Illustratie van:

Ford 7840 - Slecht starten na koud start.

Beste tf'ers,
mijn ford 7840 sle start bij koude motor zeer goed na een 20 tal minutjes van draaien en/of rijden. wil deze niet meer starten.
tractor is al binnen geweest is dus effectief een brandstofprobleem.
ondertussen hebben ze een opvoerpomp bijgevoegd op het syseem ,leidingen doorgeblazen en retourleidingen vervangen.
nu blijkt als ik hem wil starten dat ik op het mechanische opvoerpompje moet pompen dan is deze meteen gestart.
bij lmb zeggen ze dat de pomp inwendig lucht zuigt maar dan zou deze toch stuiteren of stilvallen onder het rijden ?
alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

3130ls
Je zou een terugslag klepje op de leiding voor de brandstofpomp kunnen monteren.en anders moet er ergens een gaatje zitte.heb je alle leidingen al eens nagedraaid?
Luca8210
@3130ls zit een elektrische opvoerpomp op vanaf het eerste filtertje.
3130ls
@Luca8210 ja maar jij zegt dat je met het handpompje moet pompen.dan zou ik zeggen dat de diesel olie terug loopt.als je alles goed heb vast gedraaid en niks helpt zou ik een terugslag klepje op de leiding monteren. Misschien dat @nhmonteur wat anders zeg
ford turbo power
@Luca8210 zuigt hij geen vacuum in de tank?
Luca8210
@ford turbo power hoe kan ik dit testen ?
YaMaGa
Deze volg ik onze 7840 hebt daar ook wat last van
nhmonteur
Je zou idd een terugslapklepje kunnen proberen, maar het kan zijn dat je pomp de diesel laat terug zakken door een lekkage naar de buitenlucht. Als de motor loopt merk je hier niks van omdat de pomp een inwendige opvoerpomp heeft en dus de pomp op druk houd. Zet je hem stil dan kan er lucht naar binnen komen waardoor de diesel terug zakt en dus niet meer goed wil aanslaan.
Heb ook wel eens een elektrische opvoerpomp er tussen gezet en vaak hielp dit goed.
jammermaarhelaas
@nhmonteur

Wanneer er lucht in de pomp naar binnen lekt, wordt deze dan bij starten en na het aanslaan door automatische ontluchting van de pomp, ontlucht?
+1
nhmonteur
@jammermaarhelaas dat kan ik je niet precies zeggen, maar heb ook eens een 6640 gehad die je altijd ff moest oppompen om goed te starten. Daarna een elektrisch opvoerpompje er tussen gezet. Dus het contact aan, ff wachten en dan start. Nooit geen last meer gehad.
Luca8210
@nhmonteur deze zit er al tussen ter hoogte van het eerste doorkijkfiltertje
jammermaarhelaas
@nhmonteur

Oke. Die electrische opvoerpomp blijft doorpompen zolang het contact aan staat neem ik aan?

Is het dezelfde als die ook op de TS en TM zit?
Luca8210
@jammermaarhelaas dat weet ik niet is ni zo een hele grote staat dit ergens op , maar deze is misschien niet sterk genoeg ?
jammermaarhelaas
@Luca8210

Of als je wat langer wacht tussen het op contact zetten en starten, dan heeft de opvoerpomp meer tijd om diesel aan te voeren, misschien helpt dat?
Luca8210
@jammermaarhelaas zelf na 1minuut is het nog niet voldoende
+1
nhmonteur
@jammermaarhelaas ja blijft gewoon altijd lopen. Is gewoon een universeel brandstofpompje van kramp.
Kan het niet zijn dat de brandstofpomp niet goed afsluit en dus langzaam begint leeg te lopen in die 15/20 minuten via de retourleiding ?
Als de trekker langer uit staat, is de retourleiding waarschijnlijk ook leeg gelopen en is de brandstoftank waarschijnlijk ook goed ontlucht, en zal de brandstofpomp beter in staat zijn om zichzelf te ontluchten bij een volgende startbeurt. Misschien een idee om een terugslagklepje net na de brandstofpomp op de retourleiding te plaatsen?
Luca8210
@case956powerrzzzzz wil je zeggen de retourleiding op de pomp zelf of die van de verstuivers ?
@Luca8210 Ik weet niet of de retour van de verstuivers door een t-stuk op de retourleiding van de brandstofpomp aangesloten zit. Het gaat mij om idee dat er geen lucht terug via de retourleiding de brandstofpomp in kan komen.
Ik heb een vergelijkbaar iets mee gemaakt op een 745 xl, alleen was hier het geval, als ik de trekker lang gebruikte wilde hij de volgende keer een stuk beter aanslaan. Maar even naar buiten rijden om iets uit te schuur te pakken en vervolgens de trekker weer onderdak te zetten, had ik dus last van een vergelijkbaar probleem. Ik kreeg hem na 15 seconden starten weer aan de praat. Toen een terugslagklepje net na de brandstofpomp geplaatst, en dat heeft mij wel goed geholpen.
Luca8210
@case956powerrzzzzz oke zal dit deze avond eens nakijken en bekijken hoe in er een tussen krijg
@Luca8210 Ik zal eerst uitsluiten of er geen sprake is van vacuüm.
Ik lees nu ook dat het al gezegd is 😉
Martijn S
Alle pompjes, klepjes ed. lijkt mij sterk. Als de diesel al terug loopt dan zeker bij de koude start, tractor staat dan immers een lange tijd stil.

Luca8210...
Draai voor de warme ! ! start de tankdop eens open.... hoor je dan een duidelijk sissend geluid dan heb je kans dat de tankbeluchting verstopt zit....

Dubbele test is om de tractor even te gebruiken terwijl de tankdop maar lichtjes aangedraaid is en dan nog een keer een warme start...

Het probleem had ik bij mijn auto.

Diesel filter is neem ik aan gecontroleerd/vervangen..?
+1
dendeze
Kijk eerst eens of je vuldop van je tank niet verstropt zit, er moet namelijk lucht in je tank kunnen anders krijg je onderdruk en zuigt je tank de brandstof terug.
+1
Luca8210
@dendeze oke zal dit ook eens bekijken vooraleer ik verder ga met een terugslagklepje

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7840 en hebben de trefwoorden starten en brandstof geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
1.091
TREFWOORDEN