Illustratie van:

Fendt 209 - Onvoldoende debiet bij frontladerwerk

Ik heb hier een fendt 209s (329/21/3088) in men werkhuis staan. De frontlader is bij bediening zeer traag. Druk gemeten aan de snelkoppeling van een ventiel achteraan is 180 bar. Het stuur en hefinrichting werkt perfect. Stationair of volgas maakt geen verschil.

Welk gedeelte van de triple pomp diend waarvoor? En zit de hefinrichting en hydraulische gebruikers op een aparte pomp?
Waarom gaat er een rode led knipperen met onregelmatig interval wanneer 1 van de bedieningspunten wordt geactiveerd?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Groen is actief, rood =?

Reacties

deutzisthebest
Er zit als het goed is een functie op voor het kiepen dat je meer liters per minuut krijgt. Die knop zat volgens mij onder het stuur?
Heb je die al eens ingedrukt?
Fendt926Driver
Zijn de snelkoppelingen wel genoeg open?
Als er een afgesleten is kan er niet veel olie meer door. Ook een retour leiding kan dichtslaan en minder olie doorlaten
Wimsumar
Beste CaseKoen:

Quote:
Stationair of volgas maakt geen verschil.

Hebben de ventielen volumedoorstroomregeling?
deutzisthebest
@Wimsumar

Ja, deze zijn te regelen door je draaiknoppen die je ziet onder en boven op de foto.
casekoen
@deutzisthebest
Ja klopt.
Verder ben ik noet heel bekend met het merk. Maar heb wel gemerkt dat er een blauwe ouderwetse drukknop op de rechter console staat. Kan niet zien waarvoor hij diend want het opschrift is versleten. Zou deze ergens toe dienen?
Fendt926Driver
@casekoen die blauwe knop zou de samenschakel automaat kunnen zijn van de hydrauliek.
probeer het het liefst met iets met een hydromotor. zet de olie op en druk de knop in gaar die harder draaien dan is het die knop.
kan ook met een hydraulische topstang. laat die stationair uitschuiven en kijk hoelang het duurt. probeer het daarna weer terwijl je net na het begin ook die knop indrukt. kan zijn dat de topstang sneller uitschuift.
als daarna jou frontlader ook sneller gaat werken is het deels opgelost. want waarom gaat die langzamer??????
als de lader niet sneller gaat zou ik toch de doorstroming van de snelkoppelingen gaan testen.
een beetje lmb heeft daar een doorstroom meter voor die kun je per ventiel inpluggen en meten wat ze geven aan liters
valmet6400power
@Fendt926Driver
Die is inderdaad om meer olie te pompen, bij de Fendt 210 vario smalspoor hebben ze daarvoor ook een drukknop alleen die zit wat subtieler rechtsonder het stuur @deutzisthebest

Dit is de voorganger een 209 schakel met tunnel tussen je benen 😄
deutzisthebest
@valmet6400power

Ook die hebben die functie! Althans de 207 waar ik wel eens mee rij.
valmet6400power
@deutzisthebest
Weet ik, maar die zit niet onder het stuur volgens mij maar rechts naast je aftakas in/uit-schakel knop 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 209 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN