Illustratie van:

John Deere 6600 - Waarop letten bij aankoop john deere 6600 met 7000uur op de klok,vraagprijs 23000 euro

John deere,waarop letten bij aankoop john deere 6600 met 7000uur op de klok,de vraagprijs is 23000 euro.

Deel dit topic

Reacties

+1
walker1
Voor dat geld mag die er wel heel netjes uitzien en mag er niks aan mankeren.
930triplemaaier
Let op of de hydrauliek ook gemodificeerd is dan hebben ze een extra olietankje achter onder het raam zitten
johndeere 2650
Als je zo veel uit wilt geven zou ik eerder naar een 20 serie kijken
Jasperfendt
@johndeere 2650 Veel succes 20 serie voor 23 met 7000 uur.
+1
johndeere 2650
@Jasperfendt ik zeg alleen als hij zoveel geld al wilt uit geven zou ik eerder naar een 20 serie kijken dan naar een 6600 voor dat geld.
+1
mdoornekamp
@johndeere 2650 maar een 20 serie met die uren vind je niet voor dat geld.
johndeere 2650
@mdoornekamp tractors-and-machinery.nl/item/482292/…
tractors-and-machinery.nl/item/482291/… scheelt niet zo veel meer in prijs en deze hebben nog een pto
mdoornekamp
@johndeere 2650 ja klopt. En die rutgers is wel een goed adres. Die zit hier vlakbij ons. Die eerste is geen common rail trouwens. Maar zo'n type heb ik ook gehad en is me super bevallen
+1
JD3010
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Die eerste is geen common rail trouwens.

Als je nieuwe injectors nodig hebt, ben je er heel blij mee.
mdoornekamp
@JD3010 haha. 30 serie heeft meer problemen met injectoren dacht ik
Jasperfendt
Quote Reactie van @mdoornekamp:
rutgers is wel een goed adres.

Hij heeft vaak spul scherp op internet staan.
Fendt926Driver
Let erop dat je heel veel terug krijgt voor de inruil. Of 5 jaar volledige garantie bij aankoop. Anders is de trekker ruim 5000 te duur
Jasperfendt
@Fendt926Driver Dat ligt er volledig aan hoe die er aan toe is. Als die fronthef pto heeft en echt nog netjes en heel goed is omdat die zulk goed werk heeft gedaan kun je er voor 23000 een goedkope trekker aan hebben.
+1
burnie
Dacht ik ook dat hij een beetje teveel vraagt
walker1
Het blijft lastig oordelen zonder verdere info en foto's. Maar bij Abemec staat er eentje te koop voor 14.000, die ziet er wel niet zo heel mooi meer uit, maar komt volgens mij wel zo uit het werk.
mdoornekamp
Dit zijn op zich wel goede trekkers. Liever geen Engelse. Te herkennen aan de olietank achter de cabine en oude type hef bediening. Prijs is aan de hoge kant. Hangt ook van de banden af. Dat kan zomaar 5000 euro kosten.
MaxxuM4ever
@mdoornekamp heb je een punt. 90% xeobib's of versleten agribibs. Kruipbak, Fronthef, front aftakas. Schoonheid betaal je veel voor maar heb je weinig aan. Onze 5120 Maxxum zat vol gaten maar is technisch 100%, net waar e naar op zoek bent.
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Te herkennen aan de olietank achter de cabine

Nederlandse 6000 en 6010-serie trekkers zijn er ook genoeg met olietank achter de cabine, volgens mij was dat zelfs de standaard plek als je er eentje met extra olietank bestelde.

De extra olietank voor de achteras naast het linker achterwiel heb ik pas voor het eerst gezien op een 20-serie.
930triplemaaier
@hobbyboer die olietank is zelfs een modificatie geweest als je een 96liter pomp had op de 00 serie. Probleem was dat de opvoerpomp afhankelijk van de olie max tussen de 60 en 70 liter per minuut gaf. Als je dan meer dan 60liter per min nodig was ging de pomp gigantisch janken. Door dat tankje kan de pomp vrij olie aanzuigen van boven. Dat tankje wordt weer gevuld door de opvoerpomp. Ook komt de retour olie van het ventielenblok in het tankje terecht. De olie die teveel retour komt gaat dan via een overloop terug de achterbrug in
burnie
Denk dat het geen engelse is,wel met fronthef,geen front aftakas en de banden zijn wel 80% versleten.
+1
Ritchie
@burnie

Je zou kunnen afdingen dat je er een set nieuwe voor- en achterbanden voor 23k bijgeleverd krijgt. Anders is ie toch wel zeker 5000 te duur.

Verder zou ik eerder op zoek gaan naar een -10 serie voor dat geld. Ben eigenlijk niet zo kapot van een 6600, het zijn behoorlijk stugge slecht geveerde trekkers. Zeker voor dit geld is er wel wat mooiers te krijgen denk ik.
+1
MaxxuM4ever
@burnie je kunt ook 2 Maxxums 5150 kopen en van de rest van het geld op vakantie gaan, maar dat was niet je vraag zeker
mdoornekamp
@MaxxuM4ever haha. Zijn die net zo goed dan? Nadeel van de maxum vind ik te weinig versnellingen en powershift schakelt niet altijd mooi.
casejxu
@mdoornekamp die powershift klapt er idd altijd lekker in ja. Maaaaar dat doet ie bij JD ook;)
+3
walker1
@MaxxuM4ever je kan ook helemaal geen trekker kopen en 23.000 in de zak houden en de rest van de winter op een tropisch eiland doorbrengen, maar ook dat was zijn vraag niet. 😄
+3
mdoornekamp
@MaxxuM4ever 2 Fords 8340 is ook een optie. 1 om te rijden en 1 om te repareren.
MaxxuM4ever
@mdoornekamp dat zijn inderdaad helemaal beren. 7.6 liter motor, evenveel versnellingen en meer olie opbrengst
mdoornekamp
@MaxxuM4ever 7.5 liter powerstar. Die pompen er zo 160 pk uit.
+1
IH1055XL
Zonder foto of verdere gegevens is het moeilijk oordelen. De OO-serie is toch ook al 20 jaar oud of zo? Ik vind het heel veel geld voor dergelijke trekker. Als de banden 80% versleten zijn heeft de tractor ook al het een en ander meegemaakt op 7000 uren lijkt me...
hobbyboer
Quote Reactie van @IH1055XL:
De OO-serie is toch ook al 20 jaar oud of zo?

Tussen de 20 en 25 zo'n beetje
mdoornekamp
@hobbyboer nadeel is dat alle slangen en pakkingen droog en dus evt lek zijn. Die 7000 uur kan ie verder makkelijk draaien.
walker1
@IH1055XL Als die 7000 uur kloppen tenminste. 6600 is geproduceerd van 93 tot 97, dus al minstens 20 jaar oud inderdaad. 350 uur per jaar is niet veel. 110 pk vinden we nu niks bijzonders, maar 25 jaar terug was dit nog echt een loonwerkerstrekker.
Kempmeister
@walker1 Misschien toch stiekem klokje rond geweest 😉
arjanvw
@walker1 kan ook van een akkebouwer geweest zijn als bv ploegtrekker...
+1
walker1
@arjanvw 7000 uur is weinig, maar ik zeg ook niet dat het niet waar is he. Akkerbouwers hebben meestal wel een zware trekker voor het ploegen e.d. Maar alleen daarvoor nieuw kopen doen ze meestal ook niet. Kan natuurlijk wel zijn dat deze trekker de eerste jaren bij een loonwerker heeft gedraaid en het daarna "rustiger aan ging doen" bij een akkerbouwer. Ook kan die na inruil wel eens wat langer bij een lmb zijn blijven staan omdat er niet meteen een koper voor was.
Maar goed, zolang we de geschiedenis niet kennen en geen foto's zien blijft het allemaal gissen en is 300 tot 350 uur per jaar gemiddeld gewoon weinig.
Aangezien er door topicstarter naar aandachtspunten gevraagd wordt, de urenstand goed controleren is er sowieso een! Evengoed, als het idd weinig uren zijn en de trekker is erg netjes, er zit ook nog fronthef op, dan kan dat idd de prijs wel rechtvaardigen, al blijf ik het nu zonder foto's en verdere info, een hoge prijs vinden.
arjanvw
@walker1 Ben het met je eens dat die trekker duur wordt aangeboden en blijft idd altijd opletten met de urenstand. Mijn zwager heeft op dit moment een Deutz 6.10 te koop met 7700 echte uren en alleen op hun eigen (akkerbouw)bedrijf gebruikt en die is iets van uit 1984... 😉 Hier in de buurt zijn er trouwens genoeg akkerbouwers die een nieuwe trekker hebben staan voor voornamelijk alleen ploegen...
international533
@arjanvw Heb je ook een foto of meer informatie over die Dx 6.10?
arjanvw
@international533 staat op Marktplaats, daar vind je hem wel. Volgens mij een prima trekker, mn zwager heeft een zwaardere trekker gekocht omdat deze de beentjes niet op de grond kon houden met de vernieuwde zaaicombi. Nu heeft hij een agrotron met fronthef waar straks een bandenpakker in kan.
international533
@arjanvw kan hem daar niet vinden..
+1
selten
@walker1
Ligt eraan in welke regio e.d.

Wij hebben alle grond rondom huis, draaien 300 uur per jaar. Het enige wat we niet doen, is zaaien en oogsten. Het kan niet uit daarvoor machines te kopen. Hebben een, toendertijd, gloednieuwe tractor gekocht. Staan nu 3400 uren op de teller.

De tractor was toendertijd wel scherp geprijsd. We rijden nagenoeg niks op straat, wat alleen bevordelijk is, want banden slijten weinig, en de brandstof wordt louter nuttig gebruikt voor de bewerking van het land.
burnie
@walker1 deze trekker kan je vinden op 2dehands.be,zoekertje nr 385109010
walker1
Quote Reactie van @burnie:
385109010

Ziet er zeker netjes uit. Banden zijn toch ook prima? Dacht dat jij eerder schreef dat ze al voor 80% versleten waren?
+1
burnie
@walker1 de voorbanden zijn toch bijna op,vind ik..
Arie_MF
@burnie zeker een nette trekker, maar voor dat geld kun je ook een hoop mooie(re) trekkers vinden. Ik vind de 6600 serie wat tegenvallen, de 6620 bevalt mij veel beter, maakt ook verschil of het voor de hobby is of niet.
burnie
@Arie_MF in welk opzicht is een 6620 beter,en wat valt er dan tegen bij de 6600 serie
Jasperfendt
@burnie Omkeer onder stuur
JD3010
@Arie_MF De 6600 heeft wel een lekkere, rustige motor die goed z'n werk doet. Door de grotere inhoud, zijn de motoren rumoerig geworden vind ik, ook de 4 cilinders.
Ik heb er ook 1 gehad.
mdoornekamp
@JD3010 klopt. Mijn 6600 liep ook als een zonnetje. En was stiller dan menig 20 en 30 serie
JD3010
@mdoornekamp Daarom ben ik nog zo blij met mijn 2850. En m'n spuit heeft ook nog de 3,9lt motor. Beide niet van die herrieschoppers, daar hou ik niet van.
mdoornekamp
@JD3010 ik snap hem. Ik weet nog wel dat die 6600 erg stil was. De 6506 maakte ook meer herrie. En latere nieuwere types ook. Ik wist nog niet dat dat ook met de inhoud te maken heeft.
JD3010
@mdoornekamp De 6200 en 6300 lopen ook veel rustiger is me weleens opgevallen.
Arie_MF
@JD3010 de 6620 heeft een heerlijke motor vind ik, ook met 6610 en 6506 gewerkt, die zijn ook prima maar mijn voorkeur gaat naar de 20. Het schakelen vind ik ook wat soepeler gaan.
mdoornekamp
@Arie_MF 6620 Common rail bedoel je of eerste bouwjaar met Bosch pomp
Arie_MF
@mdoornekamp common rail.
+1
mdoornekamp
@Arie_MF Ja dat geloof ik graag. Maar dat waren ook de fijnste motoren die ze ooit gehad hebben. Wel common rail, maar geen milieu beperkingen. Bere sterk en zuinig.

Ik heb een 6820 common rail gehad. Die reed een jd 7800 voorbij.
+1
Jasperfendt
@mdoornekamp Afslaan willen ze bijna niet 😛 💪🏻
+1
Arie_MF
@mdoornekamp dit gaat dan weer over een ander type, maar ik vind tussen de 6100 en 6120 ook zo'n groot verschil zitten, 6100 trekt nog geen worst van je bord af.
mdoornekamp
@Arie_MF die 4 cil 20 serie waren niet allemaal common rail. Maar hier loopt ook een 6320. Die trekt meer dan een 30 serie.

20 serie cr werd ook van zelf steeds sterker. En waren ook nog makkelijk te tunen. Mijn 6820 was op het laatst 195pk. Dat liep gewoon machtig. Mooie sound erin.
JD3010
@Arie_MF Ik heb het dan puur over de motor, m'n 6600 was lekker rustig. Een paar jaar geleden nog bieten gerooid waarbij er een 6620 naast me reed, ik was blij dat ik mijn oordoppen in had.
Dat schakelen is sterk afhankelijk van welke trekker ik heb. Toen ik die 6320 gebruikt gekocht heb, heb ik bewust een andere laten staan ivm. het slecht schakelen vd lage groepen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
60
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
0