Illustratie van:

International 956 XL - Pakking tussen achterbrug en hefdeksel?

Hallo.
ik heb een vraag over mijn international 956 xl het oude type.
mijn pakking van het hefdeksel is lek en de pakking die tussen de achterbrug en het hefdeksel zit maar hoe kan ik deze vervangen ik heb gevraagt aan de dealer of het kon zonder dat de cabine eraf moet en dat kon maar.hoe verder?.
hopelijk kan iemand mij verder helpen.
En weet iemand een tekening te vinden waar ik alles kan zien hoe het zit een soort schema/bouwtekening.
m.v.g. guus

Deel dit topic

Reacties

+1
jeroenfordmf
Volgens mij zou dit moeten kunnen. Denk alleen dat het wel een beetje prutsen wordt om sommige leidingen te demonteren en waarschijnlijk wordt het ook een gedonder met het plaatsen van de pakking tussen de hefblok op de transmissie.
Maar als je over het materiaal beschikt, zou ik de cabine eraf halen, werkt makkelijk en eventuele vuil kun je dan heel gemakkelijk verwijderen, zonder dat het de bak invalt.
Heb eventueel nog wel een handleiding.
Met vriendelijke groet,
Jeroen
case liefhebber
@jeroenfordmf ik doe er een vloeibare pakking tussen.
De dealer zij dat als je enkel de bouten van de cabine losmaakt je hem naar.voren kan kantelen denk je dat dat gaat dat scheelt een hoop werk ik weet alleen niet hoe dat hefdeksel eraf moet en wat daar onder zit
case liefhebber
@case liefhebber want nu lekt de hydroliek in de achterbrug en staat de achterbrug olie veel te hoog dus die pakking moet.ik vervangen maar hoe kom je daar bij ik heb ook geen tekening
jeroenfordmf
@case liefhebber De cabine naar voren kantelen dat gaat een klein stukje. Let wel goed op de leidingen tussen de obitrol en je remcilinder, vooral de remleidingen is oppassen want die zijn zo stuk.
case liefhebber
@jeroenfordmf waar zit dat en wat is een obitrol haha ik weet al die namen niet
jeroenfordmf
@case liefhebber De hoofdremcilinder zit ernaast, bovenop zit een klein tankje met remolie(gewoon hydrauliek olie hytran) vanaf daar lopen er twee leidingen naar achter naar je remmen. De banjobouten die op de achteras zitten.
jeroenfordmf
Je het voor op de cabine 4 redelijk dikke leidingen zitten, die naar binnen gaan. Deze zitten in verbinding met je stuurcilinder, de hydropomp en de retour via de obitrol (stuurschuif zit je stuur mechanisch mee in verbinding zegmaar).
redpower956xl
Het beste werk kun je leveren door de cabine eraf te halen dan kun je er ook fatsoenlijk bij.
want bovendien weegt het hefdeksel toch wel het nodige. demonteren zal misschien wel gaan maar terug monteren word wel weer een stuk lastiger.
jo845xl
Waarschijnlijk niet maar ik vraag het toch , heeft ie sens-o-draulic ?
case liefhebber
@jo845xl nee heeft hij niet
Het lukt wel zonder de cabine eraf te halen. Heb het voor een aantal jaren terug keer gedaan. Als ik het goed heb zit er onder de stoel nog een plaat die je eraf kunt halen zodat je beter bij de leidingen op het hefdeksel kunt. t is wel even gepruts, maar moet kunnen. Die kurken pakking gaat vaak lek door te snelle olietoevoer in de achterbrug. bijvoorbeeld bij het laten zakken van een dumper.
case liefhebber
@Masseyfergusondriver ja die pakking is van kurk de dealer zij dat ik er beter een vloeibare pakking tussen kon doen dat gaat langer mee maar tussen het hefdeksel/hydroliek gebeuren en achterbrug zit ook een pakking die lek is en daardoor komt er hydroliek in de achterbrug en die stijgt steeds
+1
jo845xl
@case liefhebber Dan heeft deze dus een mechanische diepteregeling , dan zit er dus een stang tussen het hefdeksel en de onderkant van de versnellingsbak .
Deze stang zit los in elkaar geschoven dus zeker erop letten bij het terug monteren .
Bovenkant van de onderste stang zit een bus , in die bus kunnen vulplaatjes zitten , vallen daar wel niet uit maar bij het demonteren kunnen ze misschien aan de bovenste stang blijven plakken .
Op de site van caseih kunje alle tekeningen vinden , tekening 10-25 onderdelen 35 , 37 en 43 .
Als het hefblok eraf is dan zou ik zeker de moeite doen om ALLE dichtingen te vervangen maar dat moet je zelf weten .
case liefhebber
@jo845xl ik ben op de site van caseih.com geweest maar ik kan nergens vinden waar die tekeningen staan
Corne S
@case liefhebber

Kurkpakking kun je niet altijd vervangen door vloeibare pakking. Soms is de afstand van belang. Ook heb je met blikken deksels niet altijd genoeg contactoppervlak. Zeker niet als er een randje naar beneden is gedrukt.

Heb in het verleden weleens kurk en vloeibaar samen gebruikt, maar bij monteren drijft de kurk makkelijk weg.

Even ter info. Geen idee hoe het hier zit.
jo845xl
Www.caseih.com
rechtsboven taal en land selecteren => benelux
helemaal onderaan bij service team => NGPC Onderdelencatalogus
terug naar onderen in rode balk => NGPC Onderdelencatalogus
Nee bedankt , ik wil de EPC gewoon starten
Anonieme gebruiker => Ja
Welkom bij CNHI NGPC => aanvinken "ik heb de voorwaarden ........."
=> Aanvaarden en verder gaan
=> Ik aanvaard
Case IH AG EUR => EUR selecteren en dan onderaan voltooien
Tractors
Agricultural
Under 100 HP
956XL 1/81 - 12/85
07 - hydraulics
tekening 10 - 25 onderdelen 35 , 37 en 43

tussendoor wel geduld hebben , kan soms wel even duren eer de pc de verschillende pagina's opendoet
Corne S
Zuigfilter en ontluchtingsfilter zou ik ook gelijk beet pakken.
case liefhebber

(klik om te vergroten)

Staat het suigerfilter en ontluchtingsfilter op deze foto? Want ik heb geen idee wat ik ga tegen komen onder die deksel
Corne S
@case liefhebber

Nummer 9 is zuig. Kan je waarschijnlijk slecht bij, als de cabine er nog op zit. Tenminste wel bij de 24 / 44 serie.
Nummer 3 ziet er blikkerig uit dus of ik dat met vloeibaar zou doen...

34 is ontluchting, incl 32.
@Corne S nummer 3 is inderdaad vrij dun staal. kan zijn dat deze plaat tussen de boutgaten naar beneden verbogen is vanwege de druk die hij gehad heeft en daardoor de hydro olie naar de achterbrug lekt.
Corne S
@Masseyfergusondriver

Klopt, en waarschijnlijk is er op de rand ook een randje uitgedrukt, waardoor niet de hele rand contact maakt.
case liefhebber
Ik ga de cabine eraf halen maar het stuur,dasboard en de pedalen kunnen toch blijven zitten ik heb alles los alleen bij de vooruit wil hij niet los komen het werkt als een soort u vorm die erover zit heeft iemand hier verstand van of.tips?? Mvg guus
@case liefhebber ja klopt.. zitten naast het dashboard een aantal m10 bouten. Het gaspedaal scharnierpunt is er ook één van. heb je die al losgedraaid? en op de bodem onder de vloermat zitten ook een heel aantal bouten. normaal moet ie dr zo af willen schuiven als al die bouten los zijn.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN