John Deere 6600 - wagenrem lost niet!

Hallo

onze 6600 als je hem voor een kipper of stro wagen plaatst en je koppelt het ventiel aan voor de wagenrem, dan geef je druk met het rempedaal en de wagen remt goed mee maar los je uw pedaal dan verminderd de druk op de wagenrem niks of nauwelijks en blijft de wagen dus mee remmen! achteraan net onder de cabine boven de hef zit het blokje voor de wagenremventiel er zit een inbus boutje op en een moertje met een zwarte beschermkap over! kan er hier iets bij geregeld worden! of heeft iemand al hetzelfde meegemaakt en weet hij een oplossing!

mvg kristof
kristof31081983

Reacties

MOOI-WARK
Wel meegemaakt maar geen oplossing
joris ziengs
Bij mij hetzelfde.
boerin
Bij onze fiat 80-90 kun je dat gewoon regelen met die stel schroef.... maar ik zou zeggen bel even de dealer op en vraag het die weet het meteen !
Fendt615LSA
Zitten er terugtrek veren aan de remgaffels? zegmaar bij de remcilinders aan de wagen.

Kun je die wel met een koevoet(je) terug duwen?
tractorliefhebber
2 Dingen. Heb je de orginele snelkoppeling? Zeer waarschijnlijk zit de schuif in dat blokje vast wat je beschreef dit remventiel is zeer gevoelig voor vuil ed. Je kunt aan de kopse kant dit ventiel open maken en controleren of de schuif vast zit.
Inderdaad grote kans dat de schuif vast zit, zelf al een aantal keren meegemaakt. Ventiel compleet demonteren en goed schoonmaken met remmenreinigerr of iets wat goed ontvet. Boel weer in elkaar steken en zorgen dat snelkoppelingen e.d. goed schoon zijn, stof/zand is dodelijk voor hydraulische installaties.
haasjeRens
Dat stelschroefje is voor de remdruk meej in te stellen zou ik mar gewoon vanaf blijven
tractorliefhebber
Nee dat schroefje is om de agressiviteit van de rem af te stellen dus hoe hard je op het pedaal moet drukken om de aanhanger te laten remmen.
marco955
Er zit een zeefje in een leiding staat in de handleiding precies waar maak die eerst schoon en controleer de snel koppelingen mischien een slap of kapot veertje
HekmanCase
Wel meegemaakt, met een fendt 515, mja die heb ik aan de monteurs gegeven en de volgende dag was die weer klaar, dus kan u niet helpen 😛
Favorit614
De manchet van het remventiel ( remolie kant DOT 4) kan op gezet zijn .
hier door komt het ventiel niet terug en blijft er druk op de remleiding staan.
Deze vervangen , is een simpel klusje maar leiver even door een monteur laten doen.
Manchet kost tussen de 40 en de 80 euri.
hewi hendriks
Advies kan wezen dat ls klep op hoofdrempomp lekt o ring defect, of aanhangwagen remventiel schuift niet schuif zit vast , vervangen van remventiel is de beste oplossing,

ps stel schroef is om reactie snelheid te bepalen propocinaile verandering
hewi hendriks
U JOHN DEERE DEALER HEEFT DE OPLOSSING
Valtra-Fordpower
Dan zit waarschijnlijk het palletje klem, door vuil of roest. Dit verhelpt men door het blokje waar je remleiding IN gaat los te halen en schoon te maken en evt. voorzichtig met de staalborstel er langs te gaan. Nieuwe afdichtingsetje halen, monteren en weer rijden. 😉
mf8690
Is dat bij elke wagen zo?
misschien heb je geen terugtrek veren aan de wagen zitten.
tractorliefhebber
@favoriet614: Remolie in een JD??
kristof31081983
Hallo

dank voor jullie vele reacties!ja hij doet het vooor elke wagen! maar zetten we de wagen voor onze 1255 dan lost de rem dicect!
nu bij onze jd 6600 pakt hij goed maar lost niet snel genoeg! de terug voer gaat niet snel genoeg! de wagens hebben allemaal vere op rempistons staan!

ik vroeg m gewoon af of je de terugvoer kan regelen!

mvg
Tom VB
@favoriet614: Remolie in een JD?? tsss tis geen Fendt ...
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!