Ford 4610 - Hoe ver kan ik gaan met de brandstofpomp van een 4610 opvoeren?
Ik weet het, er zijn al veel topics geweest over het opvoeren van een pomp. En ik heb veel van die topics bekeken en ben heel wat wijzer geworden. Maar toch heb ik nog een paar vragen.
Ik heb gelezen dat bij het opdraaien van een CAV pomp (de pomp op de 4610) gekeken moet worden naar de minimum en maximumslag. En dit snap ik redelijk goed, al moet ik de pomp nog openhalen voordat ik weet hoe het daar zit. Maargoed, nu de echte vraag: Het is een 3 cilinder en ik wil hem meer brandstof geven. Ik snap dat dit niet het beste zal zijn voor een 3 cilinder maar hoe ver kan ik gaan en is het niet extreem schadelijk? Ook wil ik weten of door het verdraaien van de slag niets ontregeld wordt qua timing. En als laatste vraag, hoeveel pk kan ik er goed uitkrijgen? (Standaard 63 pk)
En als jullie nu denken: Waarom willen mensen dit nou toch doen? Nou, ik vind het leuk om te sleutelen en te leren.
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven.
Mvg, BroekieJD
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4610 en hebben de trefwoorden ford , opvoeren , 4610 , ford 4610 en 3 cilinder geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Maar dat je de motor er mee "blust" heb ik niks van gemerkt want hij trekt als een lier.
Hoeveel pk hij nu geeft weet ik niet, als iemand enig idee heeft hoor ik het graag?