Fiat 715 5L - Olie druk laag met warme motor
ik heb met mijn fiat last dat als de trekker goed warm is de olie druk stationair nog onder de helft van het metertje zit en volgas wel gewoon 3 kwart en spettert hij ook wat olie uit de carter ontluchting. nu is het zo dat als de motor niet zo warm is dat de olie druk op zijn hoogste zit, maar dat is logisch ivm olie dikte maar hij spettert dan ook geen olie. verder start de trekker wel zeer goed en gebruikt hij ook geen olie.
zou het erg zijn om hier door mee te rijden? (hij word dagelijks gebruikt namelijk)
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 715 5L en hebben de trefwoorden olie en trekker geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je zou eens een drukmetertje moeten aansluiten , stationair zou ie rond de 1 bar moeten zitten en bij hoger toerental rond de 3 bar , bij warme olie welteverstaan .
Zelfs als de waardes iets lager zijn zou ik me niet teveel zorgen maken .
Zijn de waardes wel een stuk lager zijn het waarschijnlijk de lagerschalen maar kan ook de oliepomp zijn , zul je moeten uitzoeken .
Maar als er olie uit de carterventilatie komt is het motertje al wel een eindje heen toch??
Voor wat betreft het spetteren van olie uit de carter ontluchting, dit heeft niets met je olie druk te maken maar wordt veroorzaakt door een slecht werkende zuigerafdichting, meestal veroorzaakt door slijtage, soms door vast zittende zuigerveren. Wat nog wel eens wil helpen is de tractor een halve dag of langer goed zwaar te laten werken zodat alles goed op temperatuur komt, b.v. gaan ploegen, fresen, of cultivatoren. Werkt je thermostat goed zodat de motor echt goed op bedrijfstemperatuur komt ?
De lange slag motoren van Someca hebben de neiging te versmeren wanneer ze niet of nauwelijks worden belast.
Nog even een andere vraag welke olie gebruik je, minerale of synthetische ? en welke dikte ?