21

Waarom niet meer vermogen bij omwisseling brandstofpomp???

Wij komen bij onze Caseih 956XL wat piek-vermogen te kort, vooral voor de mengwagen. Wel de pomp zover opengedraaid dat het roken nog acceptabel is. Getest voor de rem komen we dan tot max. 96hp. Daarna de br.pomp omgewisseld voor het type dat op een 1056XL zit. Dat alles door een Caseih monteur die ook het juiste inspuitmoment heeft afgesteld. Pomp weer wat verder opgedraaid. Tot onze verbazing komen we voor de rem nu niet verder dan 99hp.
Valt tegen, verschil had toch groter moeten zijn?

Deel dit topic

Reacties

@IHC forever volgens mij zit in die pompen dezelfde plunjer. Af fabriek zit er 100 toeren verschil in de motor.
@redeagle14 Af fabriek zit er toch ruim 10pk verschil in?
We hebben in beide situaties max r.p.m
afgesteld op 2500 t/min.
Verstuivers wel goed ? 20 pk erbij moet.toch makkelijk uit een kale 6 cil.halen
+1
Hoe is de compressie van de motor als die te laag is is de motor in principe versleten en kan je er diesel in pompen wat je wil maar komt er nagenoeg geen extra vermogen meer uit,
heb mijn deutz 10006 met roterende pomp en gereviceerde motor 5 slagen aan de stopzetter versteld en kreeg toen al ruim 15 pk erbij aan de aftakas
Je wisselt de pomp voor eenzelfde model met eve grote plunjerelementen. Kunt beter naar een 1455 pomp gaan.
Of ombouw naar een lijnpomp. Hiermee krijg je direct meer vermogen.

Daarnaast kun je uit een 956 op de max net boven de 110pk uitkomen. Hierbij dien je de pomp maximaal op te draaien, dan rookt hij erg veel, maar levert daarbij waarschijnlijk het gewenste vermogen.

Een 1455 pomp zal door meer cc's te kunnen inspuiten in eenzelfde tijd direct meer vermogen leveren. Deze heeft namelijk een 12mm pomp ten opzichte van een 10mm pomp op jou 956.
@selten 118 pk hier....
@selten meer diesel in spuiten heeft lang altijd geen zin, hij kan je ook verzuipen in de diesel, als de compressie niet goed is kan je doen wat je wil maar begin daar maar mee als dat al slecht is krijg je de pks er niet uit. Ik ben met de 10006 van mij met 5 slagen de stopzetter te hebben verzet van 95pk/pto naar dik 110pk.pto gegaan heb hem nu nog weer 5 slagen bij gegeven maar weet nog niet wat die nu heeft maar schat rond de 120 pk/pto en met gewoon de originele roterende pomp.
@goeiedag eem
Niet mee eens... Een 1455 pomp brengt vooral meer diesel in dezelfde tijd, hierdoor krijg je altijd meer vermogen...
Natuurlijk bij versleten motor scheelt, alleen van 956 oid moet met schroeven 110pk zeker te halen zijn...
@selten heb het zelf meegemaakt bij een kennis die ook monteur is, daar kwam ook een 1056 de werkplaats in kregen ze ook met draaien en zo niet meer vermogen uit die liep voor de voermengwagen, alleen dikke boel rook en zuipen als een tijger, die man heb de motor gereviceerd en alles opnieuw afgestel, met als resultaat veel meer vermogen zat zo op de 115 a 120 en hij zoop 3 liter diesel minder per dag voor de mengwagen. Als de compressie niet goed is krijg je geen goede verbranding en dus ook geen vermogen, heb het zelfde ook gezien hier met een trekker in de trekkertrek, grote pomp er op en met een 6cil perkins blok nog geen 90 pk aan de stomp en je ging kapot van de rook, was een complete verduistering, motor ook gereviceerd en hoppa daar trekt dat ding heen, kortom wat ik zeggen wil en mag iedereen zijn menig over hebben maar als je meer vermogen wil begin eerst bij de compressie, het hart van de trekker als dat niet zuiver is, haal je niet het gewenste resultaat wat je wil, in veel gevallen kan je met de originele pomp al een heel eind komen
+1
@goeiedag eem u bedoelde die landini van smit zeker😂
@ford3000case745 ja die bedoelde ik ja, nu trekt dat ding goed,
@goeiedag eem klopt en hij loopt nu ook veel fijner
Hoe staat ie op tijd???
Ik heb een pomp van een 1455 te koop eventueel.
Ik kan ome j ook wel ff vragen. Hier loopt een 1056 met 130 pk?!?
@deJong met turbo zeker
@tone29
Met pomp van een 1455 is dit gewoon mogelijk
@stephan-inter dat kan wel ja. Maar met origineel ga je dat niet redden of er moet n turbo opzitten
@tone29 nope kaal blokje met een andere pomp. verder heb ik niet wat er met dat ding gebeurd is...
Pomp van un 956 en 1056 is hetzelfde
Mijn ervaring is dat die bosch popmjes naar un jaar of 20 gewoon gaar zijn
En inwendig lek krijgen waardoor er te veel naar de retour gaat
Bij un kameraad van mij hebbe we van de winter de brandstofpopmp laten reviseren en de verstuivers vervangen
daarna afgesteld voor de waterrem
We kwamen aan maximaal 135 pk zonder turbo
Als je er nog meer uit wil halen zou je er een turbo erop moeten zetten
Dan ga je wel naar de 160pk
+11
Als topicstarter; TF-fans bedankt voor alle reacties.
Onze gevutte hobbyist (IH monteur) is zaterdag weer behoorlijk bezig geweest.
Toch maar compressie test en verstuiver test gedaan. 1200 draaiuren terug zijn er namelijk nieuwe ingekomen en nieuwe klepsteel afdichtingen(bij urenstand 11000h). Compressie testresultaten zien er heel goed uit. Trekker heeft ook heel weinig carterventilatie. Maar van de 6 verstuivers
maar 4 goed 1matig en 1 slecht en dat dus na maar 1200 dr.uren, hoe is het mogelijk?
Onze monteur,die ook 6 jaar bij een Duitse dealer heeft gewerkt, heeft er nu 6 "duitse" verstuivers in gezet. Deze hebben iets scherpere kegelhoek en geven iets meer piekvermogen en iets minder onderin.
Br. stof pomp 1/2 graad vroeger gezet.
Resultaat is een veel fellere tractor die nu met "gemak" er 112hp uit perst en dat haast zonder roken, hoesten en proesten.
Meer hoeft niet. Wij zijn hier tevreden mee, de boel moet ook heel blijven. Tractor wordt toch nog vrij intensief gebruikt voor de mengwagen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden tractor en brandstofpomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0
ONDERWERPEN