Illustratie van:

Fiat Onbekend - Hydrauliek pomp stuk na 3 maanden

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden mijn hydrauliekpomp vervangen omdat de vorige het liet afweten. dan heb ik deze vervangen het gaat over een gewone tandwielpomp. nu heeft deze nieuwe pomp het gisteren al laten afweten. Weet iemand wat ik verkeerd doe of zou het puur toeval kunnen zijn met een fout in de pomp?

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Kobe-Claes: "Ongeveer 3 maanden", ongeveer 100 dagen X 24 uur = 2.400 uur. Dan zijn de meeste trekkerpompjes versleten.
Ehhhh,.... de levensduur hangt erg veel van het gebruik en gebruiksomstandigheden af. Wat doe je zoal met de hydrauliekpomp maar vooral, hoe is de toestand van de olie?
nhmonteur
En wat is er nu kapot aan je pomp? Ingelopen, afdichtingen, of as gebroken?
paulusmahandel
* het kan zijn dat je hydraulische ventiel blijft hangen, maar dat zou je moeten kunnen horen aan de tractor.
* water in de olie (wit, melkachtige olie) vernield zeer snel tandwielpompen.
* op fiat'en zitten tandwielpompen met stalen achterkanten, in de after-markt zijn imitatiepompen van geheel aluminium te verkrijgen, deze zijn gewoon veel slijtage gevoeliger omdat ze max voor 175 bar staan.
* Je filter kan zo dicht zitten dat je pomp droog draait
kobe-claes
De olie is zeker niet slecht de olie is heel helder en is zeker voldoende in. het is geen imitatie pomp want heeft een metalen achterkant. heb de pomp nog niet open gehad maar mijn lift werkt niet meer en op het ventiel ook niet meer. hij word voornamelijk gebruikt aan de hefmast of kipkar. Ik heb 3 maanden geleden samen met de nieuwe pomp ook een nieuwe filter en nieuwe olie er in gedaan. je hoort de pomp wel geluid maken
akker
@kobe-claes In theorie kan ook je overdrukventiel open blijven staan. Je pomp doet het dan nog wel maar het systeem bouwt geen druk meer op.
Wimsumar
Beste Kobe-Claes:

Quote Reactie van @kobe-claes:
je hoort de pomp wel geluid maken

Is dit een pomp met aandrijving op de distributietandwielen van de trekkermotor?
De pompaandrijving kan losgeraakt zijn. (Rammelende tandwielen).

Onderdelenboek FIAT-550:

Hydrauliekpompmontage (ziet er kwetsbaar uit). pdf pagina 263:

tracteurs-someca.fr/docs/550_pieces.pdf/

B.T.W.:

Hier in Friesland heeft een FIAT-rijder het schijnbaar ook warm:

waldnet.nl/wn/vraagaanbod/…
kobe-claes
Maar dan zou ik er van uit gaan dat dit van bij het begin al zou zijn deze pomp geeft wel meer debiet dan de vorige
Favorit614
Misschien ook een zuigfilter aan de pomp?
als de pomp continu jankt , kan zijn dat hij te weinig olie krijgt , dus cavitatie in de pomp
mbvaltra
Draairichting en de zuig en pers leiding goed? Wanneer de draairichting of persleiding verkeerd is, gaat je pomp ook heel snel kapot. De dichtingen in de pomp gaan dan kapot.
Gerron
Ik heb wel eens meegemaakt dat een trekker (Volvo BM 350) na een tijdje geen oliedruk meer had. De aanzuigleiding liep heel langzaam leeg. De oplossing was dan om de drukleiding na de pomp los te halen en de motor even te laten lopen. Omdat de pomp dan minder tegendruk heeft krijg je alles weer op gang. Dus het zou wel eens kunnen dat je vorige pomp niet eens stuk was.
ronald73
Ik kan nog steeds niet opmaken om welk type Fiat het gaat, behalve de suggeste van @Wimsumar dan, maar ik zie geen bevestiging. Winner serie?
kobe-claes
Neen fiat 550 en gerron mijn oliepijl staat hoger dan dat mijn pomp is dus in prinscipe kan dit bij deze niet leeglopen volgens mij
Corne S
@kobe-claes

Als je de zuigleiding losmaak, loopt de olie dan wel vrij toe?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Fiat ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN