Hoe kan je het beste het brandstof systeem van een oudere diesel trekker (met roterende pomp) reinigen en onderhouden. Op internet vind ik alleen maar informatie over moderne systemen (met 1200 bar inspuitdruk) in personen auto's.
En kan je zomaar nieuwe nozzels in de verstuiver zetten of moeten deze dan weer opnieuw afgesteld worden(dus laten doen)?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Lijkt mij wel dat je zomaar nieuwe nozzles kunt monteren, maar of de verstuiver daarna ook zonder meer goed verstuift zonder controle op inspuitdruk is meer geluk dan wijsheid denk ik.
Ze hebben bij mij nieuwe nozzles erin gezet en opnieuw afgesteld.
Het beste kun je je verstuivers naar een revisiebedrijf of dieselservice brengen om ze te laten testen.
De bosch roterende pomp is waarschijnlijk van het type VA, en daar zijn nauwelijks onderdelen meer voor te krijgen. Om problemen te voorkomen kun je het beste regelmatig de filters vernieuwen en opletten dat de brandstof geen water bevat.