Illustratie van:

Deutz-Fahr Agrotron TTV 630 - Ervaring en probleemgevallen Deutz ttv 630

Ervaring en probleemgevallen Deutz ttv 630
In onze regio in België heeft deze trekker eerder een slechte reputatie, door velen wordt gezegd : gewoon afblijven. De reden hiervoor zou de variobak zijn. Meer in specifiek een kroonwiel dat nog wel eens wou breken. Ook werd er hierbij een oorzaak gegeven/geroddeld, dat zijnde dat de invoerder deze motoren destijds nog al eens graag bijdraaide.
Wanneer we nu wat verder gaan (richting Duitsland,…) blijkt deze mening totaal te veranderen in de positieve richting, wat toch wel een opmerkelijk is.

Zijn er hier mensen die hier iets meer over weten of zelf goede of slechte ervaringen hebben laat het graag hier weten.

Deze vraag komt er omdat we zelf wat zijn aan het rondkijken en de combinatie van deze verhalen en het groot aanbod van laaguren ttv 630’ers toch wel aardig wat argwaan wekt.
(het enige probleem dat wel overal lijkt terug te komen in de actieve cabine vedering die nogal eens wou breken)

Alvast bedankt voor uw reacties.
Vriendelijke groet Gert

Deel dit topic

Reacties

+1
RobDeutz104
Hier rijden er best wel wat, en hoor je niet over grote problemen, er kunnen problemen met de aftakas zijn, maar verder hoor je over de ZF S Matic niet veel problemen
+1
casejxu
@RobDeutz104 kroon en pignon wiel wil nog wel eens stuk gaan wanneer opgeschroefd. Verder wel prima trekkers. En bere sterk. Heb trouwens al wel eens een hele Smatic uit en in elkaar gepuzzeld maar dag kwam door vervolg schade van kapot gedraaid pignonas. Zijn lekker stil overzichtelijk en vooral zuinig met bijvoorbeeld balenpers
+1
walker1
@casejxu dus gewoon niet bijdraaien/opschroeven.
+1
casejxu
@Gert Agripassion er zijn er veel ingeruild omdat de ttv630 maar 190/200 pk had. Opschroeven gaat niet want dat houden ze niet altijd vol dus toen de 7250 kwam werden er veel voor de 7 serie ingeruild
oanejorrit12
@casejxu die van ons heeft wel 210 op de aftakas 😛
Maar radiateurs schijnt bij die ook een dingetje te zijn toch? Die van ons heeft 4600 uur ongeveer, en zit nu de 3e radiateur in meende ik..
casejxu
@oanejorrit12 egr afsluiten en zorgen dat er een op zit met verstevigingen.
Gert Agripassion
@oanejorrit12 @casejxu welke radiator is dan degene met problemen? gewoon die van het koelwater of het hele pakket?

en misschien ook nog een belangrijke vraag, zijn er hierbuiten nog belangrijke aandachtspunten bij dit type om op te letten bij aankoop?
oanejorrit12
@Gert Agripassion ik meende die van koelwater. @casejxu ze hebben gezocht om een andere ofzo, en die er nu op zit schijnt beter te zijn .
AVA
Heb ook gehoord dat er een gebruiker problemen had met de klauwkoppelingen van de snelheidsbereiken, deze zouden afbreken.... vooral tijdens het achterruit oprijden van een bult(gras/maisoogst)
casejxu
@AVA extreme gevallen houd je toch. Idd reed hier in de buurt ja. Komt op die momenten ook wel kracht op
AVA
Zijn wel wat dingen waar je op moet letten ja @Gert Agripassion

- kachelmotoren onder de stoel
-stuurstangen ( is een modificatie voor)
-egr klep preventief vernieuwen (kan loslopen) creëert motorschade
-egr koelers gaan stuk.
- radiateur (koelwater)
- kroon pignonwiel
- die snelheidsbereiken zal wel een extreme gebruiker geweest zijn maar het kan dus wel, was niet in nh btw.

Voorderest doen ze het wel redelijk D8 ik en je krijgt er een geluidje bij dat is gewoon fantastisch 😃
Gert Agripassion
@AVA bij deze stuurstangen wat was hier het probleem mee of de verbetering aan?

Alvast ook alle bedankt voor de vele reacties
casejxu
@Gert Agripassion konden breken. Is een terugroepactie van geweest
stegboer
Koeler bij ons ook kapot gehad ma voor de rest een beer van een trekker met een geweldig geluid
+1
KlaasM
Volgens mij is er voor de koelers ook n modificatie. Verder is het de enige deutz met veel boost. Normaal leveren ze 185. Als de volle boost erbij komt kan dat wel 225 zijn. Verder degelijk spul. Is idd veel geruild voor d 7 serie
casejxu
@KlaasM klopt. Maar ook die kunnen lek
+1
Welgerap52
Kroon en pignon gaat bij deze trekkers kapot als je onder vollast de shuttle handel vrij gooit ( verkeerd gebruik trekker)
casejxu
@Welgerap52 vooral onder zware last vooruit achter uit schakelen. Als je bijvoorbeeld vast sta word er ook geadviseerd om het koppelings pedaal te gebruiken
AVA
Ook een bekend probleem bij de tvt, cvt, cvx? Die zijn toch ook tot 190 pk's gebouwd? En ws wel hier en daar is wat opgevoerd...
jd4050
@AVA

Daar gaan soms wel eens steekassen kapot. En volgens mij zijn die bij deutz hetzelfde?
casejxu
@jd4050 die blijven bij de Deutz dat wel weer heel🤔
jd4050
@casejxu

Meestal pas bij meer draaiuren, dus miss komen ze nog?
Gert Agripassion
@casejxu ik had nog een vraag, bij het inschakelen van de "elektronische handrem" wordt het toerental verhoogd tot rond de 1000tr/min, dit is normaal. maar is het ook normaal dat na een tijd dit motortoerental terug zakt terwijl er niets anders is veranderd?
casejxu
@Gert Agripassion jaa dat is niets om je druk om te maken. En de "elektronische handrem" die jij bedoelt is de actieve stilstand zodra je je rijpedaal los laat?
Gert Agripassion
@casejxu ja na een tijd gaat die vanzelf in of aan te zetten met een oranje knop aan de rechterkant.
casejxu
@Gert Agripassion 630 heeft nog de handrem hendel mechanisch links naast de stoel. T is de 7 serie die met de EPB kwam. De elektrische handrem

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron TTV 630 en hebben de trefwoorden ervaringen en overbrenging geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN