Joskin

Thuis willen we een mesttank aanschaffen. We twijfelen tussen een Joskin tetrax 2 16m3 of een Veenhuis Quad. Weet iemand voor- en nadelen van beide?

Deel dit topic

Reacties

mlkvhoudr
De joskin neemt nogal veel zand mee de weg op bij bouwland. Een loonwerker had hem hier en de weg werd behoorlijk zwart. Gewone zandgrond
weurding
@mlkvhoudr ligt dat niet aan de banden ipv merk tank? Prijsverschil veenhuus joskin is vast immens
mlkvhoudr
@weurding ik heb geen idee. Was zzp er met tank hier was met turbovuller en vacuumpomp. Tank zo vol wel lang werk om hem weer leeg te krijgen.
Nick421
@mlkvhoudr lang duren om leeg te krijgen zal meer aan het aantal kuub/bunder liggen, en de pk’s van de trekker.

(Jonge) pomp is vaak niet de beperkende factor
Favorit614
@mlkvhoudr Turbolosser doet wonderen.
Maar met wat voor combinatie kwam hij?
mlkvhoudr
@Favorit614 poeh is al weer even terug was een john deere "vario" pks weet ik zo niet. zodebemester was ook niet woest breed.
walker1
@weurding Inderdaad, zal eerder aan de banden liggen dan aan de mesttank.
mdoornekamp
@weurding dat zéker. Prijs kwaliteit verhouding van de Joskin is beter. 16 cub is wel groot. Heb je wel 160 pk nodig.
[@mdoornekamp 200 als je op bouwland wil denk? En dan wil die nog uit... hangt uiteraard ook van de Bemester, banden, en vooral grondsoort af.. maar 10pk per kuub lijkt me erg krap...
+1
EA_MF
@mdoornekamp en de rest, wij hebben voor een 13 kuubs met 135pk gewerkt, maar nu met 160pk loopt dat toch echt een stuk mooier.
mdoornekamp
@EA_MF ja meer pk's is ook meer capaciteit
EA_MF
@mdoornekamp Behoorlijk ja, ondanks dat de brandstofpomp verder open staat verbruiken we niet veel meer diesel, mede omdat de trekker t makkelijker kan doen.
mf 6150
@mdoornekamp
Wil je beetje gang houden op de weg, dan minimaal wel 180.. klasgenootje heeft er 240 voor staan maar of dat nou zo nodig is 😬
+2
Ruben-Wind
Veenhuis is gewoon kwaliteit alles net ff zwaarder gebouwd als een joskin en daar betaal je ook voor maar heb je langer plezier van..
+1
mdoornekamp
@Ruben-Wind veenhuis is wel iets beter. Maar prijsverschil is erg groot. Is eigenlijk alleen voor loonwerkers interessant om veenhuis te kopen.
Ruben-Wind
@mdoornekamp hangt er maar net vanaf hoeveel kuubs er door moeten en hoevaak je graag stil wilt staan.
johndeere6230
Quote Reactie van @Ruben-Wind:
Veenhuis is gewoon kwaliteit alles net ff zwaarder gebouwd

Moet je in een wat minder draagkrachtig voorjaar ook allemaal meesleuren door het land 😉
+2
KlaasM
Al eens nagedacht over Jako? Zeer degelijke tank. Van simpel tot zeer uitgebreid
+3
Fendt926Driver
Ik weet nog te herrinneren dat @Siebenga een joskin 14 of 16 kuubs had en dat die tank of liever het chassis op allerlei plekken scheurde. En hij er eigenlijk geen goed woord voor over had.
Veenhuis is over het algemeen degelijker.
Zoek je een nieuwe of 2e handse?
Hurli356
@Fendt926Driver was een bepaalde lijn die niet geschikt was voor een injecteur. De comfort tanken geloof ik. @bikkertie heeft hier ook ervaring mee maar heeft met andere lijn ook wel wat betere ervaringen
fan van trekkers
@Hurli356 joskin comfort 2 14000 ts was inderdaad een tank die het niet goed heeft gedaan😐
selten
@Bikkertie @EA_MF hadden het net nog over Joskin. Beide hebben er ervaring mee....

Persoonlijk zou ik dan eerder kijken naar tweedehands Veenhuis, nieuwe Peecon, Jako oid...
EA_MF
@selten Klopt, opzich hebben wij met de tank opzich weinig problemen gehad. In de eerste jaren voornamelijk een klein probleempje gehad met het overdrukventiel (wat door Joskin netjes is opgelost) verder enkel wat kleine dingetjes.

@pietjeee Joskin en Veenhuis zijn wel 2 uitersten, vooral qua prijs en in zekere zin ook in kwaliteit. Veenhuis is meer een loonwerkersuitvoering dan de Joskin en dat heeft z'n prijs.
Let bij een DoubleTwin wel op de hoogte van de tank, dat vind ik persoonlijk bij de 16m3 van Joskin wel een voordeel, die zijn de inhoud gaan zoeken in de lengte ipv hoogte wat de stabiliteit van de tank ten goede komt.

Persoonlijk zou ik ook nog eens wat verder kijken dan alleen Veenhuis en Joskin. Ook bijvoorbeeld een Jako of Duport hebben volgensmij een heel goed product te bieden tegen (zeker tov Veenhuis) een concurrerende prijs.
Jasperfendt
@EA_MF Je hebt hem nog maar een paar jaar, niet best als de problemen dan al begonen. over 20 jaar kun je pas zeggen als het kwaliteit is of niet.
+1
EA_MF
@Jasperfendt Als het echt troep is merk je dat na een paar seizoenen al wel. Tot nu toe gaat alles nog goed en ik hoop dat het zo blijft de komende 10 jaar.
selten
@Jasperfendt
Mee eens, 20 jaar lijkt me wel lang. Na 10 jaar weet je alles al ongeveer. Ligt natuurlijk ook aan je aantal kuubs...
EA_MF
@selten De manier waarop en hoeveel de tank gebruikt wordt schelen veel inderdaad. Daarnaast scheelt goed onderhoud ook aardig.
selten
@EA_MF
In mijn ogen, een tank mag geen problemen hebben met een hef, frame oid. Met joskin, en de reputatie, zou dat wel een angst kunnen zijn...
+1
EA_MF
@selten Kijk voor de gein even bij @Favorit614 op zijn profiel, die heeft de hefinrichting van zijn tank ook verzwaard. Joskin heeft de naam niet mee, als je dat in je achterhoofd houdt en er met verstand mee om gaat kan het heel lang goed gaan. Zo heeft Joskin op bepaalde types beperkingen in de bemester breedte en type wat in de hef mag hangen, als je daar schijt aan hebt vraag je om problemen.
+1
selten
@EA_MF
Zelfde heb ik ooit vernomen bij Peecon, eerste wat je moet doen is alles opnieuw lassen. Dan gaan ze jaren mee.
+1
Favorit614
@EA_MF Klopt die is nogmaals zwaarder geworden.
De eerste aanpassing was , omdat de heflatten slecht geschoord waren , daardoor de bemester behoorlijk schommelde achter de tank.
Waardoor een heflat begon te scheuren.
Nu zwaardere heflatten en tevens een cm of 8 korter zodat de bemester korter op de tank kwam.
Grotendeels omdat de 3 tons Vredo er voor zorgde dat de tank leeg bijna geen opleg druk had.
Zwaarder maken was meer iets van , als je dat stukje beter moet maken dan de fabrikant doet , doe het dan ook gelijk goed
+1
mdoornekamp
@EA_MF bij veenhuis is de knik dissel na 5 jaar ook goed ruim. En zo heeft veenhuis nog wel meer probleempjes
EA_MF
@mdoornekamp Ik ben mede daarom ook geen fan van de knikdissels, zie liever een doubletwin of een tandemasser met grote banden, drukwisselsysteem en eventueel GPS op de trekker om ruimer te kunnen draaien op het kopeind.
Jasperfendt
@mdoornekamp Bij de loonwerker hier hebben ze er ook 2 met knikdissel, zijn al zo oud als de weg maar verzetten nog heel wat kuubs. Dat hadden ze met een joskin nooit gelukt.
EA_MF
@Jasperfendt Net hoe lang je ze blijft oplappen. Als je maar geld blijft pompen in onderhoud en reparaties gaan beide tanken net zo lang mee hoor.
+3
CaseCS130
Veenhuis is overall zwaarder en degelijker gebouwd. Hoeveel kuub ga je er per jaar mee doen en zit daarbij veel transport? Welke opties neem je allemaal op de tanks? Bij beide zit je aan de maximale grootte van een 4 wielige tank, dat zal wel wat invloed hebben op frame en assen. Zo is bij Joskin de asdikte bij alle modellen exact gelijk. Bij die inhoud zal je ook wat hoger moeten in bandenspanning om de banden heel te houden afhankelijk van de maat banden die je wil monteren.
Wij hebben zelf gekozen voor een 10,7 m3 tetrax. Ik wilde zo dicht mogelijk bij de 1 bar bandenspanning blijven en toch een redelijke hoeveelheid mest meenemen. De Joskin is daarbij gekozen op basis van prijs, andere merken waren aanzienlijk duurder. Voor ons bedrijf met 100 melkkoeien met weidegang en grote huiskavel nog steeds gek zat.
Maar als ik 250 koeien molk met veel grond op afstand en geen weidegang was er wat anders gekomen, vandaar de eerder gestelde vragen.
Jasperfendt
@CaseCS130 Hoeveel kuub doe je per uur?
CaseCS130
@Jasperfendt Gaan we volgend jaar zien, tank moet nog geleverd worden. Met de oude 6800 liter tank deed ik ongeveer 5 tankjes per uur. Hoop met de nieuwe ongeveer hetzelfde te doen.
Favorit614
@CaseCS130 Welke opties heb je erbij, en welke breedte bemester?
5 tank is wel te doen , maar dan moet je vlot vol , en leeg zijn.
Met mijn Roelama van 14M³ is het wel te doen , met turbovuller en losser en 8 meter bemester.
CaseCS130
@Favorit614 Zoals gezegd meeste grond direct om de deur met dezelfde perceelslengte. Daar komt de de meeste tijdsbesparing uit. Komt een 5 meter brede SR combi bemester achter. Daarmee rijd ik dan 1 rondje en ben weer leeg bij de dam. Verder niet veel luxe opties hoor. Het is de bedoeling om er zelf nog een 8 duims zuigarm aan te maken, waarschijnlijk zonder turbovuller. Pomp 11.000 liter Jurop. Volgorde blok voor bemesteraansturing.
+1
mdoornekamp
@CaseCS130 veenhuis zal wel iets beter zijn maar Joskin is toch wel een A merk?

Die turbo vuller moet je er trouwens wel.op zetten. Geeft enorme capaciteit winst. En zonder krijg je de tank nooit helemaal vol. Scheelt zomaar 2 cub als de kelder wat lager staat
Favorit614
@mdoornekamp En als tegelijk de mest nog wat dikker is/word , ook wel meer
+1
mdoornekamp
@Favorit614 ja klopt. 6 duims met turbo vuller is beter dan 8 duims zuigslang zonder turbo. Met zuigarm wordt de aanzuigweg wordt ook nog langer. En dat is ook funest.
CaseCS130
@mdoornekamp Mja, denk dat in mijn situatie Joskin prima kan. Dit is ook de 2e generatie Tetrax tanken, dus ze hebben al het een en ander verbeterd. Altijd moeilijk in te schatten of een merk z'n meerwaarde in prijs waard is. Zo werk ik bijvoorbeeld ook al tien jaar met een Fella schudder. Volgens velen een waardeloos merk, maar ik heb er nog nooit wat aan gehad en rijd nog steeds met de eerste tanden erin.
mdoornekamp
@CaseCS130 ja je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Wij willen misschien een Joskin combi dumper kopen. We hebben nu Vgm. Maar dat is ook geen A merk
bikkertie
@mdoornekamp heb er wel vertrouwen in, is gewoon hardox staal en goede lak, bij andere merken is dat ook wel is anders. wij hebben een jako combi dumper gekocht toendertijds, vonden op de joskin een beetje teveel onzin zitten.
mdoornekamp
@bikkertie ok. Jako is ook wat goedkoper denk ik. Wij gebruiken hem vrij intensief
Fendt926Driver
@mdoornekamp wat is het verschil tussen een dumper en een combi dumper?
Alasco al eens bekeken?
Wordt gemaakt door loonwerk mensen dus wel een praktijk machine
mdoornekamp
@Fendt926Driver ben vorig jaar bij Popping op de show geweest. Degelijke kipers. Maar ik wil niet te lomp en ook niet te hoog. De jd 6630 moet er ook voor. En de midi moet makkelijk kunnen laden
Jasperfendt
@mdoornekamp Waarom wil je een andere dumper dan als oude groot genoeg is? Of wil je er een bij?
+1
mdoornekamp
@Jasperfendt meerdere redenen. Deze begint wat ouder te worden. En willen eigenlijk een kiper met dakluiken. Tevens hebben we steeds vaker een extra kiper nodig. Dus de vgm blijft waarschijnlijk
selten
@CaseCS130
Tsja verbetering, is dat voor de klanten beter of voor Joskin? Of een combinatie?
+1
CaseCS130
@selten voor beide in dit geval. Assen zijn anders geconstrueerd zodat ze er makkelijker onder vandaan te halen zijn. Zit geen ruimte meer voor de mest achter /onder de wielkasten wat in de praktijk voor problemen zorgde. Verder is tank nu meer een unibody tank geworden. Goedkoper te maken en lichter van gewicht. Dat zijn de wijzigingen die ik weet tov eerste serie.
Favorit614
@CaseCS130 liever af fabriek een zuigarm er op.
Zelf er 1 opbouwen kan , maar dan zit je gelijk te boren / lassen aan een nieuwe tank, vind ik persoonlijk jammer.
Turbovuller kost een paar knaken , maar ik zou het wel doen.
Volgordeventiel ect heb ik er ook op zitten.
en hydraulische pomp verstelling .
CaseCS130
@Favorit614 hydraulische pompverstelling heb ik ook standaard. Tank heeft voorbereiding voor zo'n kort model arm met een trechter erbij (JUMBO joskin.com/nl/uitrusting/…). Dus zitten al bevestigingspunten aan. Maar ik heb liever een normaal model omdat ik wel 8 verschillende putten heb. Die Jumbo arm werkt ook weer met een volgordeventiel maar weet niet of dat handig is.
Probleem is gewoon dat ik niet veel kuubs heb om uit te rijden per jaar. Als ik de tank te duur maak is het lastig rendabel te maken. Vandaar ook de keuze om zelf een oude bemester te reviseren, dat scheelt al enorm in de investering.
mdoornekamp
@CaseCS130 als je niet heel veel cubs hebt, gewoon turbo vuller erop en zelf 6 duims standaard slang aankoppelen. Werkt goedkoop en snel. Minder geknoei van mest wat uit je arm loopt, minder gewicht en minder onderhoud/kwetsbaar.
CaseCS130
@mdoornekamp Ik dacht dat een 8 duims slang zonder turbo wel even snel zou zijn als een 6 duims met turbo. Doorlaat is wel heel veel groter bij een 8 duims, tegen mij werd gezegd dat een 6 duims al behoorlijk de beperkende factor is bij pompen met meer dan 10.000 liter.
mdoornekamp
@CaseCS130 kwa snelheid in eerste instantie wel. Maar je zit gewoon met je natuurlijke opvoer hoogte. Die nieuw tank is behoorlijk hoger. Zeg maar 3 m boven de grond (tot bovenin). Stel je put is bijna leeg. Ongeveer 2 meter diep. Dan moet die mest 5 meter omhoog.

Volgens de natuurkunde kun je water maximaal 9.81 meter opzuigen. Met 100% vacuüm en nul% weerstand. Die turbo vuller duwt het erin, dus kom je makkelijker vol. Maar dat houdt ook een keer op.
CaseCS130
@mdoornekamp @Favorit614 ] Aha, weer wat geleerd. Ik weet nog niet wat het verstandigste is. Zo'n Jumbo arm incl. bediening en trechter zit rond de 6k en kan ik zo bijbestellen. Ik dacht dat ik zelf ook wel wat kon maken voor dat geld. Maar dan hoef je niet meer de trekker uit. 8 duims turbovuller kost ook al snel rond de 3k. Gat in de tank is 8 duims, dus een 8 duims turbovuller met een verloop naar 2 x 6 duims slang zou ook kunnen als dat zinvol is.
Tank is dan wel mooi vol, maar verder geen bedieningsgemak van.
Fendt926Driver
@CaseCS130 mijn eerste bsa tank had ook een 6 duims zuigarm. Maar later er niet meer op laten zetten. Ik moet toch de trekker af om de versnellingsbak van de pomp te schakelen. En scheelde mij bijna een minuut op een tank vol.
mdoornekamp
@CaseCS130 maar omdat het maar voor eigen gebruik is en geen mega bedrijf, moet die slang aansluiten wel te doen zijn. "Deutz1986" heeft ook een Joskin met turbo en dubbele hand slang
Fendt926Driver
@CaseCS130 kan wel een probleem zijn dat je niet veel kuubs hebt om uit te rijden maar het moet wel gebeuren.
Dan liever opschieten met een iets grotere tank dan dure bemester. Dat is bij mij met 100 koeien niet anders. Heb wel mijn bemester verbreed van 5.6 naar 7.2m om makkelijker in een keer om te kunnen op de kopakker.
Maar wie maakt er bij jullie het werk af als jij aan het mestrijden bent?
Eerste snede is hier 30 ha rond de boerderij met 30 kuub per ha is 900 kuub. Is 90 tank vol. Op een boerendag kan ik er 3 per uur en globaal heb ik 8 uur per dag om te bemesten. Is al 3 dagen . Dan nog de grond op afstand is ook een dag. Dan blijft de rest van het werk wel even liggen.
Met een 6800 ltrs tank 5 per uur vindt ik ook wel heel optimistisch
CaseCS130
@Fendt926Driver We zijn altijd met z'n tweeën, pa loopt ook nog fulltime rond. Die doet ook het meeste trekkerwerk. Land om de deur gaat altijd als een speer, die 5 haal ik dan echt. Zodra er wat meer transport bij komt wordt het al snel anders natuurlijk.
+1
@CaseCS130 Sinds wij de turbovuller verbouwd hebben en het voorsnijfilter + stenenvanger er tussen uit gesloopt hebben hebben we gigantisch capaciteit meer behaald met volzuigen, we zijn van 1,50 naar 1,10m gegaan (ongeveer). Verder drukt de turbovuller er minstens een 0,5 kuub extra in en zit de tank strak vol. Dit is vooral met de dikkere strond goed te merken. Om de deur haal ik hierdoor 5tanken uur meer aan het einde van het kavel pad of over de weg 3.
Fendt926Driver
Ok. Dan is het makkelijler. Ik sta er alleen voor. En 3 per uur is hier wel zo n beetje de max. Land strak achter de stal. Maar met bemesten achter in het land leeg. Dan 2km over de straat weer naar de put. Verder dan 3 kom ik dan niet
jehan
Heej pietje je kunt wel een twederhandse veenhuis kopen ..weet er nog wel 1..14 kuub..knikdissel ..turbovuller ..met veenhuis bemester dr aan
Fendt926Driver
@jehan komt er een nieuwe bij hartemink?
Of hebben ze de verveat gekocht op de veiling van zweverink?
jehan
@Fendt926Driver komt wat anders ja ..hahah nee geen zelfrijder ..ik denk huub koopt wel een van de zelfrijders daar
Fendt926Driver
@jehan heb wel meegeboden op de 12 kuubs verveat. Maar 12500 euro werdt niet geaccepteerd
CoenNijenhuis
@Fendt926Driver Wees dr maar blij van.., verder nog iets gekocht?
Fendt926Driver
@CoenNijenhuis nee niets gekregen. Hebmee geboden op de dubbele meier balenklem en die mooie platte wagen met super singles en luchtremmen. Beide bijna voor het dubbele wat ze mijn waard waren
Fendt926Driver
@CoenNijenhuis iets niet goed met die verveat?
Hij was op slot met de kijkdag......
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver ik vond de geboden bedragen een beetje tegen vallen. Die hakselaar s gingen helemaal voor niks weg
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp de zelfrijders en trekkers heb ik niet bij gehouden. Maar accord bok voor in de fronthef kwamen incl opgeld op 140 euro. Nieuw bij kramp 135 euro.
Veel oude machines gingen belachelijk duur weg
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver ohja. Front gewichten altijd zelfde verhaal. Kun je net zo goed meteen bij de dealer halen . Opraapwagens waren trouwens ook wel redelijk aan de prijs. Die Krone s waren ook al weer 8 jaar oud. Met kosten bijna 40.000
CaseCS130
@mdoornekamp Ik vond het meeste wel aardig aan de prijs. Gekste wat mij opviel was die oude veenhuis 14 kuubs tank van 1988. Ging voor 17000 ex kosten weg. Tank die niet galvaniseerd is en geen hef heeft.
newholland6640
@CaseCS130

En zou die 8 duims hem ook net zo vol krijgen? Gevoelsmatig heb ik het idee dat een 6 duims met turbovuller hem voller krijgt dan 8 duims zonder turbovuller.
mdoornekamp
@newholland6640 dat is zeker zo.
JD3010
@Fendt926Driver Ik heb een paar dingen gezien waar fiks op geboden werd, sommige weten denk ik niet wat het waard is.
Ties6210
@mdoornekamp en al helemaal de 36 kuub 4 asser ging weg voor 74000 was van 2013,
hij kostte nieuw rond de 175000 euro bruto heb het na gevragen bij veenhuis zelf
jehan
@Fendt926Driver werd verschillend spul weggedaan daar wat dingen vond ik hups duur zoals die wagens wat jij ook al zei ..
Favorit614
@jehan De HVE mestcontainer , was mooi overgespoten, hoe oud was dat ding?
Had zelf zo iets voor 5000 past ie me wel. ging voor 10000 weg ex kosten.
Voor 13000 heb je een overjarig 2016 demo model.
Veel (oud)spul is daar heel duur weg gegaan , en dingen waarvan je dacht dat is geld waard , is bijna weggegeven
JD3010
@Favorit614 Niet alles waarop geboden is, wordt verkocht.
Favorit614
@JD3010 Dan zal er neem ik aan bij staan minimum bedrag niet gehaald, of onder voorbehoud van gunning .
jehan
@Favorit614 ja dat dacht ik dus ook al .vond het een beetje vreemd gaan
radium45
@Favorit614 Die container zat bijna geen bodem meer in...
Vollenbroek_Lars
@jehan Wat komt er weer als ik vragen mag?
jehan
@Vollenbroek_Lars kaweco dubbeltwin en duport bemester met sektie afsluiting
CaseCS130
@jehan Mooi spul Jehan. Geen shift erop? En toch van knikdisseltank afgestapt dus.
+1
jehan
@CaseCS130 ja wel shift op
Vollenbroek_Lars
@jehan O kiek an mooi veur mekaar. Blijft de Renault er ook voor of komt er een Valtra voor?
jehan
@Vollenbroek_Lars dat laat ik nog even in het midden
Fendt926Driver
@jehan heb jij nog voorkeur dan welke ervoor komt?
Qua zicht, olie opbrengst of versnellings keuze of vario of manouvreerbaarheid op kleine erven?
Heb de renault altijd wel een beetje vreemd gevonden bij jullie. Dach dat die met een overname misschien bij jullie beland was?
Na het mest seizoen zie ik hem ook nooit rijden met de mais of op de kuil....
roytieltjes

(klik om te vergroten)

🤔
Fendt926Driver
@roytieltjes ja klopt. Die dag was ik ziek en heb toen niet op tf gekeken....😇😄
jehan
@Fendt926Driver met de mais rijd ie altijd mee als derde wagen ..met de pottinger comby wagen ..
jehan
@Fendt926Driver ja heb er liever een valtra voor ..ik kan maar niet wennen aan die renault ..eerder hebben we altijd renault gereden ..dit was de laatste renault zon beetje die in deze kleuren uit de fabriek kwam ..hebben later een van de eerste claas trekkers gehad in claas kleuren maar daar hadden we minder plezier mee ..hadden toen al paar valtras en zijn toen vollledig overgestapt op valtra
FearTheDeere
Ervaring met Duport, Kaweco en Veenhuis. Over een Joskin kan ik niet oordelen. Eigenlijk bevallen alle 3 de merken hartstikke goed. Maar elk merk heeft wel wat. Veenhuis is heel zwaar en degelijk. Maar op iets nattere gronden is een Veenhuis dan gewoon te zwaar. Weinig bodemvrijheid en gelijk een grondanker als je vast komt te zitten. Verder zitten deze machines wel goed in elkaar qua techniek.
Favorit614
Misschien is dit dan nog interessant om te gaan kijken.
facebook.com/events/1094467657355847/

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
100
DEELNEMERS
29
WEERGAVES
0