd en nu rijden we inmiddels 3 maanden en geen last meer gehad van deze storing

Iedereen bedankt die mee heeft gedacht

Gr stef
mauser
@boer op eigen idee?😂 Heeft hier boven niet iemand al gezegd dat het een turbo probleem was? Met tekst en uitleg erbij 😊
+1
boer
@mauser nee dat is wel gezegt maar en dat hebben we zeker mee genomen maar de dealer zei dat dat het niet was en het was wat anders dus dan is het toch eigen idee
+1
GD tuning Garyp
@boer Jahoor, helemaal gelijk. Nu de storing opgelost is heb je mooi de tijd je te verdiepen in de Nederlandse taal.
mdoornekamp
@mauser ik heb 2 jr lang steeds storings melding gehad bij mijn 6630. Dit voorjaar steeds vaker. Motor liep ook een beetje apart. Dealer kon niks vinden. Totdat deze zomer vermogen opeens weg was. Bleek toch de regelaar vd turbo kapot. Turbo compleet vervangen. En tot heden nooit meer storing gehad.
+1
RobinBos
@boer tsja, als de omschrijving van de klacht zo summier is al hierboven en daarbij een foutcode die niet klopt kan ik me voorstellen dat je dealer het niet aandurfde om de turbo te vervangen, dat is immers geen goedkope hobby. Wij vanachter ons scherm kunnen dat zo heel gemakkelijk roepen omdat niemand ons wat kan maken als onze reactie onterecht grote financiële gevolgen geeft.
Als je dealer van mening is dat de turbo vervangen moet worden maar daarmee het probleem niet opgelost is, dan begint de discussie pas echt 😉
+1
boer
@RobinBos dat kan zeker waar kloppen robin maar hij is vaakzat bij de dealer geweest en hoop aan gedaan door hun om hem op de rit te krijgen maar niet gelukt en wat de dingen die ze hebben vervangen en wat niet hielp is wel meer als de turboprijs sterker nog je kan er meer als 2 turbo's voor halen dus zijn wel meerdere vragen om geweest
+4
fastrac3155
@RobinBos dat kan zeker kloppen Robin, maar hij is vaak zat bij de dealer geweest, en er is een hoop aan gedaan door hun om hem op de rit te krijgen, maar niet gelukt, en de dingen die ze hebben vervangen en wat niet hielp, is wel meer als de turboprijs, sterker nog: je kan er meer als 2 turbo's voor halen, dus zijn wel meerdere vragen over geweest.

Ik denk dat dit ongeveer de juiste vertaling is🤔😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 7530 Premium en hebben de trefwoorden trekker , john deere , turbo , temperatuur , lek , druk , storing , lucht , ervaring , rookt en toeren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
56
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
0