Van de week was ik met de tsa 135 aan het werk en ineens wou die niet meer voor en achteruit. in de vooruit en koppeling los sloeg de trekker direct af, niet het idee dat ie zwaar liep en dan afsloeg, ging direct uit. in de achteruit kwam het N symbool in het display tevoorschijn.
dag later trekker weer gestart, begon met hetzelfde probleem en daarna deed ie het ineens weer, nog niet helemaal fijn want af en toe deed ie het weer niet.
in de schuur gezet maar als je hem nu start en je doet de omkeerhendel naar voor of achter komt het N symbool tevoorschijn en doet de trekker niks, eerst af en toe wel maar nu niks meer.
het is vast en zeker iets elektrisch, zat zelf eerst te denken aan een los contact of een kapotte omkeerhendel. maar denk nu dat het de koppelingsensor achter de koppeling het wel eens kon wezen trekker geeft namelijk ook N wanneer je voor je begint te rijden alleen de omkeerhendel gebruikt en niet eerst de koppeling intrapt.
nu de vraag: iemand dit eerder gehad? ik wil de sensor door verbinden en kijken wat ie dan doet maar dan moet de dashboard kap los en dat wil niet 123 iemand een idee hoe die los kan?
ik hoor het graag
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de New Holland TSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar misschien is het verstandiger om hem eerst uit te lezen? Dan hoef je ook niet van alles voor niks los te halen.
Bij het uitlezen komt waarschijnlijk wel boven water welke je moet hebben.
Ik denk je demper plaat.
volgende probleem is nu dat ie in de achteruit met een beetje belasting uit de versnelling springt. jongen erbij gehaald en dacht eerst synchromesh van de voor en achteruit. trekker dormidden getrokken en synchromesh leek opzich nog goed verder kijken lag er een lager in 100 stukken in de bak. is er dus een naaldlager kapot van een tandwiel onder de synchromesh. hierdoor speling en waarschijnlijk de verklaring voor het eruit springen.
ik dacht zal het er even bij op zetten misschien kan iemand anders hier in de toekomst wat mee