Illustratie van:

Lamborghini Premium 950 - Koelvloeistof bij de motorolie

Beste TF'ers, ik heb gehoord dat dit een zwak puntje is van deze motoren. Een gokje van mijn kant: slechte o-ringen van natte cilindervoeringen.
Wie van jullie heeft ervaring met dit verschijnsel?

Deel dit topic

Reacties

T6040
Naar mijn idee heeft het meer met de passing van de bus in het blok te maken. Hier was het ook aan de orde. Leek of de bus in het blok had bewogen. De nieuwe bus kon je zonder gereedschap op zijn plek duwen.
wim-same
Mogelijk minuscule kleine gaatjes in de cilinderbus gebrand door cavitatie. Dit komt bij deze motoren wel meer voor als ze veel te warm worden. maar mogelijk is het ook gewoon een koppacking.
Steyr.frl
Er is mij weleens verteld dat voor deze slh motoren een speciaal soort koelvloeistof moet gebruikt worden.Welk soort is mij zo niet meer bekent.
Word hier van afgeweken dan zou je grote kans op lekke busringen hebben
wim-same
De rode is altijd de beste
Steyr.frl
@wim-same Mij werd toen verteld dat het van een bepaald merk en type moest zijn.
De rode koelvloeistof veroorzaakt soms verstoppingen in radiateurs,het komt voor dat deze koelvloeistof gruis/bezinksel veroorzaakt wat tot verstoppingen leid
ronald73
@wim-same , @Steyr.frl , @T6040 Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat er nog meer nuttige bijdrages in dit topic zullen komen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Lamborghini Premium 950 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0