Ford 2000 - Koppeling met vliegwiel vervangen

Ik heb een gereviseerd blok gevonden voor onze Ford 2000. Nou zit er geen koppeling op, waardoor we het oude vliegwiel en koppeling op het gereviseerde motorblok moeten zetten. Weet iemand of we het vliegwiel moeten balanceren om problemen te voorkomen?

Reacties

+1
jammermaarhelaas
Lijkt me niet omdat deze reeds gebalanceerd zal zijn, en dus de stand niet uitmaakt (indexering t.o.v. van krukas).
@jammermaarhelaas Enig idee wat ideaal is voor de koppelingsplaat?
Ok, dat klinkt goed. Andere overwegingen hoor ik graag. Willen het blok in elkaar sleutelen en het voor de komende paar jaar niet weer open moeten maken. Nu we het blok open hebben willen we het gelijk goed doen.

Iemand een idee wat de originele dikte is van de bekleding van de koppelingsplaat? Deze is nu aan beide zijden van de plaat 2,5 mm. Moet deze worden vervangen of kan deze nog een tweede leven aan?
martijnimmink
@gerbrand-van-barneveld Meestal kun je het wel zien aan de klinknagels. Als die al bijna bij de kliknagels is zou ik een nieuwe koppelingsplaat aanraden.
5000 fan
Vergeet de drukgroep niet te checken, zeker zo belangrijk als de frictieplaat. En druklager eventueel vervangen
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!