Hallo allemaal,
Ik hoor de laatste tijd nogal wat verhalen rond de verandering van de eisen voor landbouwaanhangers. Zo hoorde ik dat luchtremmen boven de 8 ton verplicht zijn voor nieuwe aanhangers en dat er ook fietsenvangers op moeten.
Weet iemand hier meer van of is dit onzin?
Alvast bedankt,
Jordy
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
cumela.nl/verkeer-en-vervoer-veilig-landbouwverkee…
en want fietsenvangers en bumpers betreft ja het komt de veiligheid ten goed en nee want het zijn wel dingen die je makkelijk krom rijdt tijdens het werk in het veld.
Hier staat dat alle aanhangers voorzien moeten worden van een losbreek-reminrichting. Nu zit dit bij luchtremmen ingebouwd, want als de slang losschiet gaat hij op de rem. Maar hoe wil je dit maken bij hydraulische remmen? Moet je dan soms net zoals bij een aanhanger een handrem met een staalkabel aan de trekker koppelen? Dit lijkt me toch niet echt handig aangezien (bijna) geen enkele kipper een handrem heeft.
Hoe denken jullie dat je zoiets moet gaan maken?
Zeker als je al een trekker met luchtremaansluiting hebt. Steeds meer trekkerfabrikanten bieden al standaard een luchtreminstallatie aan.