Hoe goed is de full powershift bak in een John Deere 6010 serie

Beste Leden,

Ik sta op het punt om een John Deere 6810 uit 2001 te kopen met een full powershift bak. De tractor heeft nu 6000 uur.
Maar hoe goed is die bak eigenlijk?

Heeft iemand ervaring met die versnellingsbak?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet, Jiri Goessens

Deel dit topic

Reacties

+1
Wim1
Hallo,

Op zich wel goede bak al gaan ze vaak kapot (slijten) door veelvuldig schakelen met transport. Is op details na dezelfde als in de 7810 dus qua vermogen gaat dit gauw goed.
+1
StevenBomers
Als je de beste full powrshift wil zit je bij jd wel goed! Sommige vinden het niks omdat je "eindeloos" blijft schakelen zeggen ze maar mijn ervaring is dat het super rijd.
Het zou kunnen dat de platen slippen maar over het algemeen zal dit wel meevallen omdat dezelfde bak ook bij meer vermogen gebruikt word
+2
Fast Eddy
Zit de omkeer ook in de powershifhandel? Als dat wel zo is heb je bij werk waar je veel voor en achteruit moet een heel gedoe. En de trekkracht is ook minder heb ik me laten vertellen.
+1
StevenBomers
@Fast Eddy bij een full powrshift heb je enkel je hendel rechts. Kan soms lastig zijn dat je steeds al je versnellingen door moet trekken maar het valt over het algemeen mee. Verliezen bij een FP zijn minimaal! Eerder niet dan wel
+1
Fast Eddy
@StevenBomers

Misschien dat een bak van een 7800 anders is. Maar de 7800 full powershift kreeg de transporttank(30M3) bijna niet op gang en de Case IH 5150 die speelde ermee.
+1
StevenBomers
@Fast Eddy wellicht dat je platen versleten waren?
+1
Fast Eddy
@StevenBomers

Toen hij nog vrij nieuw was hebben ze dat al geprobeerd.
+1
deJong
@Fast Eddy ga er maar van uit dat die 6810 niet voor een 30 kuubs tank gaat.

verder heeft hier in de buurt ook zo een apparaat gelopen en die heeft zonder veel problemen 13000 uur gelopen een (7700 van een maat van mij) inkuilen maaien en bemesten.
+1
Fast Eddy
@deJong

Nee dat denk ik ook niet. In zuid Limburg ben je wel wat groters nodig voor 30M3.
+1
ken-adams
@StevenBomers Hoe werkt dat dan? Aparte FNR-knoppen? Of je hendel vooruit en achteruit halen? @Fast Eddy Hoe kwam het dat die die niet op gang kreeg?
+2
StevenBomers
@ken-adams nee een hendel waar je 18x vooruit kan en 7x achteruit
+2
Fast Eddy
@ken-adams

Geen idee. Maar een ander loonbedrijf heeft 2 John Deere 7810 gehad met ongeveer hetzelfde probleem. In het veld geen probleem maar op de weg waren ze niet geschikt.
+1
wotan2
@Fast Eddy hier in de buurt rijden ze met een 36 kuups transporttank achter een 7810, en dat al meer dan 15 jaar.
+1
Fast Eddy
@wotan2

Ook full powershift?
+1
wotan2
@Fast Eddy volgens mij wel, in ieder geval ook zo'n hendel.
+1
@Fast Eddy

Hartmann Maastricht?
ares697
@Fast Eddy Wegrijden op de omkeerhendel vond ik geen succes bij een 7810 zonder full powershift (powerquad) met volle vracht, maar als je eenmaal rijd gaat het best.
+1
DESLAGERURRE
Een 6810 met full powershift ... nog nooit gezien .. vraag mij af of het ook een nederlandse [europese]trekker is
+1
StevenBomers
@DESLAGERURRE ja is in Europa geleverd
+1
SJB533
@DESLAGERURRE
Zijn er wel, maar sporadisch. Of er in Nederland veel lopen kun je aan twijfelen
tractordata.com/farm-tractors/005/…
MaxxuM4ever
@DESLAGERURRE wel eens eentje bij richie bros in meppen gezien net als een 6410 vario. Die Duitsers hadden iets meer keuze dan wij in de folder denk ik.
Zo heb ik ook wel eens gehoord dat er SG2 cabines zijn met 2 deuren, maar nog nooit een gezien.
GerbertXL
@MaxxuM4ever Die tweeduers sg2 werd alleen in Scandinavië aangeboden omdat twee deuren verplicht was, schijnt een drama te zijn qua afdichting en als een voorlader had was ie onbruikbaar.
MaxxuM4ever
@GerbertXL dank voor je aanvulling
+1
DESLAGERURRE
Nog nooit gezien of gevonden
+2
DESLAGERURRE
Zeer zeldzaam dus aj de reacties leest ..
+1
645tt
Bedankt voor de reacties! 😄 Hier kan ik iets mee! Toch het proberen waard dus. Trekker wordt gekocht voor de hobby, dus hoeft niet te werken.
+1
Fast Eddy
@645tt

Leuke hobby trekker dan.
MF 2725
@645tt Als die tractor toch niet hoeft te werken, hoef je je ook geen zorgen te maken over de kwaliteit van de powershiftbak 😄 . Ik heb ook een hobbytractor, maar die wordt voornamelijk gebruikt voor akkerbouwwerkzaamheden zoals rotoreggen, cultiveren en ploegen. Dan is het wel wenselijk dat de aandrijflijn in goede staat is.
pikpotter
Powershift op zich is goed maar bij een 6810 blijft er weinig vermogen over op de wielen. De jd 7600 had dat ook was geen succes met een powershift. Zou gewoon voor een pq gaan
@pikpotter hele probleem bij de 7600/7610 is dat ze vergeleken worden met de 77/78. 6.7 liter tegenover de 7.6 liter in de 00 serie of zelfs de 8.1 liter beul in de 10 serie. Appels met peren. Vaak gereden op een 7600 full powrshift. Als je er één keer aan gewend bent is het best wel een fijne bak. Alleen niet echt voor transport. Net als de directdrive nu.
Zeemees
@Fendt-Farmer-Vario Waarom is de directdrive niet geschikt voor transport? Heb er totaal geen ervaring mee (met geen enkele John Deere eigenlijk) maar ben gewoon benieuwd.
@Zeemees misschien is het tegenwoordig anders. Maar in het begin moesten ze alle versnellingen langs. Ook in de auto modus. En dat zijn er nogal veel. Vooral in het A en B bereik. Bij het met volle dumper vanuit stilstand haaks de weg opdraaien viel ie bijna stil van de A naar de B groep en daarna duurde het ook nog eens lang voordat je op snelheid was. Ding schakelde bijna continu, door de korte versnellingen, tot ie bij de B7 was. Autoquad liep dan stukken beter. Directdrive moet gewoon af en toe een versnelling over kunnen slaan. Misschien is het nu anders.... En bij de pomp leek ie niet veel onder te doen tegenover autopowr.
jammermaarhelaas
@Fendt-Farmer-Vario

Enkele jaren geleden toen JD net goed en wel de DirectDrive uit had, is er een vergelijkings test geweest tussen enkele trekkers waaronder een Fendt met Vario, NH met Autocommand en een JD met DirectDrive (heeft in Boerderij gestaan). De NewHolland en Fendt kwamen qua verbruik in trekwerk vrijwel gelijk uit, de JD kwam slechter uit, terwijl een DirectDrive juist geen cvt is.
mdoornekamp
@Fendt-Farmer-Vario direct drive valt mij ook tegen. Vooral met transport. Schakelt ook veel te laat.
+4
JD3010
@pikpotter De verliezen van de 3 verschillende bakken van een JD 7810 met een RG6068IT motor bij ca 13km/h.
PowrQuad 12%
Powrshift 14,8%
IVT/vario 17,1%
pikpotter
@JD3010 de 6810 heeft eigenlijk te weinig vermogen voor een powershift. Heb zelf met een 7700 met powershift gereden en heb daar probleemloos 9500 uur mee gedraaid wel hoofdzakelijk ploeg en grondbewerking mee gedaan. Was een geweldige trekker dit in tegenstelling van zijn opvolger een 6150r autopower
mdoornekamp
@pikpotter de eerste R serie s vielen soms wat tegen. Mijn 6155R doet kwa trekkracht (ploegen) net zo veel als de 7800 PQ. Met aftakas en transport boost is de R veel sterker. Vermogen ligt tegenwoordig wat meer bovenin . Je moet wel gas geven
MaxxuM4ever
@JD3010 en rara waar ploegen de meeste boeren mee tegenwoordig? Weet je het rendement van je 2850 ook toevallig bij 13 km/u?
+1
JD3010
@MaxxuM4ever Met een ploeg??
+1
mdoornekamp
@MaxxuM4ever er wordt tegenwoordig heel wat af geploegd met een vario. Brandstof kost maar een euro de liter tegenwoordig..........
+1
MaxxuM4ever
@mdoornekamp hoe meer je verbruikt hoe meer zegeltjes denk ik
+2
645tt
Iedereen bedankt voor de waardevolle reacties. Ik heb toevallig een John Deere 6800 kunnen kopen van iemand die ik ken. Groet, Jiri

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
43
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
0