Illustratie van:

Fiat 640 - startproblemen

Het is als een kleine 3 weken dat mijn fiat slecht start .ik heb al de accupolen opgekuist maar startmotor draait rond maar slaat niet aan.als ik dan de acculader op de batterij zet dan na 30 minuten..dan start hij.zou eventueel mij kunnen zeggen hoevvel AH DE BATTERIJ MOET ZIJN VOOR EEN FIAT 640

Deel dit topic

Reacties

+1
Misschien levert de alternator te weinig stroom om de batterij terug op te laden. Of de batterij heeft zijn beste tijd gehad. Eens aan de tester hangen om zeker te zijn.
Wimsumar
Beste Jens-vanderPoorten: Gezien de lagere temperaturen de laatste weken zou het mij niet verbazen dat de accu versleten is (althans, voor gebruik bij lage/winterse temperaturen).
In onderstaande link de FIAT-640 gebruikershandleiding met op pdf-pagina 46 de fabrieksaanbeveling voor een 140 AH accu.

tracteurs-someca.fr/docs/640.pdf/

Een accuverkoopsite adviseert overigens een nog grotere van 180 AH, maar die is (vanzelfsprekend ) 'vrij prijzig'.

accudienst.nl/accu/traktor-accu/…
Ijzerklopper
De combinatie van lage temperaturen en een oude accu kan zeker dat probleem veroorzaken. Ikzelf heb een accu van 80Ah en dat lukt, maar mijn volgende accu zal zeker een grotere capaciteit hebben. 140Ah zoals eerder aangegeven zal zeker voldoende zijn.
Paul Roggeman
Goeie dag,
Een batterij geeft 100% van haar capaciteit bij 20° C, bij 0° C is dit nog 65 %. Vandaar dat een 'oude' batterij bij koude temperaturen het moeilijker krijgt om de trekker te starten.
Ik denk dat je met een batterij van 180AH genoeg batterij hebt voor twee Fiat 640.
Een goeie batterij van 90AH moet de trekker ook aan de praat krijgen..
Wat ook belangrijk is: CCA of Cold Cranking Amps. De max stroom die de batterij bij 0°C kan leveren gedurende 30 sec.zonder dat het voltage van de batterij te veel zakt. En dit is juist wat je nodig hebt om te starten, veel stroom bij een zo hoog mogelijke spanning.
In mijn IH633 zat een batterij van 85AH en 17 jaar oud. En plots deze zomer starte hij niet meer, batterij opladen hielp niet meer.. soms is de batterij gewoon 'op'.
Wimsumar
Beste Paul Roggeman:

Quote Reactie van @Paul Roggeman:
Wat ook belangrijk is: CCA of Cold Cranking Amps.

Dat is de belangrijkste waarde bij het kiezen van een startaccu.
Als de FIAT-640 van Jens-vanderPoorten ook bij koud weer een redelijk goede starter is zou hij met een OPTIMA-redtop startaccu met een relatief kleine accu een zeer goede keus maken en veel geld besparen.

OPTIMA: 50 Ah 800CCA.:

btndehaas.nl/accu-optima-850s-redtop/
+1
Ik heb mij twee weken geleden deze Varta dynamic accu aangeschaft. Fantastische accu met 110 Ah en 920 cca, zwaarder zal je niet snel tegenkomen voor zo'n schappelijke prijs.
accudienst.nl/p71436/varta-i1-accu.html/
dendeze
Ik zou toch voor de optima gaan waar winsumar het over heeft, ik gebruik niets anders meer, verliest ook zeer weinig capaciteit bij lang stilstaan, één nadeel niet helemaal leeg laten gaan en dan bedoel ik beneden de 8 volt, want dan durven ze wel eens stuk gaan.
Dus wel goed uitkijken dat er nergens stroomverlies is bij stilstand, ik gebruik meestal een batterijschakelaar of koppen één batterijklem af als hij lang moet stilstaan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0