Problemen met nieuwe drukgroep

Ik heb de drukgroep van meen carraro 300 opnieuw laten bekleden.nu zit ik bij het probleem dat deze nog maar zelden vrij komt met het induwen van de ontkoppelings pedaal in kan echter niet meer schakellen en als ik toch geschakeld sta blijf de trekker gewoon rijden ook duw ik de pedaal in.ik heb deze al op het ruwste afgeregeld maar het help niet
wat kan het probleem zijn hier van??
dennish

Reacties

nielsh
De nieuwe bekleding is denk te dik, dan komt hij ook niet vrij.
want ik begrijp dat je je pedaal al zo strak mogelijk heb afgesteld
sebas deutz150
Ik weet niet hoe het zit maar bij onze deutz hebben we ook gewoon een stukje draadeind van het pedaal zodat hij korter was) moeten afslijpen zodat we er genoeg ruimte was.
Heb je de plaat niet verkeerd om zitten? En ik neem aan dat je de op de plaat nieuwe voering hebt?
dennish
Ik dacht ook eerst dat de voering te dik was maar het is raar dat hij soms wel los komt zodat ik gewoon kan schakelen en zelfs in zijn achteruit kan zetten het lijkt wel of hij aan het vlieg wiel blijf kleven
hewi hendriks
Kan diverse oorzaken hebben,
plaat komt niet van vliegwiel oorzaak splijns ingeslagen.bij montage is kopervet op splijns gedaan plaat blijft hier door vast kleven , verkeerde klinknagels gebruikt ,open klinknagels voorkomt vacuum zuigen, toplager loopt te zwaar drukgroep versleten koppeling komt niet vrij , te veel vrije slag
radium45
Denk idd dat plaat vacuum blijft kleven aan vliegwiel en drukgroep.
Teakew
Normaliter licht opschuren van het deel wat je opnieuw gebruikt, dus in ieder geval het vliegwiel.
eventueel dus ook de drukgroep, hoewel ik die meestal tegelijk mee vervang.
daarnaast de spiebanen licht invetten zodat de plaat lekker over de prix as glijdt.
En zeker even het druklager eraf halen, alles schoonmaken, en ook de geleiding invetten zodat alles prima op en neer beweegt.

En als je dan de vrije slag van het koppelingspedaal goed afstelt, kan er volgens mij weinig mis gaan.
jd user
Je moet hem gewoon aantrekken met een andere trekker .Dan komt de koppeling na een keer of vijf wel los.Dit gaat niet vanzelf!!!.Je moet flink ruw die koppeling los zien te krijgen.

Bij mij werkte dit wel.Scheelt veel sleutelen.

succes ermee!!!
dennish
Goed nieuws ik heb juist de tractor nog eens geprobeert en hij ging prima zo als het hoort (voor 5 minuutjes toch) nu doet hij weer het zelfde ik heb ook gemerkt da als je de koppeling in duwt en dan de motor pas start je prima kan schakelen maar als de pedaal terug induwt is het weer naar de ...!!
jd user
Ja ..jouw platen kleven nog steeds.Gewoon een paar keer met een andere trekker flink aantrekken.Dan komt ie los!!!
casekoen
Of koppelingsplaat krom geduwt bij het in elkaar steken van de trekker
bertus844s
Bij een koppelingsplaats zit meestel het hart uit het midden. Soms staat er swungrad seite of flywheel site op. Of gewoon even goed bekijken voordat de plaat gemonteerd word. Het kan zijn dat het hart tegen de buitenste price-as aankomt en dus wel vrij komt van de druktafel maar niet van het vliegwiel. Of juist andersom en dat het hart tegen het vliegwiel gedrukt zit en dus wel vrij komt van het vliegwiel maar nog klem gedrukt wordt tegen de druktafel. Is het een koppeling met een of twee setjes drukvingers. Het kan dus ook in de afstelling van de drukvingers zitten, zitten deze allemaal wel op dezelfde hoogte. Afstelling van de rijplaat tov de aftakas plaat.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!