Illustratie van:

John Deere 1120 - Keerring AB bij trekstangen

Er is een keerring lek bij de trekstangen van mijn 1120,
Ik heb al een nieuwe keerring gehaald, en de oude is er ook al uit. Maar voordat ik een nieuwe keering verpruts vroeg ik me af wat de beste manier is om deze te plaatsen.

Eerst gaat er een O-ring in, en deze wordt met een kunstof ring opgesloten.

Hier moet de keerring in: img145.imageshack.us/img145/7471/…

En dit zijn de keerringen:
img684.imageshack.us/img684/3923/…

Moet je ze in een bepaalde manier er in stoppen, of even in warm of koud water leggen? Iemand een idee.

bvd. JD92

Deel dit topic

Reacties

johnd-ts
Zit met smart te wachten op reactie's want bij mijn 1020 is tijdens het restaureren ook spontaan die ring kapot gegaan.
Dat had ik ook moeten vervangen bij mijn 1020. Is heel gemakkelijk, ik had ze eerst even in kokent water gedaan, en daarna met een pinset erin gezet.Is iets van 5 minuten en hij lekt niet meer. Je moet wel de olie aflaten
RobinBos
Stevige stofzuiger op de vuldop zetten, snel keering vervangen (paar seconden), en as weer terug drukken, dan hoeft de olie er niet uit.
of met de neus in de sloot zetten, kan ook nog.
+1
Henk 1120
Heb ze laatst ook vervangen. Stofzuiger op de vulmond klopt, maar hoeft echt niet zo hard te zuigen, heb het schuifje in de stofzuigerslang zelfs nog open gezet anders slurpte ie nog wat olie de slang in. Dan de as zover terugdrukken tot de O-ring net vrij komt, dan kan je hem er uit wippen zonder dat er olie lekt. Ik had trouwens van die vierkante blauwe originele O-ringen bij de dealer gehaald en die kon ik er zonder koken of wat ook zo in wippen. Wel even de O-ring groef goed schoonmaken voor het plaatsen! Heb de as t.p.v. de O-ring ook nog even met 400 schuurpapier mooi glad gemaakt en hij is nu weer perfekt dicht 😉
JD92
Iedereen zegt dat het heel makkelijk is,

Ik heb dus de ringen die op de foto staan en die blauwe/paarse ringen. Kan je daar tussen kiezen of is dat verschillend per model?
Ik had ook indd die blauwe paarsen, gewoon bij de johndeere dealer gekocht, is echt niet veel werk
Timo002
Spontaan hier ook dit probleem. De tractor staat momenteel al een tijdje op blokken (restauratie) en na het opnieuw plaatsen van de hef-inrichting lekt deze nu ineens. Waarschijnlijk zijn de keerringen door stilstand verstaft?

Ik wil ze dus ook vervangen, maar hoe haal je die trekstangen (die pinnen die eruit steken) er nu uit? Draaien? Trekken? Zit die ergens anders vast?

Is het wellicht slim om ook direct de andere maar te vervangen?
+1
Henk 1120
@Timo002

Is gewoon 1 lange stang die je zo heen en weer kan schuiven en kijk dan even naar het verhaal wat ik hier boven heb geschreven, dan moet het wel lukken. Succes er mee.
roni
Wij hebben hier al rode paarse en blauwe gehad in onze john deere 1630
gewoon een stofzuiger boven in de vuldop doen lekt hij veel minder stang 1 kant op schuiven
is soms wat geklooi om ze er uit te piele
daarnaa zoals henk 1120 al zij opschuren
en dan nieuwe plaatsen
bij mijn john deere is het zo dat de stang te ver is in gesleten en de bussen kunnen ook nog te ver ingesleten zijn hier door kan ik ze zowat elk jaar vervangen
joozt
Excuses voor het feit dat ik dit topic weer omhoog haal maar ik vond mijn vraag te klein voor een nieuw topic en perfect bij deze vraag passen. Mijn 1030 lekt ook olie bij de hefstang. Nu lees ik dat vervangen van de keerringen een kleine moeite is dus dat wil ik binnenkort eens doen. Welke keerring moet ik dan bestellen. Klopt het dat het nr. L171437 is? Als ik via JDparts zoek kom ik op nr. L61504 maar deze kan ik bij bijvoorbeeld Kramp niet vinden. Ik wil maandag toch even bij de dealer langs gaan maar misschien weet iemand het hier zo?

Het monteren is een eitje hoor ik? Klopt het dat de bus die in de achterbrug geslagen zit een groef bevat waar een o-ring in ligt? Kan het op de tekening niet helemaal duidelijk zien.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
JD92
@joozt Onze JD dealer had deze ringen zo liggen. Zijn wel wat verschillende type's in geloof ik. Had eerst een maatje te groot en daardoor wilde het voor geen meter. Als je de juiste hebt is het een fluitje van een cent. Zou wel originele delen gebruiken. De keerringen kosten weinig en zo weet je zeker dat ze op de juiste maat en tolerantie zijn gemaakt.
joozt
@JD92 Ik waag er even een belletje naar de dealer aan! Bedankt! 😉
redeagle14
@joozt

Wel even een pennetje maken die je door de as steekt en die maak je exact in de ronding van de as. En de nieuwe ringen even invetten. En bij de montage het gat horizontaal zetten.
joozt
@redeagle14 Ik begrijp je niet helemaal, waar moet dat pennetje in? En welk gat moet horizontaal? Anders bel ik je t.z.t. wel even voor wat tips! 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
7