Illustratie van:

International 633 - hef probleem

Mijn inter heeft een probleem met de hef.Als ik er iets in de hef hangt en ik beweeg de hendel van de hef omhoog dan tilt ie het werktuig maar gedeeltelijk op.Als ik dan de hendel wat naar beneden doe tot dat ik zie dat het werktuig zakt en vervolgens de hendel weer omhoog doe dan tilt ie hem weer iets verder omhoog bij deze handeling moet ik wat gas geven anders tilt ie niks. Als er niks in de hef hangt dan doet ie het gewoon normaal. Waar kan dit aan liggen??? Olie zit er voldoende op

Deel dit topic

Reacties

dx11
Oliepomp versleten? Hoeveel druk levert je pomp? Kun je laten testen bij een mechanisatiebedrijf.
tractorliefhebber
Is het zwaar wat je in de hef had? Klinkt een beetje alsof de druk niet hoog genoeg meer is.
tractorliefhebber
@dx11 Pomp levert geen druk alleen liters.
DESLAGERURRE
Pomp je pomp versleten 😉 of je overdruk is niet goed .. maar meestal is het de pomp . heb je er ook stuurbekrachtiging op zitten ?
international 633
Dat denk ik ook ja, onze 633 gaf een tijdje geleden nog maar 10 liter per minuut ofzo 😉 moest een nieuwe op
john633
Nee zit geen stuurbekrachtiging op. En als er de grondbak achter hangt zonder iets erin dan heeft ie er al last van
DESLAGERURRE
Dat scheelt weer 150 eurie 😉 kost volgens mij 250 eurie ex een nieuwe pomp
john633
En waar kan ik die pomp vinden zit niet voor bij de motor toch?
SJB533
Ja hoor, zit gewoon rechts aan de motor. Is maar een kleintje.
DESLAGERURRE
Jep .. wordt aan gedreven door de distributie van de moter aan de rechter kant 😉
TomopSame
Het zal de pomp niet zijn maar het regelventiel van de hef 😉. heb ik ook eens voorgehad
SJB533
Slager, wat weet jij er van? 😃
DESLAGERURRE
Denk het niet ...
DESLAGERURRE
Van alles ... :lol:
TomopSame
De pomp eerst eens testen met een drukmeter, dan weet je het meteen.
tractorliefhebber
Nee een pomp meet je met een flowmeter.
john633
Hoe dan ook het ligt dus aan de pomp 😄 dan gaat die dus is naar de dokter om de druk te meten
DESLAGERURRE
Nou @TomopSame jij hebt er verstand van :? zeg dan niks 😉
jefreyvaltra
Het kan maar zo zijn dat het een klein probleem is, een aantal jaar terug hetzelfde probleem gehad, eerst olie gepeild, meer dan voldoende, pomp was in orde, bleek dat het een klein veertje is dat gebroken was, daardoor bleef de olie rondpompen ipv te heffen.. nieuwe veer gemonteerd en nu voldoet hij weer!! succes ermee!
B - W
Druk & flow is tog hetzelfde 😉 😉
SJB533
Flow meet je in liters per minuut, druk (pressure in het Engels) met je in Pascal (Pa) of bar (ook wel atmosfeer).
tractorliefhebber
Dus druk en flow zijn twee totaal verschillende dingen.
B - W
Okee, ik dacht dat flow, druk was in het Nederlands, maar ik zat er dus naast! achja zo leer je nog eens wat...
tractorliefhebber
Daar is het forum ook voor.
Tom VB
Leer ze maar een lesje TL !
SJB533
Ja en het product van die 2 is het hydraulisch vermogen.
Valtra-Fordpower
Pressure is druk in het engels, flow is doorstroming 😛
SJB533
Opbrengst toch?
Tom VB
Flow is de hoeveelheid, dus de liters bijvoorbeeld.
TomopSame
@ De Slagerurre: De topicstarter vraagt waaraan het probleem kan liggen waarop ik zeg dat het ook aan het regelventiel van de hef kan liggen. Als dat voor jou onlogich klinkt kan ik daar niet aan doen 😉
SJB533
"Het zal de pomp niet zijn maar het regelventiel van de hef ;)"
Dit klinkt meer asl Nee het is de pomp niet, maar tt regelventiel...
TomopSame
Ik bedoelde eigelijk dat het ook aan het regelventiel kan liggen. Ik had men zin mss beter anders geformuleerd, men excuses daarvoor.
HOOIJMAN
Idd je oliepomp versleten.. waarschijnlijk
christelthijssen
Druk is bar/psi flow is aantal liters
B - W
Oke, bij de zuivering waar wij de kalvergier brachten, als je daar niet genoeg gas gaf met die ouwe versleten pomp(die toen ook eerstmaar eens vervangen is)dan zei die dat ook: flow is too laag (ofzo) 😃

maar dacht altijd dat flow hetzelfde was als pressure, dat woordje kende ik namelijk wel, staat op banden en hydrauliekslangen ook ofniet??
john633
Kan iemand me ook vertellen wat voor olie er in de achterbrug gaat?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
4