Trekkerwebtest: John Deere 6250R Lichte trekker met veel pk’s

Trekkerwebtest: John Deere 6250R Lichte trekker met veel pk’s We hebben dit keer de John Deere 6250R in de test. De testers zijn Wieger Bosker uit Westerlee, Geert Hans uit Schoonebeek en Simon Wieringa uit Hellum. Het toeval wil dat ze alle drie gewend zijn om op hun bedrijf met John Deere te werken. Uiteraard niet met deze John Deere, want die is helemaal nieuw. De eindconclusie van de mannen komt redelijk overeen. „Een fijne trekker”, vindt Simon. „Een super trekker, maar qua ruimte geen 7R”, aldus Wieger. Geert is nog wat uitgesprokener: „Het is een supermooie trekker. John…
 Trekkerwebtest: John Deere 6250R Lichte trekker met veel pk’s (trekkerweb.nl)

Trekkerwebtest: John Deere 6250R Lichte trekker met veel pk’s We hebben dit keer de John Deere 6250R in de test. De testers zijn Wieger Bosker uit Westerlee, Geert Hans uit Schoonebeek en Simon Wieringa uit Hellum. Het toeval wil dat ze alle drie gewend zijn om op hun bedrijf met John Deere te werken. Uiteraard niet met deze John Deere, want die is helemaal nieuw. De eindconclusie van de mannen komt redelijk overeen. „Een fijne trekker”, vindt Simon. „Een super trekker, maar qua ruimte geen 7R”, aldus Wieger. Geert is nog wat uitgesprokener: „Het is een supermooie trekker. John…

Nieuwsgrazer

Reacties

+7
GerbertXL
"Moeten we nog even melden hoeveel die eigenlijk weegt?" "Nee joh, nergens voor nodig."
+2
Wimsumar
Beste GerbertXL:

Quote Reactie van @GerbertXL:
hoeveel die eigenlijk weegt?

Nee joh, dat zie je helemaal verkeerd. Kijk, zo'n JOHN DEERE 625R is met die grote gele achterwielvelgen een stuk lichter dan merken met een donkerder velg. 😎
+5
Fendt926Driver
Nou als john deere enthousiasteling zal ik het gewicht even melden.
9600 kg
Bijna 1000 kg zwaarder dan mijn 10 pk sterkere 926.....
Hoezo lichte trekker met veel pk.......
+3
SJB533
@Fendt926Driver
Niet doen alsof een vergelijkbare trekker van een ander veelvoorkomend groen merk uit het zuiden van Duitsland nou zo licht is... 😂
jammermaarhelaas
@SJB533

Wanneer je kijkt naar de gewicht/pk verhouding dan valt t nog mee. Een tractor van 100 pk is zo 4500kg, dat is 45 kg per pk. Deze JD is 9600/250 = 38kg per pk, dus relatief licht. De Fendt in de reacties was dan 8600/260 = 33kg per pk.

Vraag is echter volgens mij of zoveel gewicht op zich wenselijk is wat betreft de bodem?
+1
SJB533
@jammermaarhelaas
De JD is 300 pk geloof ik dat ze zeiden. Maar doelde meer op het feit dat Fendt de hemel in geprezen wordt, want die is zo veel lichter, terwijl een moderne Fendt dat absoluut niet is (Ik zei nog vergelijkbaar)
jammermaarhelaas
@SJB533

Klopt, de huidige 900 serie weegt in elk geval ruim 10 ton leeg.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @SJB533:
(Ik zei nog vergelijkbaar)

Maar een vergelijk met de 826 of 828 lijkt me eerder terecht dan met de 900 serie, JD heeft immers ook nog een 7 serie.
De huidige 826 en 828 komen overeen qua gewicht met de JD, circa 9,6 ton.
ken-adams
@jammermaarhelaas Dat vind ik ook licht, onze 540 is 85pk en 4800kg= 56.5kg/pk, de 640 is 135pk en 6500kg= 48kg/pk. Daar is 38 en 33 niks tegen, zitten ze die hier ook nog zwaar te noemen 😄
+1
Fendt926Driver
@ken-adams het absolute gewicht zit wel (bijna) op dezelfde banden
dus de bodemdruk (voetprint) is wel veel hoger
de vraag is of dat wenselijk is.
ken-adams
@Fendt926Driver Zeg ik ook niet, maar je krijgt ook wel minder structuurbederf en je kan grotere werktuigen aan, wat dan weer betekend dat je minder keer het veld op en af rijdt. Als je een 135pk trekker met kg/pk verhouding van ergens in de 30 voor onze ploeg hangt en sommige van onze velden gaat bewerken wens ik je veel geluk. Wij zitten op vele plaatsen ijzerzandsteen om te ploegen en daar krijgt zelfs onze 640 het wat moeilijk, laat staan een trekker die maar 2/3 van zijn gewicht heeft...
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @ken-adams:
je krijgt minder erosie

Wat bedoel je in dit kader met erosie?

In mijn begrip is erosie het verliezen van vruchtbare grond door verarming, verlies van bodemleven, verzuring, die zaken gaan hand in hand, en leiden op den duur tot een bodem waarop weinig tot niets meer groeit?
ken-adams
@jammermaarhelaas Sorry, erosie is daar niet het juiste woord. Waar ik op doelde was dat slip de bodemstructuur sterk bederft.
930triplemaaier
@Fendt926Driver Wat is het maximum toelaatbaar totaal gewicht van jouw 926
Fendt926Driver
@930triplemaaier maximaal 14 ton op dubbellucht.
Op enkellucht max 12 ton
hobbyboer
Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
. Deze JD is 9600/250 = 38kg per pk, dus relatief licht. De Fendt in de reacties was dan 8600/260 = 33kg per pk.

@Fendt926Driver
9600/300 =32 kg/pk.
Het is maar net welke getallen je pakt, nominaal of max vermogen, en wat voor uitkomst je graag wilt berekenen ☺
jammermaarhelaas
@hobbyboer

Ik was niet accuraat, maar het ging me er om te laten zien dat het specifieke gewicht goed uit komt terwijl in deze gevallen het absolute gewicht niet bepaald klein is.
GerbertXL
Ze zeiden hetzelfde van de case optum/nh t7 hd, stomme dingen wegen 11 ton...
ken-adams
@GerbertXL Valt nog mee als je ze gaat vergelijken met de Claas Axion 900's, die gaan los over de 13 heen 😄 Zijn wel echte trekbeesten die 900's.
Ritchie
@ken-adams

Zo'n 950 weegt gebruiksklaar 16,5 ton.
930triplemaaier
@GerbertXL de Fendt 930 van de derde generatie weegt schoon aan de haak ook maar 9,5 Ton dat is niet veel voor een trekker van 310 pk
+3
Fendt926Driver
Ja trekkers hoeven van mij niet echt zwaar te zijn ( wel degelijk) je kunt ze wel ruim 2 ton verzwaren als het nodig mocht zijn
+1
walker1
@Fendt926Driver Zo is het, het is makkelijker om een lichte trekker zwaarder te maken dan andersom.
Patrick 2020
@walker1 Er zijn niet voor niets meerdere soorten en maten gewichten in de handel. Frontgewichten, wielgewichten, de JD EZ Ballast (te monteren onder de trekker), water in de banden, etc. Net wat Walker zegt, je kunt een lichte trekker makkelijk zwaarder maken indien nodig. Andersom is lastiger.
930triplemaaier
@Patrick 2020 en dan vind men het raar als ik zeg dat 2500 kilo frontgewicht wenselijk is als je met een 5 schaar Ploeg op de klei zit door de trekkracht regeling dan weer wat hoger te zetten genereer je ook extra gratis gewicht op de achterwielen slib is namelijk dodelijk voor je efficiëntie en je bodem
ken-adams
@930triplemaaier Trekkrachtregeling reageert wel verkeerd op slip. Als slip optreedt daalt de trekkracht waardoor de trekkrachtregeling het werktuig doet dalen. Met de combo van trekkracht- en slipregeling reageert die wel juist, wat ik persoonlijk enorm handig vindt bij onze trekker, maar slipregeling hebben niet zo veel trekkers naar mijn ogen. Hoe zit dat met Fendt?
930triplemaaier
@ken-adams jij bedoelt mengregeling. Ik heb em meestal rond 60% trekkracht regeling staan. Als je bij fendt een slip radar hebt heb je ook slip regeling. Dan gaat ie de hef heffen als de slip boven de ingestelde waarde komt
+10
walker1
Het is meer een reclame filmpje dan een echte test. Ze nodigen 3 John Deere liefhebbers uit bij een John Deere dealer en die mogen dan een middagje beetje rijden met een 6250R.
ken-adams
@930triplemaaier Uitheffen doet hij bij 65% en dat is wat jij bedoelt met slipregeling denk ik? Bij onze gaat hij bij bovengemiddelde slip een lichte drukverhoging door de hefcilinders sturen om gewicht van het werktuig op de achterwielen over te brengen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden super , trekker , john deere , nieuw , wieringa , john , deere , schoonebeek en simon geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!