Illustratie van:

Case International Maxxum 5130 - Probleem bij vooruit rijden

Hallo een kennis van mij heeft een maxxum 5130 en die gaat nagenoeg niet meer vooruit maar wel achteruit.
Als hij vooruit gaat en hij krijgt iets werk staat hij direct stil, terwijl hij achteruit gewoon zijn normale kracht heeft. Kan dit zijn dat er een plaat in de omkeerbak versleten is? of is er meer aan de hand.
Het is de serie met neutraalstand tussen voor en achteruit
Kent iemand dit probleen of heeft iemand dit eerder gehad en wat wat gaat zon reparatie kosten?
Ik ben geen case kenner dus vandaar de vraag.

Deel dit topic

Reacties

RobVolvo
Gaat ook het oranje lampje knipperen op het dashboard? Bij de 5150 op het werk wel eens gehad dat die druksensors van de lamellenpakketten die op de zijkant van de bak zitten kapot gaan, dan sprong hij telkens uit de powershift trap, even keer koppeling intrappen en dan ging ie weer. Die toen kapot was, was van pakket 1. maar dan sprong hij juist telkens uit de 2e, 3e en 4e ps trap. 😉
goeiedag eem
@RobVolvo hij heeft het alleen maar puur van de vooruit naar achteruit,en er brand geen lampje op het dashbord, ze waren er mee aan het aardappels rooien en net met de laatste kipper deed hij het niet meer, ze trokken met een andere trekker hem vooruit om te rooien maar achteruit deed hij het gewoon op iegen kracht en nam de sleep trekker ook zo mee, dus dan zal de powershift en de druk wel goed zijn in de bak neem ik aan. Ze merkten de dag ervoor ook al dat er iets niet helemaal goed ging, want de hydrauliek komt ook niet boven de 150 bar uit, maar dat gaat toch via een andere pomp dan die van de lamellenpakketen van de versnellings bak? of heb ik dat mis?
Miniplaat
@goeiedag eem

Wij hebben iets vergelijkbaars gehad met onze 5130, bij het wisselen van powershift wilde de trekker ook vaak ineens stil gaan staan. We hebben hierbij een solenoid (druksensor wat @RobVolvo al beschrijft) vervangen. Welke dat is durf ik niet te zeggen, wellicht dat je mechanisatiebedrijf hier wat meer mee kan. Vaak kunnen ze dit wel meten, maar dan zul je je trekker weg moeten brengen. De druksensor kost tussen de €120 en €150/st dacht ik ongeveer.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!