Deutz-Fahr Onbekend - Wat voor slipkoppeling moet er op een cirkelschudder

Hallo

Wat voor slipkoppeling moet er op een cirkelschudder deutz fahr kh500? Nokkenschakelkoppeling of sterslipkoppeling? Of iets heel anders Heb geen idee kan er ook weinig op vinden op internet weet iemand wat daar op hoort

Gr
Yanmarthomas

Reacties

Fendt926Driver
Nokken koppeling. Weet niet waarom maar als mijn schudder met originele aftakas eraan slipt rateld het enorm
Yanmarthomas
@Fendt926Driver oké bedankt is kijken wat andere tf leden nog weten
Fordje4600
@Fendt926Driver dan is het waarschijnlijk een sterslipkoppeling
Yanmarthomas
@Fordje4600 een nokkenschakelkoppeling maakt een enorm kabaal heb er zelf 1 gehad en laten draaien in de bankschroef dat was een knal dat was niet normaal het gereedschap viel van het bord af
fastrac3155
@Yanmarthomas nokken slipkoppeling maakt idd behoorlijke knallen als ie slipt, in het binnen huis zitten een aantal pennen die in sleuven in het buitenhuis grijpen, bij een te hoog koppel schieten deze naar binnen met bijbehorende knal, meestal worden deze gebruikt op machines met een hoog koppel, bijvoorbeeld de invoer rotor van een grote balenpers of de pto van een spitmachine, nokken slipkoppeling is vaak behoorlijk duur en zul je daarom hoogstwaarschijnlijk niet terug vinden op een schudder omdat een sterkoppeling voldoende is voor het gevraagde koppel
Yanmarthomas
@fastrac3155 oké die nokkenschakelkoppeling heb ik al meerdere open gehad als je die open maakt schieten die nokken met een enorm geweld uit het huis
+1
Fordje4600
@Yanmarthomas dat weet ik
Wimsumar
Beste YanmarThomas:

Quote:
Gr

Nee hoor, helemaal geen 😡 Gr 😡 als je maar weinig op internet kan vinden. 😛
Meestal is het precies genoeg 😄 .

Pdf-pagina 20 + 21 geeft afbeeldingen en hoeveelheid onderdelen (veertjes/nokjes) aan voor de bij deze Deutz-Fahr KH-500 schudder behorende (ster)slipkoppeling.

kvgportal.com/W_global/Media/…

----------------------------------------------------------
Nog 'een weinig' informatie:

Gebruikershandleiding KH-500:

kvgportal.com/W_global/Media/…
Yanmarthomas
@Wimsumar oké dus alle nokken moeten er in? Of moet er een rij uit
Wimsumar
Beste YanmarThomas:

Quote Reactie van @Yanmarthomas:
er in? Of moet er een rij uit

Je lijkt wel een Bèllughhhh! 😛
Je kunt toch zien/lezen hoeveel er in moeten zitten.
Yanmarthomas
@Wimsumar waar staat dat dan moet ik echt een bril hebben 😜
Wimsumar
Beste YanmarThomas:

Quote Reactie van @Yanmarthomas:
moet ik echt een bril hebben

Een talencursus is wellicht beter. 😉
Op pdfpagina 20 staat de tekening van de slipkoppeling. De veertjes (dunne + dikke) en de nokjes hebben de onderdeelnummers 11, 12 en 13.
Op pdfpagina 21 staan de originele onderdeelnummers en, in Duitse, Engelse, Franse en Spaansachtige(?) taal de naam van het onderdeel . Maar er is ook een kolom met cijfers (staat voor de kolom met Duitse onderdeelbenaming). Er boven staat "Stueck, Quantity" etcetera. Hiermee wordt aangegeven hoeveel van bepaalde onderdelen er in zitten.
Dus: 24 nokjes, 24 'dikke'veertjes, en 14 dunne veertjes.
Yanmarthomas
@Wimsumar oké dankjewel kan wel redelijk Engels hoor maar nu snap ik het 😄
+1
Wimsumar
Beste YanmarThomas:

Quote Reactie van @Yanmarthomas:
nu snap ik het

Even testen:

Hoeveel onderdeelnummer 0111 6963 van deze slipkoppeling heb je in je handen als je er 1 van de 3 hebt laten vallen? 🤔
Yanmarthomas
@Wimsumar 2 hahaha
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr en hebben de trefwoorden fahr en deutz geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!