Trekkerslep, hoeveel km/h rijden?

Hallo,
heeft iemand een idee hoe hard ik moet rijden met TT? ik ga heen met een john deere 6400. in de b4 rij ik maximaal 8 km/h en kan ik nog 3x terug schakelen. in de c4 rij ik maximaal 13 en kan ik ook nog 3x terug schakelen. in de c4 smoort hij, dan gaat hij niet slippen, maar vanaf de c2 begint ie te slippen. maar ik weet niet hoe dat is op een zand- of kleibaan en met zachtere banden. dus heeft iemand een idee van welke versnelling ik moet hebben?

Deel dit topic

Reacties

jd premium
Je moet in zijn B4 beginnen en terug schakelen naar B1. Gewoon goed naar je sporen kijken, al begint hij wat te slippen dan ga je 1 powershift terug. C is wel heel hard denk ik dan begint hij ook eerder te slippen omdat hij die snelheid zegmaar niet bij kan houden.
succes
jd6620
Bedankt joris, ik zat ook al met deze vraag en met bijna de zelfde trekker! ik doe mee met een 6600.
Jarno1h
B4 beginnen. elke keer als hij goed smoord en bijna dood valt een trapje terug. jd premium je kan beter opschakelen als hij begint te slippen dan terug schakelen bij terugschakelen gaat hij alleen maar meer slippen 😉
joris ziengs
Ja dat opschakelen doe ik ook wel dan. zoeken naar grip he 😛
jd premium
Oke, maar bij mij werkt het andersom, al ga ik opschakelen begint hij te slippen en te stuiteren. Als hij slipt ga ik dan terug om weer grip te zoeken. Want als je dan opschakelt heeft hij zegmaar tekort 'houvast' om de sleepwagen harder naar vooren te trekken.
joris ziengs
Owkee ik denk dat als ik opschakel dat ie dan afsmoort. en als ie dan bijna stil is dan weer terug schakelen.
DESLAGERURRE
Ie kunt toch wel een trekker af smoren ?
jd premium
Kijk ik bedoel eigenlijk het zelfde als in dit filmpje met een JD 2850, als hij slipt gewoon terug om weer houvast te krijgen.
tractorfan.nl/movie/12465/
kemper
Trekker moet ook afsmoren... niet te makkelijk maken 😛
Wilting NH
Gewoon in zo hoog moogelijk beginnen, b4 denk ik dan in jou geval. goed laten afsmoren tot 15 touren denk ik en dan een keer terug schakelen 1 stapje, en dat telkens weer
joris ziengs
Oke komt goed.
janhenk
Ach gewoon gaspedaal door de grond trappen en gaan met die banaan 😃
Machineman
Al zal dat met een sjonnie ook wel niet meevallen....hahaha
joris ziengs
Oei machineman. wattan niet denk je? 😛
joozt
Alsof die inter van machineman zo fijn trekt... 😃
maartendankers
Niet volgas gaan rijden 😉
Deutz-Johndeere
Gewoon blijven wachten en de trekker zijn zin laten krijgen
Koe
Is wel moeilijk zeker joris? is al het 5e topic hier over?
grondverzetter
B-groep, en boven de 1500 motertoeren blijven, anders ben je vertrokken !
pino
@ grondverzetter valt wel mee 😛
die van mij houdt m bij 1300 toeren nog vast 😉
rij ongeveer maar 7 @ 8 kmh dan heb je tractie en wil ie meestal niet slippen dan zakt t motervermogen
grondverzetter
Jij hebt het over je renault ofniet pino.

ik heb het over de boven de 1500 toeren blijven anders ben je vertrokken met een JD, of ie moet taai zijn
maartendankers
Je moet zorgen dat je rond het toerental rijd dat je het hoogste koppel hebt 😉 Dat is rond de 15/1600 toeren.
Wilting NH
@ maartendankers waarom niet volgas ??
grondverzetter
Wilting, beschik je over kennis van motortechniek ?
maartendankers
Graven 😉
Wilting NH
Jah dat weet ik, maar al je je trekker gewoon laat smoren en op de lage touren blijft zitten heb je gewoon volgas??
Valtra-Fordpower
Een trekker die volgas draait, met ca. 2400toeren-1 heeft geen vermogen of koppel... Blijf je volgas lopen en zet je de trekker aan het werk zal het toerental snel dalen naar ca 2000 motortoeren, het brandstof verbruik stijgt veel. Hier komt de motor op zijn toerental met zijn max. vermogen.

Voor trekwerk is de trekker sterker op zijn maximale koppel, rond de 1600 toeren dus.
Wilting NH
@ grondverzetter, k weet dr wel t een en ander vanaf, maar k denk dat we elkaar een beetje verkeerd begrijpen, maar wel het zelfde bedoelen 😛
Wilting NH
@v-f dat week wel, maar voor de sleepwagen komt je trekker dr vanzelf als je hoog begind 😉
kemper
Volgas met dat ding en dan af laten toeren... met halfgas rijden ga je er niet komen 😛
maartendankers
Ja dan wel wilting. Maar als jij net weg rijd neem ik aan dat jij niet volgas wegrijd zodat de trekker gelijk begint te slippen..
kemper
Hoe meer snelheid hoe minder gauw je begint te slippen stankers 😛
aalfredo
Gewoon hoogste versnelling!
grondverzetter
Haha this geen sportklasse Drankers
Wilting NH
Iedereen rijd direct volgas weg, die wagen is in begin zo licht als een veertje dan slip je nog niet. en voor de sleepwagen moet je senlheid houden als je powershift heb zo hoog mogelijk beginnen, als je niet kunt terug schakelen ja dan ist anders
kemper
Stankers staat eerst op te toeren voor de sleepwagen en bij de juiste turbodruk rijd ie weg 😛
maartendankers
Ach ja. Mijn TT debuut zal met AP zijn dus ik maak me nergens druk om 😃
kemper
Die jeugd van tegenwoordig weet niet eens meer wat schakelen is als ik het zo hoor 😛
grondverzetter
Zo hoort het ":

sikuman
Ja zo snel mogelijk .
ik rijd gemiddeld tussen de 30 en 38 op de baan .
HekmanCase
Je moet juist wel toeren hebben dankers.. waneer je halfgas begint en hij krijgt het zwaar krijg je hem nooit weer boven in toeren, en dan begin je toch met 2400 toeren? hij smoort dan vanzelf wel naar 1600 toeren en dan pak je dan de meeste koppel wel.. ofniet dan?
maartendankers
Ik zeg al niks meer.
redpower
Wat jullie bedoelen is zelfde als gas los laten als ie slipt, dan komt ie er soms weer bovenop...
ik taai hem gewoon af tot 900 toeren, dan klapt ie nog net door haha
Ja moet gewoon een niet te hoge versnelling pakken. en in een versnelling blijven rijden, ga je slippen dan geef je gas terug. hard rijden en op/terug schakelen heb je helemaal niks aan, bij sport heb je gang nodig maar bij standaard is dat nergens goed voor.
Wilting NH
Als je powershift hebt kun je veel beter hoog beginnen en terug schakelen, maar op een gegeven moment moet je niet te ver terug schakelen je moet wel laag in touren blijfen
HollandNew
Te hoog moet je ook niet doen Robin 😉
Ik denk dat ik hier met de NH in de B4 ofzo begin om eens te kijken over 3/4 jaar.....
Wilting NH
Met nh moet je idd in de b groep.
ik heb dr maar 4 in de b groep dus ik bigin gewoon in de 8 (b4 zeg ma) en dan terug schakelen tot te 5 (b1)
maar als je een tm hebt dan heb je dr 6 in de b groep, dan zou k gewoon in de b5 bieginnen of zo en dan nog een keer opschakelen tot die t zwaar krijgt
joris ziengs
Komt wel goed.
joris ziengs
Ik ga denk ik toch in de c4 beginnen.
joris ziengs
Ik heb trouwens c4 gedaan ging perfect. alleen ik moet pas terugschakelen rond de 11 1200 toeren. anders ga ik wel slippen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
50
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
1