Ik heb een renault N72 staan,
waar ik de dynamo heb van vervangen door een alternator.
De spanningsregelaar is weg wegens ik een alternator erop heb.
Kan iemand me het volledig uitleggen hoe ik moet aansluiten?
van de batterij tot starter en alternator en contactslot en startknop?
Ik zou deze moeten kunnen aansluiten dat deze rijd (dringent)
en het lukt me niet om het aan te sluiten om hem enkel te kunnen starten dus zonder de verlichting.
Kan iemand een schema voor me maken of het me sturen zodat ik dit kan doen en hem kan starten?
Alvast bedankt !
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault N72 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Met "0"-stand + contactstand (controlelampjes oliedruk en laadstroom branden) + terugverende startstand?
Vanaf (het goede) contactslot moet een draad naar het laadstroomcontrolelampje. Vanaf het controlelampjelampje moet de ("massa")draad naar de D+ op de wisselstroomdynamo. Vanaf de B+ op de wisselstroomdynamo moet een (voldoende dikke) draad naar de +accukabel (op de startmotor) doorverbonden worden.
static.circuitsonline.net/camo/…