Illustratie van:

John Deere 6140R - Ervaringen met deze trekker

Ik ben van plan me een occasie john deere 6140r autoquad te kopen, 3,5 jaar oud en 1800 draaiuren.
iemand al enige problemen gehad met deze trekker?
zal voornamelijk gebruikt worden achter een dubbelas containerhaak van 20ton en voor hout te hakselen en klepelmaaien maar voornamelijk zal hij transport doen.
alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

johndeerefiat
Zou voor een 6150R gaan. Paar pk meer met transport nooit verkeerd.
JD 6430 The Best
Wij hebben een 6150R, 2000 uur nu zonder problemen. Verder een machtige trekker. Het is wel handig om bij een officiele dealer te laten controleren of de modificaties voor deze types reeds zijn uitgevoerd.
MaxxuM4ever
Waarom geen M? Aangezien je er vrij rechtoe rechtaan werk mee gaat doen?
Jasperfendt
@MaxxuM4ever Waarom geen 20?

M zijn geen 50 km toch
RobinBos
@Jasperfendt aangezien laurens het over ‘occasie’ heeft gok ik dat hij uit België komt, en heb me laten vertellen dat je daar niet zomaar 50 mag rijden. Geen 50 was overigens ook het eerste wat bij opkwam bij den M serie
+1
Gavrie Willemsen
@RobinBos iedereen rijdt hier 50 in België. Sommige Fendts en Deutzen rijden hier in de 60
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen die jongens die 60 rijden met de trekker maken wel het "landbouwbeleid " kapot. Straks hebben we allemaal kenteken en vrachtwagen rijbewijs nodig op de trekker
+1
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp beste, hier in België heb je verplicht een CE rijbewijs nodig om met een trekker/aanhanger te rijden betreft alles wat buiten boerderij/veld betreft.
Gavrie Willemsen
@Gavrie Willemsen en ik vind het niet meer dan normaal dat je een CE nodig hebt om met 44 ton over de wegen te denderen. Bij mij op het bedrijf rijd er geen kat van de dam zonder CE met vakbekwaamheid. Als er iets ernstig gebeurd kleden ze u helemaal uit.....
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen zal in Nederland ook niet lang meer duren.
mdoornekamp
@MaxxuM4ever ik vind persoonlijk de R veel mooier. En die 6140 r heeft nog 25 pk boost. Dat heeft de M niet. Dus moet je al een 6170M kopen die waarschijnlijk duurder is.

Ik zeg, gewoon doen. En evt iets chippen als je tekort komt.
RobinBos
@mdoornekamp prijsverschil bij de grotere M serie is aanzienlijk, als je voor autoquad gaat is het zeker het overwegen waard
mdoornekamp
@RobinBos je bedoelt dat de M fors goedkoper is? Ik heb nu een 6155R. Die is 200 pk met boost. Dan moet ik al een 6195M kopen. Denk dat de 195 duurder is?
RobinBos
@mdoornekamp je 6155R heeft geen boost van 45pk, 155pk is het nominaal vermogen, dat gaat nog naar een maximaal vermogen ergens rond de 175pk gok ik, en daar komt die boost overheen, samen 202pk dus. Van nominaal naar maximaal is ook op de M van toepassing. Ga er maar vanuit dat een 6175M goedkoper is, en misschien die 6195M ook wel.
mdoornekamp
@RobinBos ik meen dat de 6195m er max 205 uit perst.

Nadeel is dat ik met ploegen geen boost heb. Maar trekkracht val me niet tegen. Is net zo sterk op de wielen als jd 7800.
hobbyboer
@mdoornekamp Ik heb ook wel offertes van een R en M naast elkaar zien liggen waarbij, compleet vergelijkbaar opgetuigd, het prijsverschil zo klein werd dat de keus voor de R heel makkelijk werd.
mdoornekamp
@hobbyboer ik dacht ook dat het zo ongeveer zit. Omdat de M zo sober is, moeten er meer opties op. Zoals duurdere oliepomp en meer verlichting . De motor van de M is praktisch gelijk (en duur) vanwege de milieu eisen.

Heb wel eens gehoord dat het dan nog een duizend of 6 tot 7 scheelt. En dat is ook de meerprijs voor een type zwaarder ( om de boost te compenseren)
hobbyboer
@mdoornekamp Wat ik gezien heb was van beide de grootste 4-cilinder met nog de kleine steek (ivm banden uitwisselen)
De 6115 tegen over 6125.
Dan ook nog opties die bij een R goedkoper zijn dan bij de M, dan word het kiezen nog makkelijker.
JD3010
@hobbyboer Wil je met zo'n lelijk ding rijden?? Die R 4cilinders vind ik er niet uitzien. Dan veel liever een ouwe
hobbyboer
@JD3010 Het wendt erg snel hoor, de binnenkant van de cabine van een R.
Buitenkant is idd niet de mooiste met zo'n groot hok en grote motorkap op een klein 4-cilinder trekkertje, maar als je de grootst mogelijke banden eronder propt lijkt het nog wel wat ☺
ford8630power
@JD3010
Dat ruime hok wendt snel, dan maar een iets lelijkere trekker. We hebben nu een poos een 6105R maar dat is toch wel even wat anders dan een 6210
RobinBos
Quote Reactie van @hobbyboer:
@mdoornekamp Ik heb ook wel offertes van een R en M naast elkaar zien liggen waarbij, compleet vergelijkbaar opgetuigd, het prijsverschil zo klein werd dat de keus voor de R heel makkelijk werd.

Hoe zwaarder het model hoe groter het prijs verschil. Die grote modellen hebben ook meer dingen standaard zoals luxe stoel, grote pomp etc. Ook kan er tegenwoordig cabinevering op die ongeveer de helft kost van de cabinevering van een R. Met een commandquad bak op een M krijg je meer waar voor je geld ten opzichte van de autoquad van een R.
Ruben-Wind
@mdoornekamp ik vind het zo kloten dat de boost er onder de 1500 toeren ofzo uit gaat, net als je de extra pk's nodig bent geeft hij ze niet. Neem aan dat hier geen trucje voor is ofzo?
mdoornekamp
@Ruben-Wind de meeste nieuwe trekkers hebben bij echt lage toeren minder kracht. Dit komt door de emissie eisen. Dan moet je de trekker laten tunen.

Met ploegen of zwaar aftakas werk bebruik ik altijd de motor cruise. Dus handgas vol open en toeren electronisch terug regelen tot gewenste toerental.
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Met ploegen of zwaar aftakas werk bebruik ik altijd de motor cruise.

Alleen dan?
Ik gebruik dat bijna bij alle werkzaamheden, voor aftakaswerk uiteraard de ptocruise dan, maar ik neem aan dat je dat ook bedoeld.
Werkt echt ideaal in mijn ogen, volautomatisch wisselen bij het inschakelen van de aftakas, of je dat nu zelf doet in de cabine of met de buitenbediening of door de hms.

Eigenlijk mag je het geen cruise noemen, het is meer een toerenbegrenzer waarbij je meerdere (max)toerentallen in kunt stellen die automatisch kunnen wisselen.

Maar het werkt in de praktijk vele malen mooier dan de 'oplossingen' die ik wel eens tegenkom op andere merken die wel cruise genoemd mogen worden.
Ik krijg er alweer koude rillingen van als ik terug denk aan bv een memoryhandgasfunctie op een vaal lichtgroen merk...
mdoornekamp
@hobbyboer En bij die memory handgas functie van dat andere merk, hield de motor dan ook niet beter vast. Omdat gas niet vol open staat. En volgens mijn gingen de maaiers ook nog 50 toeren omhoog op de kopakker.

Ik vind echter bij de 6630 wel jammer dat pto toerental maar op max 1030 kan meen ik. Tevens zakt ie toch wel 20 pto toeren terug voordat de motor goed reageert. Met kuilen draaien we 1050 toeren als het effe echt snel moet. Als ik hem dan op motorcruise 2300 toeren zet, trekt ie merkbaar beter.
Ruben-Wind
@mdoornekamp ah das dan Jammmer het is vooral kloten omdat het zo heuvelachtig is hier en dan ben je bijna boven maar dan gaat de boost er uit zakken de toeren nog snel verder weg en dan moet je eerst een versnelling terug.
+1
mdoornekamp
@Ruben-Wind ohja. Ik heb sowieso het idee dat de boost een beetje bovenin de toeren zit.
MaxxuM4ever
Het klinkt vrij logisch dat als je een M zover aankleedt dat het bijna een R is dat ze bijna even duur zijn, het ging mij er meer om dat je die opties helemaal niet nodig hebt voor het werk wat de topic opener opnoemde. Wat moet je met een grote load sense oliepomp en een command arm als je een dieplader mee gaat trekken? Vandaar mijn opmerking
mdoornekamp
@MaxxuM4ever ja klopt. Sommige opties heb je dan niet nodig. Die grote load sense pomp is trouwens wel handig met een haak arm carrier
wotan2
@mdoornekamp als die niet aftakas aangedreven is...
mdoornekamp
@wotan2 hij had het over een tandemas. Die kan nog wel op trekkerhydrauliek dacht ik.
wotan2
@mdoornekamp kan, maar hoeft niet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6140R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN