International 844 - Hallo mijn tractor ih 844 is afgekeurd

Hallo mijn tractor is afgekeurd , als hij in het keuringstation op de schuder ging staan zat er spel op de wielen . Zou het kunnen dat de lagers versleten zijn , of misschien een andere oorzaak.Als de lagers versleten zijn wat zou dan de eventuele kosten kunnen zijn .

.
MVG Vester
vester

Reacties

+17
echte844
Nou is vrij simpel: Gezien het feit dat dit al de 2e keer is dat je dit vraagt ga ik er van uit dat er bij jullie in de regio geen bedrijven zijn waar je een prijsopgave kan doen. De reacties vorige keer zijn ook niet goed. Gezien je vraag weet je niet waar je aan onderdelen kan komen dus is voor jou deze trekker niet te maken. Iedere andere TF er had de dealer gebeld om te weten wat de lagers kosten en wat de keerringen kosten. omdat dit een vrij standaard reparatie is hadden ze je snel verteld wat het kost on dit te repareren. Of blijf je vragen tot het gratis is.
P.S. Ja hier word ik pissig van
+2
1046
@echte844 en jij nie alleen
Wimsumar
Beste 844 e.a.:

Quote Reactie van @echte844:
pissig

Zeg manneke

Gezien Vester z'n T.F.-nummer, en zijn aantallen topics/reacties, dan doet Vester nog niet zo heel lang mee. Wellicht heeft hij zijn eigen topic (met jouw overigens aannemelijke antwoord) niet terug kunnen vinden en/of geheel kunnen lezen.
Anderszijds, wat is er mis met een second opinion? Het vertrouwen in jou zal bij hem nog nihil zijn.

tractorfan.nl/topic/104932/
+1
echte844
@Wimsumar Morge Wim.
Je hebt helemaal gelijk. misschien een beetje overreacting van mij. het is gewoon alsof het gisteren was dat ik dit antwoord aan hem heb gegeven. Duidelijker kan ik het niet maken.
Als ik wil weten wat iets kost bel ik de dealer of zoals ze iets zuidelijker zeggen de verdeler.
daar zou ik gaan voor de second opinion.Ik weet het we zijn allemaal jong geweest.
en zo een trekkerkeuring zou in Nederland ook niet misstaan.
walker1
@echte844 Eigenlijk hetzelfde als met een auto keuren. de garage kan je bij afkeur ook vertellen wat er aan mankeert en wat het gaat kosten. Ik neem aan dat die trekker keuringen in België bij een LMB/verdeler gebeuren? Dus je zou daar inderdaad gewoon antwoord moeten kunnen krijgen.
erik9831
@walker1 Keuring gebeurd niet bij LMB of verdeler. In België zijn het onafhankelijke keuringstations. In Wallonië en een klein aantal (3-4) in Vlaanderen worden beheerd door autosecurite en de andere speler weet ik niet meteen.

Ik ga eerlijk zijn, ik moet met een trekker ook al 2 jaar naar de keuring ... is zonder cabine. Dan regent het, dan is het te koud, eenmaal warm genoeg is het te warm. De laatste keren dat ik geweest ben met de bedrijfwagen, was het 3-4u wachten voor het aan mijn beurt is. Met de auto kan je een afspraak nemen, maar voor de trekker en bedrijfswagen niet dacht ik of ze moeten het plots veranderd hebben.
Landini 6500
Sinds wanneer moet een trekker gekeurd worden ?
+2
mklok
@Landini 6500 Denk dat het bij de buren is.
+1
Landini 6500
@mklok zuider buren ?
+1
echte844
@Landini 6500 Denk het ook. Is leuk om hun vaktermen te ontcijferen. Dingen zoals een pinker of mazoutbak zitten bij ons niet standaard op een trekker. Of toch richting aanwijzer en dieseltank.
ook zij hebben recht op antwoord op hun vragen. En ze kunnen ook onze vragen beantwoorden.

ZUIDERBUREN WELKOM.
p.s. scheelt niet veel. Ik ben Limburger (wij kijken ook naar Duitsland)
H.A.B Fotografie
Vester, kijk eerst even naar je comment voor je hem plaatst a.u.b!!
valtra1
Als er speling zit op de wielen kan dit ook wel zijn dat dit speling op de fusee is of op de gewrichten van de stuurinrichting. Bij keuring altijd best vragen waar het probleem zit, kunnen ze daar meestal vlot op antwoorden.
dendeze
Krik hem op en voel aan de wielen, dan kan je zien waar het is.
Als het de lagers zijn zal je ze kunnen bewegen met de handen, als het de fusee's zijn waarschijnlijk niet. Lagers kan je mogelijk wat bijregelen, hangt af van het type lager, conisch of recht.
Dat kost dan niets. Moest het dat zijn en je regelt ze bij niet te vast zetten ook anders gaan ze kapot.
Gewoon aanzetten en een zesde slag terug los.
Als het toch de fusee's zijn (wat ik vrees) dan moeten er nieuwe bussen in en nieuwe fuseepennen.
Allemaal verkrijgbaar, maar als je dat nog nooit gedaan hebt raad ik je aan om er zelf niet aan te beginnen.
Wimsumar
Beste DenDeze:

Quote Reactie van @dendeze:
Als het toch de fusee's zijn (wat ik vrees)

Ik vrees dat er weer een aantal pissig wordt.

Het gaat niet om het voorwiellager en/of fusees.

Klik/lees: tractorfan.nl/topic/104932/
dendeze
Haha, de reactie van Valtra 1 was ook al een reactie over de voorwielen, er stond verder in het topic van de topicstarter ook niets bij dat het om de achterwielen zou gaan, daarom ben ik daarin getrapt uiteraard.
valtra1
Ja, dacht dus ook dat het over de voorwielen ging, mijn ervaring met keuring van de tractor is veel controle van alle nummers (chassisnummer, nummer cabine, bandenmaat), voor de rest eens met de voorwielen wiebelen en efkes op de rem duwen en de handrem opzetten. Dus stelde elke keer niet veel voor.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!