Massey Ferguson 65 - Past een 320/85R32 ter vervanging van een 12.4-R32 ?
Ik ben in het bezit van een Massey Ferguson 65 MKII van bouwjaar 1962, gebouwd in UK.
Voor en achterbanden dienen vernieuwd te worden.
Achteraan ligt nu een 12.4-32 diagonaalband , met binnenband.
De velg is 11" breed en R32, met geboute hartplaten waarmee je de spoorbreedte kunt verstellen.
Past op deze velg een 'moderne' 320/85R32 Tubeless band? Hoe breed zou ik eigenlijk mogen gaan op de velg van 11" breed?
Dan nog een tweede vraag over de hartplaten: ik vind deze niet zo mooi en hoef de spoorbreedte toch niet te verstellen. Ik zie hier op de site veel andere MF65 met 1 grote hartplaat. Iemand enig idee waar ik dat kan kopen?
Alvast bedankt voor de info !
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 65 en hebben de trefwoorden banden en velgen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Foto van een Massey Ferguson 65
Ik twijfel nog wat te doen met de hartplaten, we zien wel. Overstappen naar grotere velgmaat kost ook wat natuurlijk.. Maar het staat inderdaad mooier.
@janaafko : dat ziet er inderdaad mooier uit als die hartplaat meer verborgen zit in de velg. Op welke spoorbreedte staat de jouwe nu? de mijne op het smalst nu op 1320 mm denk ik.
Er zitten 2 bouten per kant, maar volgens mij zijn dit gewone bouten moeren. Referentie 11 en 57 op foto. Ik heb ze nog steeds niet uitgekregen door erop te kloppen. Ga toch moeten proberen met warmen vrees ik.
(klik om te vergroten)
Ik vrees of weet t vrijwel zeker dat
Het je heel zwaar tegen gaat vallen om de as te verschuiven.
Mijn ervaring is dat behalve de bouten die helemaal vast gerot zitten dat ook de vooras vast zit door al het vuil door z'n jaren heen wat erin komt
Deze zul je denk niet zonder eventueel schade verschuiven.
(klik om te vergroten)
Plan B van Wimsumar is een andere optie, maar dat hangt echt af van de hoeveelheid ruimte die er is, en dat is meestal zeer weinig. Veel succes met het (verder)losmaken.
(klik om te vergroten)