Illustratie van:

Mc-Cormick 423 - Technische gegevens ivm onderdruk

Hallo,
Hebben pad een cormick 423 gekocht , nu komt er witte rook uit van voren.
De persoon die dit gaat maken heeft enkele gegevens nodig en ik heb die nog nergens kunnen achterhalen , hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Ik zoek de compressie gegevens van de motor en de injectoren

En de gegevens voor de moment sleutel. . Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Lindy:
Compressie I.H.-423: 22 - 25 BAR.
Verstuiverdruk: 209 BAR.

Meer:
KLik: ihace.de/04_techndaten/323_423/…

Werkplaatshandboek motor D-155:

drive.google.com/file/d/…

Onderdelenboek(pdf):

vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…

Manual:

vieilles.soupapes.free.fr/mc_cormick_international…

I.H.C.-423 topicvraagbaak op T.F.:

tractorfan.nl/machine/mccormick/…
Lindy
@Wimsumar

Bedankt voor de reactie en de verschillende linken. Ik ga het uitprinten en aan de monteur geven.
Ik kon alleen niet vinden over de moment sleutel voor als het moterblok terug aangedraaid moet worden. Kan jij me daar nog mee helpen ?
Wimsumar
Beste Lindy:

Quote Reactie van @Lindy:
Ik kon alleen niet vinden over de moment sleutel voor als het moterblok terug aangedraaid moet worden.

"Zilinderkopf-Muttern" 12 MKP (In drei Stufen).

Zie de link voor deze en meer aanhaalmomenten:

ihace.de/04_techndaten/323_423/…

N.B.: De tabel (pdf-pagina 6 of 8 ) in het motor-werkplaatshandboek is voor 4-cilinder-motoren!
Lindy
Compressie is na gemeten heeft nog voldoende druk 1 heeft er er 22 en 2 hebben er 24 bar
injectoren zitten op de 204 bar

volgens onze monteur kan de rook die uit de carter komt niet z,n kwaad en hoeft de motor niet gereviseerd te worden !
wat denken jullie daar van?

Nog een vraag heeft er iemand hier op de forum een handleiding en/of technische data van de 423 in het nederlands te koop? Of een link op het internet naar het nederlands?
Wimsumar
Beste Lindy:

Quote Reactie van @Lindy:
wat denken jullie daar van?

Rook/damp uit de carterventilatie zie je bij oude als zowel nieuwe motoren. Er treedt immers altijd iets intern compressieverlies op langs de zuigerveren. De testwaarden die jij noemt zijn 'als nieuw'.
Klein Rot
Lindy

Rook witte damp kan ook verdampend condens zijn dat zich in de motor heeft verzameld, dit zal na verloop van tijd minder moeten worden als de motor goed op temperatuur komt. Anders het nivo van het koelwater in de gaten houden om te controleren of er ergens iets lek is waardoor het koelwater in de olie terecht komt.
Lindy
Ben al blij om te weten dat de motor niet open moet.
Nu gaan we de waterslangen vervangen en verder alles in orde maken.
Voor onze reis richting het zuiden . Kan de tractor goed rijden in de bergen met 3500 kg er achter? De wagens gaan we ook geremd maken . En heeft iemand ervaring met rijden in de bergen met warm weer waar zouden we op moeten letten?
Wimsumar
Beste Lindy:

Quote Reactie van @Lindy:
waar zouden we op moeten letten?

Zuiden? Bergen? 3.500kg? (On)geremd? Vakantiedoeleinden?
Waar je op moet letten dat je de wagens niet mee neemt. Dat is in Nederland al een nachtmerrie in het verkeer. In het buitenland wordt het gegarandeerd een drama!
Hooguit een sleurhut achter zo'n Mc Cormick-423 trekkertje knopen, maar vooral niet meer.
Lindy
Oke, we gaan tegen de tijd dat het zo ver is toch eerst een proef ritje maken. Bedank voor alle informatie die ik heb gekregen.
Klein Rot
Lindy,

Ook goed opletten hoe je de boel verzekerd, als je op vakantie gaat met de trekker kan je hem niet als landbouwtrekker verzekeren.
Lindy
Wij zitten in België en volgens mij zijn we voor heel Europa verzekerd. Ik zal het nog eens gaan na vragen . Hoe zit het dan in Nederland ?
Wimsumar
Beste Lindy:

Quote Reactie van @Lindy:
Wij zitten in België

Dat maakt het niet ongunstiger. Immers, trekker en wagens hebben in België al een kenteken en/of keuringsrapport. In 'tolerant' Nederland knoopt men alleen een afgeknotte retroreflecterende driehoek aan ieder voertuig en denkt volledig legaal als landbouwvoertuig de openbare weg te mogen berijden. Daar hoef je in het buitenland niet mee te verschijnen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0