Illustratie van:

David Brown 850 - Wie kan mij vertellen waar deze hydrauliek bediening vandaan komt?

Hallo, ik heb een David Brown 850 trekker, van de eerste serie. Mijn hydraulische systeem lijkt niet te werken, maar voordat ik alles uit elkaar haal, wil ik graag even verifiëren of ik niets verkeerd doe. Ik heb op het internet diverse manuals weten te vinden, maar in geen enkele manual komt ik dit systeem tegen.
Op het rechterspatbord zit een hendel voor de diepte regeling. Normaal zit die verwerkt in hetzelfde blok waar ook de TCU draaiknop op zit. Daar zit bij mijn trekker overigens een afgebroken hendeltje. Dan zit links, voor op de achterbrug, normaal gesproken een blok met 3 draaiknoppen voor de hef en de werktuigen. Bij mij zitten er geen draaiknoppen, maar alleen een pijp naar een ventielblok. Ook is het huis waar de hydroliekpomp in zit anders. Ik heb 2 doordraaiende aftakassen (1 continue en de ander inschakelbaar) en de hendel om de 2de in te schakelen zit aan de voorkant van het huis, ipv de achterkant.
Wie o wie heeft een idee hoe dit systeem is opgebouwd?

Alvast bedankt voor het meedenken

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Dubbele aftakas, met de in/uitschakeling links voor

(klik om te vergroten)

Normaal zit hier een plaatje met een bolling naar buiten (ik neem aan voor componenten binnenin. Dat is hier kennelijk niet nodig. De hendel rechts kan gewoon op en neer bewogen worden.

(klik om te vergroten)

Ventielblok linker spatbord met pijp naar de plek waar normaal 3 draaiknoppen zitten.

(klik om te vergroten)

Hendel voor diepte regeling

(klik om te vergroten)

Regelknop voor TCU

(klik om te vergroten)

Afgebroken hendeltje, links naast de draaiknop

(klik om te vergroten)

En ohja, ik zoek nog 2 spatborden met steunen en de crossbox... 😄

Reacties

Wagoneermaster
Ik ben er inmiddels al achter dat de hydrauliek van een DB 900 is. De dubbele aftakas is waarschijnlijk een zelfbouw van de vorige eigenaar. In de pijp is rechtsom draaiend en de originele is linksom draaiend. Ook de snelheid is verschillend: motor toerental of ongeveer 1/3 daarvan.
Nu ben ik op zoek naar een werkplaats handleiding voor het hydraulische gedeelte. Ik heb de olie afgetapt en het filter schoon gemaakt. Nieuwe olie erin. Als ik de hendel bedien kan ik wel horen dat bij de pomp een soort overstort geactiveerd wordt, maar ik he nog steeds geen druk op het hydraulische systeem. Wie kan mij helpen?
Wimsumar
Beste Wagoneermaster:

Quote Reactie van @Wagoneermaster:
hydrauliek van een DB 900 is...... werkplaats handleiding voor het hydraulische gedeelte.

Het DAVID BROWN IMPLEMATIC hydraulisch systeem:

vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
Wagoneermaster
@Wimsumar Hoi Wimsumar, bedankt voor je reactie. Dit is de handleiding is voor een 850/950 implematic. Ik weet niet precies hoe het systeem heet van een 900, maar volgens mij is dat niet met een geavanceerde diepte regeling (met een kabel op de topstang). Zover ik het kan zien bedient de hendel voor de diepte regeling een overstort ventiel op de pomp zelf.Hendel naar voren: sluit een ventiel (zit een schroef met een veer die de klep dicht drukt, zie eerste foto. schroef zit rechts van de knop om de aftakas in/uit te schakelen), hendel naar achter: trekt het ventiel naar boven. Ik kan dan ook wat olie horen lopen.
Wagoneermaster
@Wagoneermaster Na enig zoeken op het net zag ik dit voorbij komen. Hydraulische systeem van een 30D:
Alleen de kleppen J en K zijn volgens mij op een 900 enkel uitgevoerd. Dan zit er nog een ventielenblok op het linker spatbord. Geen idee hoe dat dan is aangesloten op het originele systeem.

(klik om te vergroten)

Hydraulische systeem van een DB 25C / 30D
old man jose
@Wagoneermaster
Extra zit meestal op de drukleiding en de retour word ergens de bak ingestuurd.
Wimsumar
Beste Wagoneermaster:

Quote Reactie van @Wagoneermaster:
een ventielenblok op het linker spatbord.

SELECTAMATIC ?

vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
valmet6400power
@DieterL @flonky
Weten jullie wat?
old man jose
De aftakas is geen zelfbouw maar een rijafhankelijke aftakas en een gewone denk ik.
En een pully aansluiting.
Wagoneermaster
@old man jose Dan is die bij mij waarschijnlijk slecht gerepareerd. Ik zal nog een foto plaatsen
Wagoneermaster
Ik had geprobeerd om de achterkant (waar de hydrauliek pomp in zit) van de achterbrug af te halen. Alle bouten rondom losgehaald. Met veel kracht zit er wel iets beweging in, zeg een spleetje van max 2mm, maar het geheel komt niet los. Aftap plug en plug op de overstort had ik losgehaald. Zitten er misschien nog andere zaken in de weg, of moet ik meer geweld gebruiken om hem los te krijgen?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN