Even jullie opinie, ik had al een vorige post, dus Mccormick D430 aangeschaft, met defecte motor. Deze start nog (moeizaam), maakt licht rinkelend geluid, maar kunnen koude kleppen zijn(?), en valt dan na een paar minuten uit..
Er zat vuil, nl. witte olie (mayonaise) in deksel van de oliecarter dus dacht dat de koppakking defect was, doch bij nadere controle ben ik niet zo zeker meer. Alsook heb ik me laten vertalen dat een koppakking in dit type motor van metaal is en praktisch nooit kan lekken. Alsook de motor zo snel uitvallen van een defecte koppakking is ook niet logisch
- koelwater afgetapt en is proper
- motorolie afgetapt en lijkt ok, mooi zwart en lopend
- oliefilter afgehaald en hier ook geen noemenswaardig vuil
- benzinepomp getest en werkt..
- kleppeldeksel eraf gehaald en het resultaat zie je hieronder. Vol met vuil geel/witte olie.. dus sowieso water dat mengt ergens met olie denk ik dan? Of is dit condenswater?
kortom gezien het propere water en olie weet ik niet goed vanwaar het water zou komen? Iemand een idee? of toch koppakking eraf nemen en verder zoeken? Of zoek ik volledig verkeerd, dus ander probleem, toch iets met brandstoftoevoer te maken? Waar zit trouwens de brandstoffilter?
PS: de trekker staat ook zeer netjes, zeker niet "doodgereden"
Mc-Cormick D 430 - Motorprobleem, valt uit na starten
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 430 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ja, je kunt misschien eigenlijk wel stellen dat de motor te goed(!) is. Naast dat je wellicht de motor heel vaak kortstondig laat lopen waardoor deze onvoldoende op bedrijfstemperatuur komt is er waarschijnlijk weinig (compressie)leklucht langs de zuigers(veren) naar het oliecarter waardoor juist daar onvoldoende geventileerd wordt om condenswater te verdampen/ uit te drijven.
Met verversen van de waterverzadigde motorolie, de carterventilatie (kleppendeksel) schoonmaken en de motor regelmatig op bedrijfstemperatuur laten komen voorkom je 'mayonaisevorming'.
P.S.: Geen benzine in plaats van diesel tanken A.U.B.. (Of is dat een schrijffout van jou? )
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
valt hij ook uit als je hem rond de 1500 toeren houd ???
zakt hij eerst terug in toeren en gaat dan uit ?
loopt hij ook regelmatig ?
als hij zo ineens stil valt ligt het waarschijnlijk aan je brandstof toevoer.
misschien kun je er een externe tank op aansluiten om even je eigen tank/filter te omzeilen.
die smurrie boven in je motor komt waarschijnlijk dat hij nooit goed warm word
kramp.com/shop-be/nl/…
Zelf gebruik ik dit .
kramp.com/shop-be/nl/…
Ik heb het brandstofsysteem nagekeken en hier waren wel wat problemen. Zoals geen filter meer aanwezig (in de tank), slib in de tank, koppeling brandstofleiding vol slib.. Alles uit mekaar gehaald, gereinigd, brandstoftoevoer naar pomp uitgeblazen, alles terug gemonteerd (uitgez brandstoffilter), ontlucht, propere diesel erin.. maar de tractor wil nu zelfs niet meer starten, de motor gaat wel rond, maar slaat niet aan, meerdere pogingen ondernomen, even met starter spuitbus in de luchtinlaat geprobeerd maar geen leven in te krijgen. Erger nog, bij de laatste poging kwamen er kloppende geluiden uit de motor en het koelwater spoot uit de radiatordop
Iemand een verklaring? Ik denk dat de motor dus niet zo goed is als ik eerst dacht..
Uit de uitlaat komt bij het proberen start eerst witte rook en iets later donker blauw/zwart.
er zit lucht in je brandstofsysteem!
ga het eerst maar eens goed ontluchten.
tis natuurlijk niet goed zonder brandstoffilter, maargoed daarvoor liep hij ook
dus niet te druk om maken.
nu gewoon alles goed ontluchten en maken zo als het hoort
komt vast goed !!
en dat kloppend geluid is waarschijnlijk de startpilot wat ontbrand is nogal heftig spul
gebruik dat liever zelf ook niet.
als hij helemaal niet tot leven wil komen kan je hem aanslepen
je moet heb dan wel even goed gloeien.