Hallo, de laatste tijd als ik foto's bekijk van oudere 2wd trekkers, zie ik regelmatig hele brede voorbanden voorbij komen.
Het lijkt mij dat dit Implement (aanhanger) banden zijn?
Wat is daar de reden voor, en hoe verander je dat?
Ik heb een MF65.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je wijzigt het gewoon door andere velgen en banden voorop te leggen.
Een ander argument kan zijn dat vanwege zwaardere vooras-/voorwielbelasting (bijvoorbeeld door een voorlader) een band met meer draagvermogen nodig is.
Zonder stuurbekrachtiging is een smaller band aan te bevelen.
Implement banden zijn standaard breder zonder extreem hoge velgen, hierdoor wordt de band wel breder maar houdt de tractor een mooie stand. Deze gaat dus niet ver voorover staan.
Als ik naar veel IHC trekkers van de 44 - 46 serie kijk die in de grasland gebieden lopen, zie ik veel implement banden vanwege draagvermogen en zode beschadiging. Ik merk zelf dat ze op akkerland minder agressief zijn en dat de trekker daardoor wat minder op het stuur reageert. Vooral bij zware werktuigen in de hef of bij een zware aanhanger. Het is wel zo als wimsumar zegt. Hoe breder de band hoe zwaarder hij stuurt. dus bij volledig mechanische besturing is een smalle band aan te bevelen.
Eigenlijk moet volgens mijn idee iedereen leren trekker te rijden op een trekker met mechanische besturing dan leren ze tenminste dar ze niet moeten sturen als de trekker stil staat. maar dat is een ander punt.