Voorbanden trekker

Mijn voorbanden van de trekker met voorlader en fronthef zijn aan vervanging toe. Nu is het prijsverschil tussen Michelin en BKT banden best wel serieus te noemen. Alles heeft een reden dus tijd om te vragen naar gebruikerservaringen in slijtage, op het grasland en rijcomfort(met voorbelasting en zonder).

Deel dit topic

Reacties

pieter p
Heb zelf hier vredestein voor en alliance achter. Voldoen beide goed, veel voorlader werk en zonder vooras veering. Slijtage valt mij wel mee, draai er 1000 uur per jaar mee. Nu gaat bij de case mx elke keer bij remmen ook de voorwiel aandrijving aan. Nu rij ik bijna nooit zonder voorlader want die is elke dag nodig, dus de druk in de voorbanden is vrij hoog.
Jannus
Quote Reactie van @pieter p:
Heb zelf hier vredestein

Hier overgestapt op Perelli(Trelleborg) omdat de wangen van de Vredesteins snel scheuren,heb op de oude deutz ook vredelievers maar ook beurse wangen
+1
Jasperfendt
@Jannus Dat was een oudere band zeker geen traxion + ?
stefan310
@Jasperfendt Wij hebben onze 712 rondom op vredestein traxion + staan, maar ook paar keer problemen gehad met de wangen van de achterbanden. Zitten er al wel 5000 uur op en slijtage is nu 50%. Dus van versleten banden is nog geen sprake, maar de wangen zijn wel een zwak punt. Maar Michelins zouden met 5000 uur al wel glad zijn.
zandhapper
Zie hier de loonwerker ook met BKT banden rijden,ga er van uit dat die ook niet over een nacht ijs gaan,heb ze zelf onder shovel zitten maar te kort om te zeggen hoe het met slijtage gaat.
+3
pietjepuk
Een setje voorbanden kun je toch geen buld aan vallen. gewoon proberen.
labella
Als die ook rond zijn gewoon voor BKT kiezen. De loonwerker heeft ze hier ook wel onder de machines.
Grensboertje
Hier slijten de BKT's op de shovel wel achterlijk hard. Zo goed als kaal na 2000 uur. Op de trekker Michelin's liggen en gaan duidelijk langer mee. Rijdt ook stuk comfortabeler, maar daar is de prijs dan ook na.
Herbert
De trelleborg voorbanden op onze voorladertrekker zijn rond de 3000 uur ook volledig kaal. Bijna volledig op straat met 4wd aan en een zware voerschuif in de voorlader. Achterbanden zijn nog wel 75%
brabo
Quote Reactie van @Herbert:
op straat met 4wd aan

waarom zou je op straat je voorwielaandrijving aan laten staan. Dat is toch vragen om problemen
Herbert
@brabo op stal begin je niks zonder. Door de zware kemp voerschuif veel gewicht op de vooras hangen. Ook makkelijk om rustig de kuilsnijder de kuil in te drukken. Met transport gaat de 4wd wel uit natuurlijk.
+1
T6020
We rijden nu al 6100 uur met Trelleborg voorop onze voorladertrekker en kan daar dus niet negatief over zijn. Zal ook te maken hebben met de juiste uitlijning van de voorwielen.
jvt
Hebben vanalles erop liggen, vredestein vind ik veel te stug, trelleborg er pirelli voldoen goed qua slijtage en comfort, michelin comfortabel maar slijten behoorlijk. Pas nieuwe voorbanden van Tianli gemonteerd, wat een verschil, veel comfortabeler dan de vredestein van voorheen. Wou bkt, maar waren even niet leverbaar, tianli wel, nog goedkoper en bandenhandel gaf aan dat er tevreden gebruikers waren, alleen slijtage was nog moeilijk te zeggen. Even afwachten dus, maar zou zeker overwegen om hier ook even prijs van op te vragen
George
Quote Reactie van @jvt:
trelleborg er pirelli

Dat zijn dezelfde. Pirelli is Trelleborg geworden.
jan w
Er zit natuurlijk ook nog verschil in type band. Dat is misschien wel meer van belang dan het merk. Wij hebben zelf michelin op de trekker en onze buren hebben Trelleborg. Ik vind die Trelleborg maar een klote band, dit terwijl het een topmerk is. De banden die de buren er onder hebben liggen zijn zeer stug.
van Ittersum
De pirell banden zijn niet versleten maar enorme droogtescheuren aan de zijkant ondanks ik alert ben op de bandenspanning. De banden zijn nu 16 jaar oud maar met 3500 draaiuren(en dat voor mijn hoofdtrekker). De minishovel is de baas qua uren op mijn bedrijf, 250 uren per jaar. Nog een zetor lopen op Braun banden maar die komt ook niet verder dan 175 uren per jaar. Die banden blijven wel op het oog heel goed in conditie , opvallend
deJong
@van Ittersum bkts worden hier alom veel gebruikt en eigenlijk geen kwaad woord over gehoord slijtage valt mij mee, maar wel sneller dan een Vredestein o.d. opdat het niet een harde band is. zelf vindt ik ze niet agressief werken en rijden comfortabel.
jojodeere
Op onze 6920 liggen nu ook Michelins. Heel goed kwa comfort en vooral trekkracht. Ze liggen er bijna 1000 uren op en zijn volgens mij nog niet zo heel veel gesleten alhoewel hij veel baan doet. Voordien lagen er Pirelli's op. Die hebben er 4000 uur opgelegen. Daar waren we helemaal niet tevreden van: geen trekkracht, zeer harde band waardoor zeer weinig comfort en ze waren toch wel redelijk rap versleten vind ik.
jan w
Als je veel baanwerk doet, dan zou ik toch een bekender merk nemen dan de BKT. Ik heb trouwens op mijn voertrekker ook BKT banden liggen en die bevallen mij ook prima. Maar ik denk dat, als je er veel mee op de weg komt zee een stuk harder slijten.
deJong
@jan w wij rijden veel op de weg en hebben ook bkt voorom de trekker de banden vallen mij dik mee, we hebben ze er nu ong 1200 uur om zitten . alrijden wij niet veel met frontgewichten e.d. over de weg en zo nu en dan met een frontmaaier.
+2
weurding
Kan niet op jou l r. Kijken maar bkt houden zeker een poos vol. Ben je 3000 uur verder is de trekker misschien ook wel aan inruil toe
de hoef
Quote Reactie van @weurding:
Kijken maar bkt houden zeker een poos vol

bkt is uit de tijd, je moet nu mitas hebben die staan voor hun product
+1
weurding
@de hoef kunnen er beter achter staan war....
Ties6210
@de hoef mitas zijn de waardeloze voor voorop de trekker met voorlader
radium45
@de hoef Mitas is Continental toch?
SJB533
@radium45
Onder andere ja
radium45
@SJB533
Ok, bedankt
Jasperfendt
@radium45 Hoezo zijn banden niet Sjoerd zijn ding, hij weet overal wat van toch? Teminste dat meent die wel😂
+1
radium45
@Jasperfendt Nu laat Sjoerd zich wel heel erg kennen haha, beetje reakties aanpassen...
Jasperfendt
+5
cs-agrar
Voorladertrekker heeft (brede) michelins voorop, gaan nu een 3500u mee op die trekker. Krijgt zn uren niet kado, U-snijder in voorlader.
Eerste trekker met voorlader had Pirelli's, na 6000u lader gewisseld en heeft nu 10000u, zelfde banden nog maar zijn ondertussen graslandknuffelaars cq palingvel. Denk dat je qua slijten met trelleborg beste af bent. Let wel, manier van rijden kan levensduur aardig veranderen, bijv nooit een stilstaande trekker sturen, zeker niet met extra gewicht voorin.
En voor degenen met zware schuiven, een makkelijk aankoppelbaar gewicht achterin een optie? Het moet trouwens wel een bar zware schuif zijn of een kleinere trekker denk ik dan.
+1
van Ittersum
Bedankt u allen, de voorbanden ook laten uitlijnen vond ik nog de beste aanvullende tip. Prijsverschil is ca 250 euro per band. Over weer 15 jaar gerekend geen noemenswaardig verschil, ik luister wel naar de bandenboer what to do
+2
puddingbroodje
Ik had op de trekker met fronthef en voorlader michelin banden voor! prima banden maar slijten heel hard, nu bkt banden stuk goedkoper en doen het uitstekend als ze achter kaal zijn ook bkt erop!
van Ittersum
@puddingbroodje ik denk dat ik daar ook voor ga in combi met opnieuw uitlijnen(ter controle)
+1
pietjepuk
@van Ittersum Dat uitlijnen is alleen nodig als dit op je oude banden zichtbaar is. Heb je toespoor slijten de banden aan de buitenkanten sneller. zijn je huidige banden mooi vlak afgesleten is uitlijnen niet nodig.
Erco
Hier had ik trelleborg achter. nu bkt. Scheelt 450 euro per band nml. Trelleborg slijt wat minder schijnt het. Maar trekker wordt toch binnen 2 jaar ingeruild vond t dus wel best.
+1
friesboertje
Ik vervang de voorbanden binnenkort. Zit nu michelin op. Nog niet kaal. Maar scheuren aan de zijkant en banden worden "bobbelig". 12 jaar oud 3500 uur. Trekker met voorlader, welke zeer veel gebruikt wordt. Komen nu overjarige Alliance banden op 350/ stuk. Heb voor de goedkoopste gekozen. Ben benieuwd.
pieter p
Quote Reactie van @friesboertje:
12 jaar oud 3500 uur

Die trekkers bij jullie die draaien ook geen uren
jan w
@pieter p
Dacht ik ook al.
Er zijn michel inbanden die bobbelig zijn. Zijn de onze ook.
12 jaar en 3500 uur is niet veel en dan nog zeggen: "Trekker met voorlader die zeer veel gebruikt wordt.
friesboertje
@jan w
Ik bedoelde dat de voorlader veel gebruikt wordt, dus veel druk op voorbanden.
van Ittersum
@pieter p bij mij dus ook niet, voor mijn gevoel zit ik altijd op dat ding. Ik heb nog wel een motorurenteller opzitten, telt alleen de echte motoruren
fordje7000
Wij hebben ervaring met Michelin banden, het zijn zeer slijtvaste banden

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
42
DEELNEMERS
27
WEERGAVES
0