Iets te hard?

De JCB Fastrac 7270 met 270 pk (201 kw) kan 70 kilometer per uur en lijkt daarmee meer qua specificaties op een vrachtwagen dan een tractor. Lees het complete verslag in Agrapower!
volgens mijn is de beetje te hard en heb je hiervoor geen speciaal rijbewijs voor nodig?

Deel dit topic

Reacties

DETAIL_MAN
Tja officieel mag je toch maar 25, dus geen apart rijbewijs nodig.

Wel geniaal trouwens, hiermee kun je dus ook gewoon je rijbewijs kwijtraken.
1046
Of op kenteken late rije
NHSanderJD
Ja deze rijd volgens mijn ook op kenteken
Kareltje
Hiermee kan je je rijbewijs niet kwijtraken, want dat moet je 50 km-u te hard rijden. En dat kan di eniet.
Overigens niets nieuws onder de zon, een sommige mb/tracs rijden dat ook!
1046
In nl kan je er een apart kenteken op krijge en dan heb je groot rijbewijs nodig
_adams
In belgie mag je dat wel denk maar dan moet ge een ce rijbewijs hebben
DETAIL_MAN
@kareltje, owja klein rekenfoutje
dombras
25+50=75 en dan gaat er vaak nog een corectie af van 3 of 4 km volgens mij. dus kon je 78 of 79 rijden om je rijbewijs kwijt te raken
B - W
landbouwfilmpjes.nl/mediadetails.php/… had het net van tevoren hier gezien, wijze kipper ook!!
1046
Dombras, met iets meer toere red ie et wel, hahahahaha
dombras
Haha ja dat zal makkelijk
KHD Deutz-Fahr
Rijbewijs kun je wel kwijtraken, bij twee keer de maximum snelheid, dus 2x 25 = 50 km/h kun je je rijbewijs al kwijt raken.
pekelderboer
Is het niet zo dat je binnen de bebouwde kom je rijbewijs al kwijt bent met meer als 30 km/h tehard ?? anders zou het gewoon nooit kloppen jah .
KHD Deutz-Fahr
Filmpje eens goed bekeken, staat een 40 km/h bordje achter op 😃. 2.23 zie je het :mrgreen:
pekelderboer
@ khd , zoon regeling ken ook wel kloppen indd, want anders lijkt het me maar een beetje vaag
KHD Deutz-Fahr
@pekelder
Twee keer de maximum snelheid, dan ben je rijbewijs ook al kwijt, dus dat kan al bij 50 km/h 😃. Dus je kunt je rijbewijs bij de huidige moderne trekker ook al kwijt raken.
KHD Deutz-Fahr
Wel heeft de fastrac remschijven rondom, ABS, en een bumper. En natuurlijk een geavanceerd veersysteem, voor betere wegligging. Daarom kan de Fendt 936 60 km/h, ivp 65 km/h. Gescheiden remsysteem heeft de Fendt wel, alleen de deur wilde ze niet veranderen.

Bij 65 km/h moet een voertuig voorzien zijn van een gescheiden rem systeem, en een deur die aan de voorkant scharniert.
1046
Heb ik dan geluk met de ded3, die rijd maar 19 , hahahahahahahaha
Valtrapowerr
Je kan volges mij een trekkercertificaat halen en daarmee mag je 25 je kan ook een 'echt' rijbewijs halen en daarmee mag je 40

dus 40x2=80 dus dan kan het
HaraldCASE-IHfan
Hier moet egt een vrachtwagne kenteken op.. niet normaal dit.. dit gaat te ver hoor
KHD Deutz-Fahr
@Valtrapowerr

Onzin je mag maar 25 km/h per uur, in Nederland, ook al heb je een auto rijbewijs.
O N
Vanaf 30km/u teveel kanje je rijbewijs kwijt zijn
En belgie magje nog altijd 40 met 4km toe dus 44 rijden.

Trouwens als de bestuurder in het bezit is van een rijbewijs CE dan lijktme dat wel in orde maar de trekker zou dan natuurlijk de andere regels ook moeten voldoen (eurovignet jaarlijkse schouwing ed.) en dit is niet het geval,wel hebje in belgie zoiezo een kenteken op je trekker al rijd hij maar 15 vanaf men op de openbare weg komt !
Maar je rijbewijs kwijtspelen kan je altijd 😉 !
KHD Deutz-Fahr
Als je een CE rijbewijs hebt, en de trekker is op die snelheid ingericht (remmen etc), en de trekker heeft een kenteken, dan mag je wel 80 km/h.
O N
In feite niet want het blijft een trekker en die mag 44 max .
Maar ze aanschouwe het voertuig dan als vrachtwagen en dan benje met tal van andere regels niet in orde .
Het zalmij een vraag wezen hoe ze dit alsze het dan al aanpakken wat ze er tegen doen .
930triplemaaier
Gewoon in duitsland op kenteken zetten alleen moet je dan wel een vrachtwagenrijbewijs hebben dan mag je gewoon 80km/h rijden net als de vredo bermmaaiers van zuurmond uit beesd
KHD Deutz-Fahr
@ON
Ik heb het over Nederland, en ik zeg duidelijk dat een trekker er op ingericht moet zijn, (gescheiden remsysteem, zwaardere remmen, kenteken, lucht remmen etc etc. Ook moet je een vrachtwagen rijbewijs hebben. Dan mag je 80 km/h per uur met een trekker in Nederland. In Nederland mag je normaal maar 25 km/h met een trekker. Tussen Nederland en België zijn er nogal wat verschillen als het gaat om wetgeving.
O N
@ KHD oke dat geloof ik goed maar de trekker die we hier zien staat in belgië 😉
930triplemaaier
Oja volgensmij wordt hier de belgische en nederlandse wetgeving door elkaar gehaald.
In geval van de reportage gaat het over de nederlandse wetgeving
KHD Deutz-Fahr
ON
Die trekker komt in Nederland ook wel op de markt 😉. Zag al het Belgische kenteken. Vind dat de Belgen de wetgeving veel beter op orde hebben, bumper op de kieper, onder rij beveiliging aan de zijkant etc.
Schluterfan
Zo gaan de flikken ook meer en meer foto's van trekkers beginnen hebben als ze voorbij de flitskastjes in de bebouwde kom passeren 😃. Ze kunnen ze misschien achteraf ook nog op TF gooien, welliswaar met zwarte balk over de nummerplaat 😛
MOOI-WARK
Gang is alles bij JCB nu 😃
Claasvaak
In ieder geval wel een mooi tractorke 😛
MOOI-WARK
Mwoah gaat maar net met die JCB's dat ze 'super' zijn 😉
Husqvarna
Ja dit is natuurlijk niets nieuws, heb ook wel eens met een MB-trac rond 60-70 gereden, en daar zat ook geen kenteken op
Ken iemand die jaren lang met zo'n JCB overal fourage bezorgde en zo 100 km op een dag reed, die reed ook iets van 70-80, hoorde net of er een vrachtwaggel langs reed
of het ook mag, nee natuurlijk niet, 30 is 30 of was het nou 25?
en als je vrachtwagen van maakt, dan moet je ook de aanhangers keuren/kentekenen etcetera, maar op het land mag het natuurlijk wel gewoon
superluc
De grens van 60 km/u is overschreven.
nu gaan er meer fabrikanten ook overschakelen naar 70.
dan pas gaan we aktie zien van de eu.
O N
Dit is echt niet de eerste van 70 per uur hoor
John deere zit al op 72 dachtik fendt heeft trekkers 68 -69 per uur zo net niet de 70 ik weet jcb's die tegen de 95 lopen van die andere type's (met 4 even grote wielen) dus zo nieuw is dit eigenlijk niet, wel is deze er beter voor uitgerust 😉
manning
K ken een fent die loopt 81 dus dut ja niks en scheelt duur rijbewijs;)
Wimsumar
Snelste trekker ooit, geflitst voor de snelheid op 263 km/uur. 😃


De J.C.B. is in beginsel een landbouwvoertuig en zal zich op de weg aan de daarvoor toegelaten regels moeten gedragen.
Bij de aanpassingen voor hogere snelheid wordt de hydrostatische besturing volgens mij ook niet toegelaten. Mechanisch bekrachtiging (zoals op vrachtwagens) is dan vereist.
KHD Deutz-Fahr
@wimsumar
Bij de aanpassingen voor hogere snelheid wordt de hydrostatische besturing volgens mij ook niet toegelaten. Mechanisch bekrachtiging (zoals op vrachtwagens) is dan vereist.

KHD: Dat klopt idd, de 1000 en 2000 series hebben nog wel hydrostatische besturing maar die worden afgeleverd met een maximum van 50 of in Duitsland 60 km/h. De 100, 3000, 7000, 8000 hebben een maximum van 65 tot 75 km/h en worden afgeleverd met mechanische besturing met bekrachtiging, net zoals bij vrachtwagens. Tenminste als ik het internet moet geloven. Bij 65 km/h is mechanische besturing verplicht denk ik. Net als gescheiden rem systeem, lucht remmen, schijf remmen rondom, en binnenkort ABS. Ook moet de deur aan de voorkant scharnieren, bij 65 km/h.
930triplemaaier
@khd
in duitsland is het zo dat je bij hydrostatische besturing een noodstuursysteem moet hebben boven de 60km/h. Dus dat houdt in dat de hele systeem dubbel en gescheiden uitgevoerd is dus extra pomp orbitrol en stuurcilinders die in geval van dat het hoofdsysteem defect raakt het direct over kan nemen. zo hebben ze he tenminste opgelost bij de snelle vredos
alhyco diver
In belgie lopen zo veel trekkers 60 a 70,^per uur bepaalde schrijven die in als transport voertuig en rijden dan met witte diezel en met een schijf net als een vrachtwagen en gaan elk jaar naar de keuring
guy
6.7 liter cummins motor?? volgens mij een FPT 6.7 liter, net zoals de T7000 NH en de Puma's bij Case!
O N
@ alhyco das niet zo correct dachtik.
kheb nog nergens een trekker met een tachograaf gezien ! want die rijden er immers niet !

Die witte diesel was vroeger moest voor alle andere goederen buiten landbouwproducten maar door het slecht te controleren was en de boer wle met rooie mocht is het allemaal rode geworden
Boerenjongen16
Hier rijd ook een JCB Fastrac Dik 60 over de dijk met een grote aanhanger met aardappels der achter. Politie is alleen maar blij dat ze zo hard gaan. Dan houden ze het verkeer niet zo erg op !

Deze: tractorfan.nl/picture/350580/
Mengeledriver
Onze Unimog van 20 jaar oud loopt ook dik 85 😃
Dit wil ook wel:
fendt716
Dingen sturen niet voor niks lomp zwaar en remme lomp hard allemaal voor die 70 km per uur
stevenpaas
Ik denk dat de mensen wel zullen schrikken als zo'n trekker met die snelheid op je af komt.
Hou je toch niet direct rekening mee als je een trekker ziet.
VARIOTMS
Die mf 6485 van ons loopt ook 60, mensen verkijken zich vaak dat trekkers tegwoordig zo hard lopen
KHD Deutz-Fahr
Guy - 1 dag geleden
6.7 liter cummins motor?? volgens mij een FPT 6.7 liter, net zoals de T7000 NH en de Puma's bij Case!

KHD: Volgens de website van JCB is het een Cummins, en geen panda motor :mrgreen: :!: jcb.com/products/MachineProduct.aspx/…
NewHollandErik
Wat een lol. :?
KHD Deutz-Fahr
Op je teentjes getrapt Erik? 😃 😃
NewHollandErik
Nee, maar waar slaat Panda nou weer op?
KHD Deutz-Fahr
Ik had je toch hoger ingeschat :mrgreen:.
NewHollandErik
Fiat Panda? Waar Deutz onderdelen vanaf haalt en er dan een KHD-logo opzet? Ooh, die ja. (als we toch flauw aan het doen zijn.. 😃 )
guy
En toch is het zo, das de Fpt motor 6.7 liter.
KHD Deutz-Fahr
@erik
De zin klopt niet 😃.
guy
Die van mij wel!!
KHD Deutz-Fahr
@guy
Waarom staat er dan op de site dat het een Cummins is?
guy
Fiat heeft chrysler overgenomen, cummins, deel van chrysler.... Cummins heeft zo een overeenkomst om die motor te gebruiken, het is deze 6.7L en een 4.5L die gebouwd worden bij Fiat Power Train, Italie
KHD Deutz-Fahr
@guy
Cummins was voor een deel, onderdeel van Case IH, niet van Chrysler 😉. Nu is het deels van FPT.
#!
2.37 minuut, vertelt de vertegenwoordiger van JCB dat er een Cummins onder de kap ligt. Kun je ook duidelijk horen in het filmpje, typische Cummins sound, zoals we die kennen van de Case IH MX trekkers.
guy
Ja kijk, doe zelf eens je bril af heh, je hoort dat zo dat het die motor is, luister maar eens naar een NH T7000, zit dezelfde brul in. Cummins heeft ervoor al samengewerkt bij de NEF motoren, maar goed, als jij er zo van overtuigd bent??? zullen hem samen eens demonteren, je zal dan wel andere ogen trekken wat er in het blok gegoten staat
KHD Deutz-Fahr
@guy
Maak je niet zo druk, het is gewoon een normale discussie 😉.
guy
Ik maak me niet druk, tis gewoon zo, ik weet wel waar en hoe waar de fiat blokken in liggen 😉 is geen discussie over, het is zo. google maar eens, al de amerikaanse forums spreken er over..
KHD Deutz-Fahr
Laat ff zo n link zien AUB! Vind ik wel interessant!
guy
Zoek gij maar zelve 😉
KHD Deutz-Fahr
@guy
Als jij zo n forum weet, scheelt mij dat zoeken, wil je best geloven, daar gaat het niet om.
guy
combineforums.proboards.com/index.cgi/…

automotiveworld.com/news/components/…

kijk gewoon naar de foto op de site van cummins van die motor, en kijk dan bij FPT, net dezelfde, net zoals die 4.5l. simpel toch?
KHD Deutz-Fahr
@guy
Dan heb jij gelijk, bedankt, weet ik dat ook weer!
guy
In mc cormick landini en claas liggen hier en daar ook al FPT's. Zowel bij chrysler word nu de multi-air technologie van fiat toegepast
eddyscania
Waar kan je voluit rijden? om elke 500 meter krijg je een drempel in in mijn buurt.............

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
71
DEELNEMERS
29
WEERGAVES
9