Illustratie van:

Steyr 9094 - bosch EHR liftcomputer

Thuis rijden wij met een steyr 9094a (model 1996 met de mwm motor)

nu ben ik al enige tijd vaste mechanieker bij steyr-case

en wat mij opvalt is dat die liftcomputers van zowel de case cs en de steyr 9000 serie (wel enkel de 4 cilinder) allemaal problemen krijgen met de elektronische lift

het gaat in alle gevalle die ik ken ( stuk of 4) altijd om de lift en niet om de aftakas
problemen komen enkel voorbij de 4 cilinders
bij de 6 cilindr valt me dan weer op dat ze problemen krijgen met de powershuttle

wie kan hier een uitleg voor geven ( fabriekfouten? pech?) het lijkt op slechte contacten
want ik kan vaak de trekkers 999x starten en niets aan de hand hebbe en de 1000ste keer pech hebbe
bij ons thuis is het zelfs zo dat ie een week gaat en da weer 2 dagen niet enzo

Deel dit topic

Reacties

casekoen
Bij ons hebbe ze al de 3de liftcomputer gestoken wel onder garante
maar ik dnk niet dat het daa ooit aan lag.

maa alsj bekjkt hoe een dunne bekabeling er in zit
de stekkers op de printplaat onder het stuur die de stroom van het licht moeten doorgeven smelten allemaal door
tractorquintentje
Jah, de bekabeling is idd niks waart bij die tractoren. Der is altijd wel ergens een storing in, voor de rest zijn het prachtige tractoren, maar juist dat elektrische he...
Waarom foeteren jullie zo op die electronica bij die dingen?, wij hebben in 4500 nog altijd de orginele computer en bekabeling en spul.. x op tijd stof eruit blazen helpt ook veel
Weet ik niet, bij 9145 en 9094 nooit last van gehad.. 9145 wel 2x nieuwe potmeter van knop van postitieregeling.. door ingehuurde jongens dol gedraait..
joostje92
Het kan zijn dat de knoppen aan het spatbord kapot zijn dat gebeurt wel meer bij de 9000 serie
jefke
Bij onze 9100m is de sensor voor de lift al een paar keer vervangen geweest, maar als je hem gewoon proper houd gaat die wel een tijdje mee. als je de lift veel smeert dan komt er wel vet aan de sensor en dan hapert die zijn mijn ervaringen.
het probleem dat de trekker niet start hebben wij soms ook, dan is in 1 keer de baterij plat of is er een slecht contact. aan de sleutel van onze trekker hangt altijd een geisoleert koperen braadje om hem langs buiten te starten 😃 . maar het zijn toch supper trekkers 😄
casekoen
Als het werkt zijn het idd de beste trekkers voor mee te rijden
steyrdriver
Op deze trekker zit een beveiliging (hebben wij) je moet dan de koppeling helemaal in trappen en dan hoor je klik. bij ons is 1x het draadje van de beveiliging er af gegaan.
casekoen
@ steyrdriver: mja dat zijn maar prulletjes :d zoiets hebbek binne de 10 min gevonden maar iets dat soms slecht is en dan weer goed das moeilijk te meten en dus op te sporen
joostje92
De 9000 serie van steyr staat bekend als een slechte starter in de winter het zijn ook maar prul accu's die er in zitten wij doen op het werk er zo groot mogelijke accu's in
casekoen
Ik heb zelfs nog nooit de gloeiknop gebruikt in de winter

kopeeling bij ons door normaal sleet vervangen voor eerste keer op 8700 uren
das niet slecht voor altijd aan zware mengwagen te staan enzo

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr 9094 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
7