De JCB Fastrac 7270 met 270 pk (201 kw) kan 70 kilometer per uur en lijkt daarmee meer qua specificaties op een vrachtwagen dan een tractor. Lees het complete verslag in Agrapower!
volgens mijn is de beetje te hard en heb je hiervoor geen speciaal rijbewijs voor nodig?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wel geniaal trouwens, hiermee kun je dus ook gewoon je rijbewijs kwijtraken.
Overigens niets nieuws onder de zon, een sommige mb/tracs rijden dat ook!
Twee keer de maximum snelheid, dan ben je rijbewijs ook al kwijt, dus dat kan al bij 50 km/h . Dus je kunt je rijbewijs bij de huidige moderne trekker ook al kwijt raken.
Bij 65 km/h moet een voertuig voorzien zijn van een gescheiden rem systeem, en een deur die aan de voorkant scharniert.
dus 40x2=80 dus dan kan het
Onzin je mag maar 25 km/h per uur, in Nederland, ook al heb je een auto rijbewijs.
En belgie magje nog altijd 40 met 4km toe dus 44 rijden.
Trouwens als de bestuurder in het bezit is van een rijbewijs CE dan lijktme dat wel in orde maar de trekker zou dan natuurlijk de andere regels ook moeten voldoen (eurovignet jaarlijkse schouwing ed.) en dit is niet het geval,wel hebje in belgie zoiezo een kenteken op je trekker al rijd hij maar 15 vanaf men op de openbare weg komt !
Maar je rijbewijs kwijtspelen kan je altijd !
Maar ze aanschouwe het voertuig dan als vrachtwagen en dan benje met tal van andere regels niet in orde .
Het zalmij een vraag wezen hoe ze dit alsze het dan al aanpakken wat ze er tegen doen .
Ik heb het over Nederland, en ik zeg duidelijk dat een trekker er op ingericht moet zijn, (gescheiden remsysteem, zwaardere remmen, kenteken, lucht remmen etc etc. Ook moet je een vrachtwagen rijbewijs hebben. Dan mag je 80 km/h per uur met een trekker in Nederland. In Nederland mag je normaal maar 25 km/h met een trekker. Tussen Nederland en België zijn er nogal wat verschillen als het gaat om wetgeving.
In geval van de reportage gaat het over de nederlandse wetgeving
Die trekker komt in Nederland ook wel op de markt . Zag al het Belgische kenteken. Vind dat de Belgen de wetgeving veel beter op orde hebben, bumper op de kieper, onder rij beveiliging aan de zijkant etc.
Ken iemand die jaren lang met zo'n JCB overal fourage bezorgde en zo 100 km op een dag reed, die reed ook iets van 70-80, hoorde net of er een vrachtwaggel langs reed
of het ook mag, nee natuurlijk niet, 30 is 30 of was het nou 25?
en als je vrachtwagen van maakt, dan moet je ook de aanhangers keuren/kentekenen etcetera, maar op het land mag het natuurlijk wel gewoon
nu gaan er meer fabrikanten ook overschakelen naar 70.
dan pas gaan we aktie zien van de eu.
John deere zit al op 72 dachtik fendt heeft trekkers 68 -69 per uur zo net niet de 70 ik weet jcb's die tegen de 95 lopen van die andere type's (met 4 even grote wielen) dus zo nieuw is dit eigenlijk niet, wel is deze er beter voor uitgerust
De J.C.B. is in beginsel een landbouwvoertuig en zal zich op de weg aan de daarvoor toegelaten regels moeten gedragen.
Bij de aanpassingen voor hogere snelheid wordt de hydrostatische besturing volgens mij ook niet toegelaten. Mechanisch bekrachtiging (zoals op vrachtwagens) is dan vereist.
Bij de aanpassingen voor hogere snelheid wordt de hydrostatische besturing volgens mij ook niet toegelaten. Mechanisch bekrachtiging (zoals op vrachtwagens) is dan vereist.
KHD: Dat klopt idd, de 1000 en 2000 series hebben nog wel hydrostatische besturing maar die worden afgeleverd met een maximum van 50 of in Duitsland 60 km/h. De 100, 3000, 7000, 8000 hebben een maximum van 65 tot 75 km/h en worden afgeleverd met mechanische besturing met bekrachtiging, net zoals bij vrachtwagens. Tenminste als ik het internet moet geloven. Bij 65 km/h is mechanische besturing verplicht denk ik. Net als gescheiden rem systeem, lucht remmen, schijf remmen rondom, en binnenkort ABS. Ook moet de deur aan de voorkant scharnieren, bij 65 km/h.
in duitsland is het zo dat je bij hydrostatische besturing een noodstuursysteem moet hebben boven de 60km/h. Dus dat houdt in dat de hele systeem dubbel en gescheiden uitgevoerd is dus extra pomp orbitrol en stuurcilinders die in geval van dat het hoofdsysteem defect raakt het direct over kan nemen. zo hebben ze he tenminste opgelost bij de snelle vredos
kheb nog nergens een trekker met een tachograaf gezien ! want die rijden er immers niet !
Die witte diesel was vroeger moest voor alle andere goederen buiten landbouwproducten maar door het slecht te controleren was en de boer wle met rooie mocht is het allemaal rode geworden
Deze: tractorfan.nl/picture/350580/
Dit wil ook wel:
Hou je toch niet direct rekening mee als je een trekker ziet.
6.7 liter cummins motor?? volgens mij een FPT 6.7 liter, net zoals de T7000 NH en de Puma's bij Case!
KHD: Volgens de website van JCB is het een Cummins, en geen panda motor :mrgreen: :!: jcb.com/products/MachineProduct.aspx/…
De zin klopt niet .
Waarom staat er dan op de site dat het een Cummins is?
Cummins was voor een deel, onderdeel van Case IH, niet van Chrysler . Nu is het deels van FPT.
#!
2.37 minuut, vertelt de vertegenwoordiger van JCB dat er een Cummins onder de kap ligt. Kun je ook duidelijk horen in het filmpje, typische Cummins sound, zoals we die kennen van de Case IH MX trekkers.
Maak je niet zo druk, het is gewoon een normale discussie .
Als jij zo n forum weet, scheelt mij dat zoeken, wil je best geloven, daar gaat het niet om.
automotiveworld.com/news/components/…
kijk gewoon naar de foto op de site van cummins van die motor, en kijk dan bij FPT, net dezelfde, net zoals die 4.5l. simpel toch?
Dan heb jij gelijk, bedankt, weet ik dat ook weer!
ivecomotors.com/en-uk/Product/…