Ik vraag mij af hoe het voorgloeisysteem juist werkt. Ik heb een Ford 4000 en vanaf contactslot vertrekt er een draad naar de motor. Hier is de draad ergens vastgemaakt, maar het was zo vettig en vol met olie dat ik deze wil vervangen. De draad bediende dus de voorgloeier, maar hoe werkt deze juist en wat doet die exact? De voorgloeier is bevestigd ter hoogte waar de lucht binnenkomt. Bovendien, hoe zou ik kunnen testen of deze nog werkt of niet?
Mvg
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
P.S.: Merk op dat het gloei/vlamproces eigenlijk best langdurig volgehouden moet worden. Vanaf +/_ 10 seconden tot het daadwerkelijke starten van de motor op 35 seconden van het filmpje!
Als het goed is zit er ook een leiding/slang op aangesloten die naar de voorkant van je dieseltank loopt.
Als deze leiding goed gemonteerd is kan je het volgende doen.
Haal de slang los op de inlaat net waarvoor de vlamstart gemonteerd is.
Draai nu de sleutel op de gloeistand, dit is net de stand voor het starten. Als het goed is moet de spiraal nu rood gloeiend worden en even daarna moet er een vlam ontstaan die even blijft branden. Als dit zo werkt dan werkt het allemaal goed. Word hij wel roodgloeiend maar komt er gene vlam dan kan het zijn dat de leiding niet goed aangesloten zit of dat de gloeispiraal kapot is. Hier zit namelijk een soort klepje in die bij een bepaalde temperatuur open moet gaan.
Word de spiraal niet rood gloeiend, Dan kan ook de gloeispiraal kapot zijn of de elektra er naar toe is niet goed.
succes ermee.