Onze 306 begint weer te kloppen. Waarom alweer???
Je moet het haast wel laten repareren want een kapotte trekker inruilen is financieel ook niet aantrekkelijk.
Mijn vraag komt dit vaker voor bij dit type motorblok?
En ja hoe voorkom je het?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden fendt , tractor en motor geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Misschien nu als het los is alle 4 lagerschalen vervangen.
Het kan ook de zuigerpen zijn die iets klopt.
Op menig bedrijf schiet het onderhoud van die zogenaamde tweede of derde trekker er wel eens bij in want ja hij wordt toch niet zoveel gebruikt (hoef alleen ons eigen bedrijf maar na te gaan!). Ik zou nu bij reparatie wel van alle cilinders de lagerschalen vervangen. Spreek voor zich dat de boel ook grondig gereinigd moet worden en na reparatie vrij snel de motorolie verversen.
Een motor die zelden goed op bedrijfstemperatuur komt, en waar geen olie ververst wordt, heeft een zwaar bestaan. Zeker als na de (koude) start meteen flink gas gegeven wordt.
Je merkt het snel wanneer je hem eens een aantal uren achtereen op bedrijfstemperatuur laat werken, de motor loopt dan vaak weer veel mooier.
Succes
Ook komt het bij deze MWM motoren voor dat de oliepomp los loopt . Waardoor de oliedruk te laag word , of zelfs weg kan vallen
En bij te lage oliedruk loopt altijd het achterste lager eruit , omdat deze het verst van de oliepomp afzit ( de 4e dus )
Als het de zelfde cilinder is kan het zijn dat de kop van de drijfstang iets ovaal is.