Verschil Trima - Alö Quicke

Ben al een tijdje op zoek naar een voorlader voor mijn trekker .
Nu kom ik regelmatig het merk Trima tegen , lijk mij hetzelfde als Alö Quicke .
Ik vroeg me af of er een verschil is tussen deze 2 merken ?
En op hoeveel euro's mag ik rekenen als ik bvb ander adapterplaten zou moeten kopen ?

groeten
Jo845xl

Deel dit topic

Reacties

hoest
Volgens mij verschillen alleen de stikkers idd
mf 6150
Bij mijn weten is er idd weinig verschil, de nieuwere quicke voorladers hebben wel andere balken voor de paralelgeleiding.
Sjon
Alö heeft jaren geleden het Trima merk overgenomen.
De laders worden nog steeds gemaakt als low budget. De afwerking veel lager, goedkopere onderdelen en geen leidingen weggewerkt in het frame.
jo845xl
@Sjon Da's al een duidelijk antwoord , dank je wel .
Wimsumar
Beste Jo845XL:

Quote:
op zoek naar een voorlader voor mijn trekker .

Op welke trekker komt de voorlader, en, welke werkzaamheden wil je er mee doen?
jo845xl
@Wimsumar Ik heb een paar jaar geleden een voorlader gedemonteerd van een inter 1046 .
Nu wilde ik deze aanpassen voor een inter 1055 ( 2wd ) .
Het aanpassen aan de trekker is al gebeurd , nu ben ik bezig om alle pennen en bussen na te kijken , er zaten daar veel pennen van vast .
Deze heeft een snelwisselframe maar nu heb ik ontdekt dat dat geen euroframe is , is breder en komt daar nog bij dat het eigenlijk een tamelijk zware voorlader is , ik schat dat ie naar de 1000kg gaat .
Dat ombouwen vooraan naar een euroframe gaat nog wel lukken maar dat gewicht lijk mij er teveel aan , trekker is ook maar 2 wd , was wel van plan om achter 1000kg in de lift te hangen .
Veel moet die voorlader ook niet dienen , af en toe wat kleine werken en soms ook eens een ronde baal in de stal zetten , zeker niet om alle jaren 500 balen van het veld te halen .
Ben ik dus toch maar aan het zien voor een andere voorlader alleen al voor het gewicht .
Het merk dat ik nu heb is een Riko maar op internet kun je er heel weinig van vinden .
Als je in google riko tn 360A ingeeft zie je wat foto's en zie je ook dat er rond de motorkap een verstevigingsbeugel zit waardoor de armen verder uiteen zitten .
Voorlader die ik zelf heb is een riko tn 750A maar dan geeft google helemaal niet thuis .
oanejorrit12
@jo845xl Een stoll voorlader niet wat? Bevalt hier goed. En ook wel een bekend merk
jo845xl
@oanejorrit12 Ik weet hier in de buurt nog eentje liggen ( FZ40 ) ga ik deze week wel eens naar kijken , lijk me wel nieuw dus de prijs ook wel denk . Ik heb er totaal wel geen gedacht van wat zoiets kost .
ken-adams
@jo845xl Ik heb geen ervaring met voorladers, dus hier moet iemand anders mijn vraag even beantwoorden. Is een voorlader op een 2wd wel een goed idee?
Ties6210
Ik zou voor euro snelwissel platen gaan. als je die niet al hebt
MASSEY-MOOI
Trima en quicke zijn nagenoeg precies het zelfde alleen heeft Quicke gezette platen aan de parallel begeleiding en trima kokers
Sjon
@MASSEY-MOOI
Op de foto's zie je dat als enigste verschil.

Als je ze zelf in het echt hebt gezien weet je wel beter, het is niet voor niets de budgetlijn van AlöQuicke.
MASSEY-MOOI
@Sjon zou u mij kunnen vertellen wat de verschillen dan verder allemaal zijn?

ik heb namelijk ook een trima (mf 966) en die heb ik van de winter allemaal nieuwe bussen in gedaan. overal zitten busjes is die van binnen bekleed zijn met nylon. en de pinnen zit een verharde rand om omheen (net als een hydrauliek cilinder), verder is elke pin te smeren.

er zit dansonderdrukking op met een 3e en 4e functie en een snelkoppelblok voor het snel af en aankoppelen van de voorlader hydrauliek. bij mij op stage hebben ze een quicke die is verder precies het zelfde (op het snelkoppelblok en 4e functie na).
Jantjecase
Ik zou niet zo snel een quick kopen, ze scheuren bij bosjes. Bij een vriend van mij is ie al twee keer gelast en op het werk 1 keer.
Allebij met normaal gebruik.
Stoll lijkt mij veel sterker. En anders dat franse merk, wat claas en vroeger john deere leverde. Ook oersterk. En met een voorlader mag de vetspuit gevuld zijn.
+1
jo845xl
@Jantjecase Zou je mij eens kunnen vertellen waar ze scheuren want ik ga morgen naar eentje kijken .
wotan2
@jo845xl als voorlader scheuren is dt meestal bij draaipunten, en waar er gelast is in de constructie, steeds een paar cm daar vanaf.
jo845xl
@wotan2 Ga ik morgen wel eens goed op letten dan . bedankt voor de tip .
ken-adams
@Jantjecase Mailleux (MX) bedoel je 😉
bikkertie
@Jantjecase wel raar, 2 stoll voorladers binnen een jaar hier naar de kloten en de alo quick bleef 12 jaar heel
ken-adams
@bikkertie Das nu ook wel overdreven...
bikkertie
@ken-adams is geen broodje aap, is wat wij meegemaakt hebben
Jantjecase
@bikkertie nou dan hebben jullie geluk, weet niet welk type jullie hebben een 55 of een 65.

(klik om te vergroten)

Daar scheuren ze meestal.
BEboer
Wij hebben mx voorlader is iets duurder maar dan heb je ook wat. Kameraad met quicke voorlader is al paar x gelast ...
+2
jo845xl
@BEboer Als ik de andere reacties hierboven leest ? Ik denk dat het veel van de chauffeur afhangt hoe ie er mee omgaat .

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0