Deutz-Fahr Meerdere - Wie weet hoe je een rijpedaal in een deutz agrotron bouwt

Omdat ik deze zomer midi balen ga persen met mijn deutz agrotron 85 mk3. ben ik van plan om hier een rijpedaal in te bouwen. net als bijvoorbeeld een maaikorf trekker. zodat ik niet bij elke baal hoef te koppelen .wie weet hoe zoiets werkt en waar ik dat kan bestellen
case 745 xl

Reacties

RobDeutz104
Je kunt toch ook de powershuttle in zijn vrij zetten?
case 745 xl
@RobDeutz104 trekker heeft geen vrij op de shuttle
casejxu
@case 745 xl dus je heb er een mk3 met de keuze schakelaar ipv powershuttle?
case 745 xl
@casejxu ja idd
casejxu
@case 745 xl en dan hydraulische koppeling? Heb je foto van een trekker?
case 745 xl
@casejxu heb een foto geplaatst
+1
Fendt926Driver
Heeft de trekker een koppelings knop op de versnellings pook?
Anders opzoeken of de koppeling electrisch of mechanisch schakeld.
Bij electrisch de draad onderscheppen en extra voet schakelaar inbouwen.
Bij mechanisch een cylinder opbouwen voor de bediening bij de bak met een ketting ertussen die de koppeling vrijzet als jij de cylinder bekrachtigd met een electrich bedient hydro blok.
Net als de oude schakel trekkers met maaikorf.
Zoek op youtube maar op cluth mate dan zie je wat ik bedoel.
Maar hoe zwaar gaat die koppeling van jou vrij nieuwe trekker dan?
casejxu
@Fendt926Driver mk3 heeft nog geen schakelknop op de pook. Bekabeling van de koppelings pedaal onderbreken lijkt mij niet handig. Als deze elektrisch is dan zul je een losse potmeter ernaast moeten plaatsen. Exact hetzelfde afstellen en die dan maar indrukbaar maken. Maar omdat deze geen powershuttle heeft heb ik vermoeden dat deze nog hydraulisch is en dan word het nog een kleine uitdaging zeg maar
Fendt926Driver
@casejxu maar als het koppelings pedaal electr bedient is hoeveel werk / belasting is het dan om die 30 keer per uur in te moeten trappen
casejxu
@Fendt926Driver klopt. Goeie vraag
case 745 xl
@Fendt926Driver als ik de stoel iets gedraaid heb om beter naar achter te kunnen kijken. zit de koppeling eigenlijk te ver naar links. en deze vind ik niet erg licht gaan. mijn john deere 1640 gaat lichter
Fendt926Driver
@case 745 xl ik heb een link geplaatst naar een clutch mate systeem te koop.
misschien voor de 500 euro die het kost het proberen waard
GROENEDEERE
@casejxu
Knopje op de schakelpook maken is mogelijk dit is bij ons op de mk3 150 ook gedaan en bij een boer ernaast ook op zn 85 en zn 106.
Als hij liever een voetpedaal wilt is dat ook mogelijk. De hedrading onder bij de pook verbinden met eem voetschakelaar het best dat met stekkers te doen zodat de schakelaar weg kan indien die niet nodig is
casejxu
@GROENEDEERE wist niet dat die bedrading al voorbereid is
GROENEDEERE
@casejxu
Of de bedrading er al zit weet ik niet maar je creëert eigenlijk een soort storing in het rijsysteem waardoor de koppeling dus ontkoppeld.
GerbertXL
@Fendt926Driver Weet je ook soms of zo'n clutchmate propertioneel te bedienen is? Ik heb een beetje zwakke knieen en zie zoiets wel zitten maar dat moet het niet alleen aan/uit zijn.
Fendt926Driver
@GerbertXL nee proportioneel kan niet.
Wel snel of langzaam door te smoren.
Heb me er zelf redelijk in verdiept 15 jaar geleden. Nu is er wel meer computermatig mogelijk.
Ben zelf over gestapt op vario en die kan ook met 100m per uur rijden. Met vloeistof koppeling erbij kun je op de mm manouvreren
GerbertXL
@Fendt926Driver Aha. De snelheid van bediening moet eigenlijk ook wel goed genoeg zijn. Ik zag een setje op internet staan en zit nou een beetje te twijfelen.
Ik heb wel een vario maar de fronthef en aftakas zit op een andere trekker.
Fendt926Driver
@GerbertXL maar met slechte knieen is manouvreren niet direct het probleem maar 140 keer per uur schakelen met maaien is veel erger.
maar jd heeft toch omkeer aan het stuur en powershift dan heb je toch geen koppeling nodig?
GerbertXL
@Fendt926Driver Omkeren zonder koppeling gaat veel te snel, dan trek ik de zoden uit de grond.
Dat setje had ik overigens ook gevonden 😉
Fendt926Driver
@GerbertXL er staat een setje clutch mate te koop in zuid holland voor 400 euro.
heeft op een nh gezeten maar dat maakt niets uit. bediening gaat met een ketting of staaldraad dus overal pas te maken

tractors-and-machinery.nl/item/443174/…-
RobDeutz104
Bij een voorkeuze word het wel moeilijker, je kunt wel de draad van vooruit of achteruit onderbreken, maar de trekker zal dan een storing geven, omdat die dan geen vooruit of achteruit signaal meet, bij een powershuttle is het anders, maar wat soms nog wel kan bij een shuttle, dat wel de software aangepast moet worden
Steyr.frl
Is de werking/bediening van de koppeling het zelfde als bij een fendt 308HF?
Want dan is er een mogelijkheid om met de wipschakelaar de trekker te laten stoppen.
Weet van iemand die een stekker van de schakelaar bij het pendaal loshaalde en op die manier de trekker liet stoppen en rijden bij het slootreinigen.
case 745 xl
@Steyr.frl zal morgen de rommel eens bloot halen sipke
RobDeutz104
Het koppelingspedaal van een Agrotron met voorkeuze is niet zomaar een simpele schakelaar
case 745 xl
@RobDeutz104 dat is dus niet even een draad door knippen en een schakelaar ertussen? Evt een powershutll bouw je dus ook niet zo even in
Fendt926Driver
@case 745 xl maak de kap aan de zijkant bij het koppelings pedaal even open en kijk wat er zit. En zet een foto op tf. Kunnen we meekijken
case 745 xl
@Fendt926Driver doe ik morgen
casejxu
@case 745 xl zal niet meevallen. Wat je kan doen is het dashboard er uit pakken. Kleine platte schroevendraaier er naast steken en dan naar je toe proberen te trekken. Zit vast me klitteband. En dan foto van boven af maken
RobDeutz104
@case 745 xl Je kunt natuurlijk van alles proberen, maar ik weet bijna zeker dat die dan een storingscode aan gaat geven.
case 745 xl
@RobDeutz104 idd denk dat een clutchmate de beste oplossing is.1die gewoon het koppelings pedaal naar beneden trekt.
casejxu
@case 745 xl lijkt me op deze trekker wel de beste keuze.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!