Luchtremmen laten later los als rempedaal

Hallo
bij ons is de mesttank nu enkele maanden in gebruik en hebbe we ondervonden dat de (lucht)remmen laat loslaten. Dan bedoel ik wanneer je stopt met remmen de tank nog 2-5 seconden blijft remmen en dan pas loslaat. Eerst dachten we dat de remtrommels nog wat moesten inlopen, maar na een paar maanden is dit wel gebeurt en heeft ie het nog.
Naast dat dit soms vervelend is, kost het ook wat diesel.
Ik hoor graag als iemand weet wat het is en/of dit probleem ook heeft.

Groeten

Deel dit topic

Reacties

houthandel1056
Heb je nog meer lucht geremde aanhangers, denk namelijk dat het aan de trekker ligt, heb ik ook met een John deere gehad, bleef lang lucht geven op remventiel
deutz dx 470
@houthandel1056 laatst nog een platte wagen erachter gehad, luchtgeremd, en daar was alles normaal... 😉
walker1
Zit er nog oude lucht in?
GROENEDEERE
Zit er een ketel op de tank?
En op de trekker?
De ketel zorgt voor t vlot werken van de remmen. Als je remt gaat er druk uit de leiding laat je de rem los dan gaat t weer op druk de ketel zorgt ervoor dat er extra capaciteit is om dat rap te doen.
Zit er een ketel op is het vocht afgetapt? Ook dat kan nadelig werken
deutz dx 470
@GROENEDEERE zit op trekker en tank een luchtvat ja en het vocht is er ook afgelaten paar maanden terug, kunnen dat nog wel eens proberen 😉
GROENEDEERE
@deutz dx 470
Het gaat om de markus tank?
deutz dx 470
@GROENEDEERE ja indd haha 😛
fastrac3155
@deutz dx 470 zit er een snel ontluchter op? Dit is een klep die ervoor zorgt dat de lucht snel uit de remboosters kan op het moment dat je stopt met remmen
deutz dx 470
@fastrac3155 dat zou ik zo niet weten ik zal eens een foto maken, moet er wel bij zeggen dat de voorste as combi remmen zijn en die eigelijk het traagst terug gaan 😉
GROENEDEERE
Ik zou zeggen ga eens onder de tank liggen en laat iemand een paar keer op de rem trappen.
Het kan ook zij. Dat een van de rem boosters lam is en daardoor traag terug gaat.
deutz dx 470
@GROENEDEERE ja de voorste rembooster gaan indd trager (zijn ook combiremmen) terug als die op de achteras hebbe er al veren opgezet maar helpt niet 😶
GROENEDEERE
@deutz dx 470
Dus met hydraulische cilinders erbij?
deutz dx 470
@GROENEDEERE ja indd
GROENEDEERE
@deutz dx 470
Al eens geprobeerd die los te maken?
Ook al zitten er veren op.
De leiding is niet gekoppeld dus er zal weerstand zijn in de hydraulische cilinder..
GROENEDEERE
@deutz dx 470 we hadden dat ook op een dieplader op m'n werk dat werkte ook averechts.
deutz dx 470
@GROENEDEERE dus als we die ook zoude insteken op de trekker zou het beter kunnen gaan of bedoel je de leiding eraf gooien?
GROENEDEERE
@deutz dx 470
Ik zou de bevestiging van de cilinder aan de rem los gooien om erachter te komen of de oorzaak daar ligt.
Fendt926Driver
Je spreekt over remtrommels inlopen.
Zitten er nieuwe remmen op?
Heb hier gehad dat met remmen de hendel bijna dwars tussen de remschoenen ging liggen en dan dus net wel net niet op het dooie punt lag.
Was wel olie remmen maar bleef er ook langer op staan dan wenselijk was
deutz dx 470
@Fendt926Driver op de voorste as zitten combi remmen, en bij Markus is altijd met enkel olie remmen gereden dus alleen de voorste remmen gebruikt, de achterste waren geroest en de remblokken waren zo goed als nieuw 😄
Favorit614
Dat de remmen niet snel genoeg terug komen ,of de snellozers bij de assen , anders zit um vaak in het remventiel vd trekker, dat deze de lucht niet snel genoeg loost.
hier kun je een extra snellozer er bij tussen zetten.
Verschil tussen de ene wagen en de andere is gewoon dar er in het ene systeem meer lucht in de commando leiding gaat
Combi remmen mag geen invloed hebben op de remwerking
GROENEDEERE
@Favorit614
Toch heb ik andere ervaring met gecombineerde remmen.
Favorit614
@GROENEDEERE Heb je wel het juiste type booster weer gemonteerd?
zo ja , mag daar geen verschil in zitten.
BPW assen is plug and play om dat zo maar es te zeggen, ROR assen moet het gat en afstand worden aangepast
deutz dx 470
@Favorit614 eerst de oplossing van @GROENEDEERE proberen en dan eens verder kijke als het ni werkt 😃
radium45
kramp.com/shop-nl/nl/…
Let op de juiste montagerichting.
deutz dx 470
Toenjuist nog eens gekeken wat het juist deed, blijkt dat die na dat je rempedaal loslaat eerst een stuk snel gaat, dan een stuk 'stroef' gaat en dan weer snel... 😉
casekoen
Mss een slecht werkend afblaasventiel. Dit moet er voor zorgen dat het circuit van het handje zo snel mogelijk drukloos komt na het lossen van de rem
reddream
Als je de rem los laat moet die onder de tank via snellosklep de lucht eruit gaan anders moet de lucht terug naar de trekker en dat kost tijd
radium45
@reddream Is al vaker genoemd.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0