Beste forumleden,
Wij hebben onlangs een super vitesse aangeschaft. Deze werkt met uitzondering van een paar kleine punten naar wens.
Nu is alleen het pick-up van de electro hydraulische bediening afgehaald. Dit is niet Onoverkomelijk als een NH maar geen lekke ventielen heeft... Nu moeten we elke keer heffen, ene hendel uit het werk, andere er weer in...
Nu wilde ik het eigenlijk weer terug bouwen. Maar voordat ik dat ga doen en er dan achter kom waarom het omgebouwd is (misschien wat defect?) Ben ik benieuwd of jullie misschien weten waarom het anders aangepast zou zijn?
Wie kan mij hiermee helpen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Strautmann Super Vitesse ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Of defect?
Of is de wagen voor zomerstalvoeren gebruikt? (Fronthef en p.u. op 2 ventielen en de overige functies op de derde?)
Of vond de vorige eigenaar het gewoon handiger?
Zelf vind ik de bodemketting apart wel mooi, is de enige waar je graag veel olie op wilt hebben en dan kun je de rest mooi wat minder geven.
In ga ervan uit dat een geen LS op zit.
Met een ventiel bediende je dus die functie, de bodemketting zat rechtstreeks op een trekkerventiel. Kon dus de hele wagen bedienen met de kruishendel van de trekker in het land of op de bult. Werkte wel net zo mooi als een complete bedieningskast met LS etc.
Ik heb nu juist de pickup op een apart ventiel gemaakt, is met stalvoeren veel makkelijker, nu werkt de fronthef ook altijd, en ik hoef het ventiel niet op druk te zetten/olie rond te pompen, als ik bodemketting wil gebruiken haal ik gewoon de hendel aan.
Maar als je het wil terugbouwen, bij ons is pickup enkelwerkend, dus even slang volgen, en die zit op een t-stukje, normaal ging vandaar een kort slangetje naar een blokje met overdrukschakelaar die zit ergens rechts 10cm onder al die electrische ventielen, dan zit daar er zeker een dop in of een afgedopt slangetje.