Fendt 309 LSA - Past een fronthef van een 311?

Hallo,
Zoals de titel zegt vraag ik me af of de fronthef (origineel) die van een 311 lsa komt past op mijn 309 lsa of 108 ??
De fronthef komt van een trekker die afgebrand is, de verf is van de hef en staat dus roest van i de brand te zitten (staat2dehands te koop) kan dit kwaad voor de sterkte van de hef? De cilinders zullen wel nieuwe dichting kunen gebruiken, iemand een idee of hier nog aan te raken is en wat dit zo ongeveer zou kosten?
En wat is jullie idee wat zon hef in deze staat mag kosten? (Ik weet ook dat het is wt een gek ervoor heeft maar ik zou gaag weten hoe gek jullie zijn 😄 )

Alvast bedankt,
Groeten
YaMaGa

Reacties

mf 6150
Heb hem net even opgezocht, zal de kracht niet uit het staal zijn? (Te warm geweest)
YaMaGa
Dat is dus ook 1 van de vragen waar ik mee zit??
mf 6150
@YaMaGa
Ja precies heb het zelf niet helemaal goed verwoord. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen en zeker niet voor die 1700 euro!
mf 6150
@YaMaGa
Het past volgensmij wel ( op de schoorplaten naar de achterbrug na) maar die zitten er ook niet bij denk ik.
Yanmarthomas
Staat hij op internet?
stefan310
Ja dat past. Heb net ook zo’n soort fronthef opgebouwd op mijn 309. Alleen de platen langs het motorblok moet je inkorten, omdat je van een 6 cilinder naar een 4 gaat
stephan-inter
Als de verf er echt helemaal afgebrand is zou ik het niet aandurven.
Heb zelf ook een fronthef gekocht van een brandschade trekker.
Bij mij zat er nog wel gedeelte verf op en nog stukken slang.
Maar alsnog waren de cilinders oud ijzer terwijl je dit van buiten niet zag.
+1
MaxxuM4ever
1700 voor een verbrande en ik dacht dat een nieuwe bij zuidberg op 2000 zit. Zit de verkoper niet 1000 euro te hoog, daarentegen is het wel fendt en dan mag het wat duurder zijn
+1
Fast Eddy
@MaxxuM4ever

Maar zoveel duurder toch niet?
Ik denk dat de verkoper bij mag zijn met €1000,- dat is altijd nog meer als de oud ijzer prijs.
mf 6150
@MaxxuM4ever
Er zit wel een frontaftakas bij. Fh en fa van zuidberg kost bijna 5000.
MaxxuM4ever
@mf 6150daar heeft de topic starter het niet over dus daarom
Noemde ik dat niet
+1
assink
Kijk of er nog olie in de cilinders zit, als dit niet het geval is. Mooi laten liggen, is schroot.
Staal moet behoorlijk warm worden voor de sterkte eruit is, bij die temperaturen is de olie die in de cilinders zit ook verbrand.
MaxxuM4ever
@assink even een hydrauliek koppeling erop en de boel op druk zetten, als hij dan niet lekt is alles nog heel toch?
+2
SjoerdHylke
@MaxxuM4ever en met terugtrekken van de cilinder je trekker vol met eventueel rotzooi wat is losgekomen in de cilinder tijdens het branden?
+1
MaxxuM4ever
@SjoerdHylke goed opgemerkt, had ik niet aan gedacht. Alleen persen dus met de trekker en de andere kant opvangen in een emmer.
YaMaGa
Heeft er iemand een idee wat zo een cilinder zou kosten de dag van vandaag, ik ga me in geen geval een zuidberg ofzo gaan kopen ik ben daar geen voorstander van op een trekker waar dit nooit standaard zo was. Het is hobby dus ik heb wel tijd.. en die frontaftakas in eerste instantie geen aandacht aan geven messchien als het dan toch deze hef zou worden eens kijken wat daar nog mogelijk mee zou zijn?

Nu heeft er nog iemand geantwoord of deze hef ook op een 108 zou passen? Of wat zijn de verschillen met zo'n hef?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 309 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!