Tijden het onderhoud van de brandstofpomp heb ik door verkeerd verkregen info de verkeerde schroef losgemaakt.
de olieaflaatplug is de onderste en ik heb die erboven (met sleutel 14) losgedraaid.
blijkt dat dit een soort afdekkap is met een regelschroef erachter (is nu natuurlijk verdraaid geweest). ik had graag eens geweten waarvoor deze schroef dient en hoe je ze eventueel moet afstellen.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D4005 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Zo ja, deze schroef vind je alleen op lijnpompen en stelt de gevoeligheid van de regelaar in.
Soms hoor je bijvoorbeeld dat een motor bij stationair draaien 'schommelt' in toeren. Door deze schroef dan in te draaien wordt de regelaar in de pomp gevoeliger voor deze schommelingen en zal hij deze dus voorkomen.
Als je deze schroef indraait, zal het schommelen ophouden, maar zal je merken dat je stationair toerental ook omhoog gaat. Dit kan je dan weer verlagen door het draadstangetje met contramoer dat meestal aan de binnenzijde zit (bij rechtszijdig gemonteerde pomp althans) te verstellen.
Best is toch om zo weinig mogelijk aan deze instellingen te veranderen als je niet veel kennis hebt over inspuittechnieken, maar ik hoop dat ik je hiermee toch opweg kan helpen