Deutz D40 - Opknappen

Hallo allemaal,

Mijn vader heeft in 1964 een Deutz D40.2 gekocht en deze rijdt nog steeds bij ons in het veld. Deze Deutz zal ook nog zeker nog jaren hier blijven rijden.

Ik wil hem nu eens flink gaan opknappen zodat hij er weer als van ouds uitziet.

Wat ik me uit het verre verleden nog kan herinneren is dat er destijds een revisie versnellingsbak in is gekomen. Deze was toen niet exact de zelfde met als resultaat dat de Deutz nu iets langzamer rijdt. Op de originele bak zat een pook met een platte pookknop op en op de huidige bak zit een pook met een bolknop er op.

1) heeft iemend iedee wat ik kan doen om de versnelling weer naar vanouds te herstellen?
2) De spadborden wil ik waarschijnlijk gaan vervangen. iemand iedee waar ik andere kan krijgen?
3) iemand tips voor het in orde maken van de motorkap (kleine deukjes verwijderen en een lelijke plek verwijderen).

Alvast bedankt,

Kees-Jan

Oh ja, hoe kan ik hier foto's uploaden? Kunnen jullie alvast zien hoe hij er nu uit ziet.
kjvs

Reacties

jannesfendt
Je kan de deukjes plamuren?
jannesfendt
home.wanadoo.nl/patrickvangenderen/9005.htm/

meschien kan je daar iets op vinden 😛
fendt 936 vario
Ik heb ook een deutz D 40.2 ik ben hem ook aan het opknappen kijk maar bij de fotos van mijn profiel. maar de deuken uit de motrkap halen doe ik met een rubber hamer een daarna plamuur er over en verfen en de spatborden kan je nog wel repareren de scheurtjes lassen en netjes vlak flexen en over alle roest even epoxy spuiten daar maakt het roestwerend en dat stopt het roest proces en daarna kan je er over heen verfen
weurding
Denk dat de versnellingsbak die je nu hebt afkomstig is van een 25/30 of 4006, deze hadden de bolleknop, helaas zijn die er geweest met een 20 km bak, de s versie liep 25, als je 28 inch velgen hebt kun je er ook 32 omleggen, is minder werk dan de bak vervangen, trekker kan het wel hebben en loopt dan weer 25 km, spatborden is een hekel punt, je zou eens op www.ebay.de kunnen kijken of www.evertbergsma.nl
pekelderboer
Van die spatborden is best nog wat temaken . ik zou me meer zorgen maken om die vieze deukjes in de motorkap , je kan er een nieuwe plaat voor in zetten. als je plamuren gaat moet er behoorlijk wat op denk ik ik weet niet of dat wel wil ik heb niet zoveel ervaring met dat plamuur spul .
fendtvariopower
Wij hebben de D4505 ook opgeknapt , en de moterkap ook geplamuurd , spatborden gereviseerd 😉
Mispelaar
Kijk eens op histoparts.com/content/ daar staat ook wel heel veel op of anders deddensteenwijk.nl/
de yanmarman
Spatborden is altijd het ergste en zien er ook meestal het ergste uit.
maar er valt altijd wat van te maken,maar het is wel wa werk
ik ben nu bezig de spatborden van ne fendt 105

zijn de spatborden ook rot ?
vanlint8
Je kan de motorkap ook met spuitplamuur doen, en dan blijven schuren en spuiten, kost veel plamuur, maar dan krijg je het wel glad
fiatfan
Dat is ook toevallig. mijn eerste trekker was ook een deutz D40.2 uit 1964! was jammer genoeg zo erg gaar dat ik hem weg moest doen.
nu, 18 jaar later heb ik daar natuurlijk wel spijt van
kjvs
Ik heb de spadborden even geinspecteerd. Zien er nog redelijk goed uit dus deze hoeven niet te worden vervangen. Het lassen zal ik wel moeten laten doen.

Gisteren nog even gezocht en ik heb de originele zitpan van onze Deutz ook nog in een hoekje gevonden. Hij ziet er waarempel nog z.g.a.n. uit 😄.
Deutzfreak Nr 1
Waarom opknappen , ziet er toch niet zo slecht uit ? zo laten !
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D40 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!